|
|
Modifikace Half-Life: Echoes vyšla v srpnu 2018, načež se hned stala velmi oceňovanou a hojně hranou. Mohl za to mnohaletý vývoj, deklarovaná kvalita i delší herní doba. Je v duchu původního HL, neopomíjející řadu nových prvků, jak koncipovat level design, skripty a atmosféru, aby měli hráči realistický a ničím nerušený zážitek z hraní. To s sebou nese postupný vývoj, jak je pokořována další a další část hry. Dle ohlasů tedy soudím, že toto je počin, který by zkrátka neměl ujít pozornosti všem věrným příznivcům série Half-Life. |
|
|
|
Black Guard je singleplayer modifikace z května 2013, která se prezentuje kvalitním zpracováním, novým příběhem a herní dobou kolem 2-3 hodin času. Měli byste se v ní podívat do typických HL kulis. Ke stažení je krom samotné modifikace i důležitý patch a doplňující BlackGuard_HD Models Pack. Podle toho, jakou verzí hry disponujete, si stáhněte příslušnou verzi modu. |
|
|
|
Pokud vás zklamala Black Mesa a chcete si opravdu užít graficky vylepšený původní HL se vším všudy, žádné ústupky dnešním standardům, nedodělaným koncům, zjednodušování či vymýšlení nápadů, co v základní hře vůbec nebyly, tak přesně pro vás je modifikace Ultimate Definition. Ta je konkrétně pro Half-Life Source a využívá vlastností ENBSeries, což umožňuje běh pod DirectX 9. Hra tak disponuje mnohem detailnějšími texturami, HDR, bloomem apod. Vizuální stránka HL: S UD je zkrátka někde úplně jinde, než jak je tomu v defaultním a nijak nemodifikovaném HL: Source od Valve. Osobně jsem si tuto modifikaci nainstaloval a jsem s ní spokojený. Její instalace je poměrně snadná, nejdříve si nainstalujte základní HL: Source, spusťte jej a zase vypněte. Nyní běžte do tohoto adresáře Valve/Steam/SteamApps/název účtu/half-life source, do nějž nakopírujte všechny soubory z modu a přepište ty stávající. Až to budete mít, můžete ještě použít vlastní enbseries.ini soubor, nacházející se ve složce [alternative files]. Tím docílíte na výkonných grafických kartách ještě lepšího nastavení ve hře. Poté už jen klikněte na červený HL: Source zástupce a můžete hrát.
Ke zhlédnutí je též video z hraní, ilustrující dobře výslednou vizuální stránku představované modifikace Half-Life: Source - Ultimate Definition. |
|
|
|
Různých grafických packů k HL1 a datadiskům jsme tu měli už spoustu, ten nynější nese název Half-Life Overhaul Pack a snaží se o výraznou obněmu nebo modernizaci modelů a zvuků ve hře. Nových modelů je 180 a zvuků 350, kompatibilita s přídavnými modifikacemi a mapami je samozřejmá. A jak je patrno ze screenshotů, nelze říci, že by tento mod neměl čím oslnit. Osobně se mi líbí ty detailnější zbraně, nebo ruce hlavního hrdiny. Krom mnou publikované šestice obrázků, je jejich další várka na homepage projektu. Na ní v příslušné záložce najdete i download modu v prozatímní verzi 1.0. |
|
|
|
Wolf00 mi zaslal vcelku pěkné vyprávění, kterak dobrodružství v Half-Life: Uplink Extended zažil. Je to psáno stylem vzpomínek, neboli zápisků do deníku a jedná o alternativu klasicky sepsané recenze. Jelikož zmíněná modifikace neoplývá nějakou závratnou délkou, vůbec není tento text na škodu. A rozhodně jej oceňuji, zvláště poté, co mi předtím poslal jakési preview nevalné kvality. Takže si dobře počtěte, a případně i zahrajte libovolný Uplink, zásadní rozdíly mezi nimi nejsou, ať už jde o oficiální demo od Valve nebo tu neoficiální Extended verzi. |
|
|
|
Krom klasického High Definition Model Packu, Diamond packu a dalších podobných úpravách grafického charakteru je nyní, již nějakou dobu, k mání také Half-Life Redux. Jenž obsahuje bloom efekty, lesknoucí vodu, autentičtější oheň a řadu dalších prvků. Díky nimž vypadá HL1 zase o něco moderněji, detailněji a krásněji. Ve vývoji je stále Redux V3, momentálně nejaktuálnější dostupná verze, ke stažení, nese označení 2.5.1 a je možné ji použít na libovolnou verzi Half-Life 1. Vedle řady screenshotů je na homepage k nalezení i přehršel ukázkových videí. |
|
|
|
Knee Deep in the Dead je název první epizody ve hře Doom, zmíněná epizoda přitom bývá nejčastěji remakována nebo zpracovávána do různě odlišných verzí, oproti originální epizodě z původního Doomu. A nejinak je tomu i u stejnojmenného modu do hry Half-Life.
Cílem autorů je tedy vytvořit identicky vypadající konverzi této epizody i na GoldSrc Half-Life enginu. Bude se proto jednat o totální konverzi se vším, co je pro legendární a klasickou řežbu od IdSoftu typické. Počínaje pojetím map a jejich designu, hratelnosti v tom nejfrenetičtějším duchu a konče originálně zpracovanými zbraněmi, snažících se navodit původní atmosféru.
Úrovní by mělo v modifikaci být osm, a jako určitá výhoda se může jevit trojrozměrná podoba zbraní a nepřátel. Jelikož v době vzniku oné stařičké FPS nebyly hry ještě akcelerované přes grafickou kartu a zbraně s postavami tak byly jen v podobě 2D textur. Pocit z hraní v epizodě ?Po kolena v mrtvých? pro HL by tak měl být na stejné, ne-li vyšší úrovni, než v Doomu. Kromě screenshotů je na ukázku k dispozici rovněž toto video. |
|
|
|
Co by se stalo, kdyby nebyl Freeman držen ve stázi během bouře, která zpustošila Zemi a upoutala tak pozornost Combine? Co kdyby měl šanci, jak zabránit invazi Combine ještě před jejím naplněním? Co kdyby mohl Gordon zvrátit osud lidstva? Více se dozvíte v této nové SP modifikaci Fate Reversal, tedy Osudném zvratu. Obsahuje 10 map ve standardní kvalitě a sám její autor je poměrně překvapený s jejím kladným příjetím. Chyby, které mu hráči hlásili, si uvědomuje a informuje o nich buď v readme dokumentu nebo v novince u profilu modu. Rovněž nevylučuje, že v budoucnu vydá další, již vyladěnou verzi této zajímavé modifikace. Pro úplnost dodám jen, že byla vydána dne 7. června 2010. A nějaké ty screenshoty na ukázku samozřejmě také nechybí. |
|
|
|
Když jsem tu před pěti lety začínal jako redaktor, tak jsem vůbec netušil jak dlouho mě to bude bavit. Nakonec se to protáhlo na skoro pět let mého aktivního psaní novinek, recenzí nebo návodů. Ale postupně mé nadšení opadalo, hlavně z hraní modů do HL1, přece jen žádný pořádný skvost už dlouho nevyšel a dá se říci, že ani žádný budoucí mod už ty dosavadní a v minulosti vydané, nikdy nepřekoná. Ale na tom vůbec nezáleží, podstatná je stále možnost na tyto stránky zavítat, podívat se do jejich archivu a přečíst si množství novinek, recenzí, příspěvků v návštěvní knize, použít mnoho funkčních odkazů a občas si z nostalgie nějaký mod znovu zahrát. Anebo pokud jste mody zatím nehráli, doporučuji je vyzkoušet, stojí za to.
Nyní něco k těm, co byli za uplynulých pět let aktivní a přispěli něčím, co souviselo s modifikacemi do HL1. Byli to Johny_BeOK - Admin webu od začátku roku 2004 do podzimu 2006, autoři novinek nebo recenzí, Kamil, Rosnos, Vlodka, Wolf00, Joseph D. a Jirka. Ti tu působili ještě koncem roku 2005 spolu pohromadě. No a s nimi samozřejmě i já, od července 2005. Později se ke mě od roku 2007 přidali Pete66, jakub a Vočko a většina těch zmíněných v přepředešlé větě už postupně a zcela jistě odpadávala, až jsem zůstal na nějaký čas aktivní jen já (Leden 2006 - Červen 2007). Jako bonus tu k této příležitosti oficiálně uveřejňuji druhou recenzi na mod Poke646: Vendetta, od známého blogera Storma, bývalého herního novináře, autora několika návodů a protřelého hráče videoher. Tak si ji užijte, tá má je stále na webu a to na linku, zobrazujícím se pod tou recenzí od Storma. |
|
|
|
Druhá vyvíjená modifikace od Vočka jmenující se Amnesia, ta předešlá sloužila jen pro získání jeho zkušeností s tvorbou. Je založena na Highlanderových rendererech, použití se v ní dočkají též modely od Kamila Jandy, mapy od ELJana a dalším kdo se na ní podílí, je Raz777. Prozatím je na ukázku ke shlédnutí čtveřice screenshotů, které najdete rovněž v profilu modu na ModDb.com. Homepage je zatím ve výstavbě, ale později by tam měly být doplněny i nějaké další informace o příběhu. Nezbývá než autorovi držet palce a těšit se na podorbnější info. |
|
|
|
První obrázek z 28. Února ukazuje exteriérovou lokaci, znázorňující zřejmě příjezdovou cestu dovnitř komplexu. Dále vidíme zaparkovaný automobil a v dáli stožáry. Zajímavě vypadá zejména šikmá část budovy spolu s černošedými vzory. Na druhém obrázku, ze dne 14. Března, vidíme interiérovou část typických chodeb a laboratoří z horního záběru. Třetí screenshot je opět exteriérový a dává nám vědět jak vypadají skladové prostory zamořené headcraby. |
|
|
|
Tento mod představuje ideu reálně vypadajícího střediska Black Mesa a potažmo i světa v němž se bude odehrávat. To znamená, že toto středisko bude tentokráte vypadat úplně jinak, než jak jej známe. Zhruba tak, jak by opravdu ve skutečnosti vypadalo. Typická budova s prosklenými okny, vstupními schody, přistávací plochou pro vrtulníky a se zaparkovanými automobily opodál. Tomu budou samozřejmě uzpůsobeny i vnitřní prostory a ve skladech tak potkáte ještěrku na přepravování palet s nákladem, a další věci dotvářející reálnou atmosféru. Podtrženou alternativním příběhem, o tom co se stane když opět dojde k invazi z Xenu. Autor si na této modifikaci dává záležet a chce ukázat, že se starým HL enginem jsou stále možné zázraky. Veškeré modely, textury a zbraně budou tedy detailněji a reálněji zpracované. Ke shlédnutí je kromě screenshotů i minutový trailer. |
|
|
|
Ve vývoji několik let, vydání v nedohlednu, a s novými informacemi nebo screeny je to chabé. Přesto se vždy za čas objeví jeden nebo dva screeny z tohoto SP modu. To je mnou očekávaný a vyhlédnutý Xen Assault. První obrázek pochází ze dne 29. 11. 2009, druhý z 15. 2. 2010 a třetí rovněž z uvedeného dne uplynulého měsíce. Designem jsou všechny tři screeny na poměrně vysoké úrovni, takže si myslím, že bude o co stát, vyjde-li tento počin vůbec někdy. |
|
|
|
Skvělý mod Residual Point se dočká své vylepšené verze Residual Point Enhanced. Která podobně jako Black OPS Redux nabídne vylepšenou grafiku. Jíž se ve zmíněné modifikaci autor inspiroval. Nová Enhanced verze, tři roky staré modifikace, proto nabídne ragdoll fyziku, bloom efekty, nové modely zbraní, modernější HUD a pár dalších věcí. Dočkat bychom se, vylepšeného Residual Pointu, měli již na jaře 3. Března 2010. |
|
|
|
Linky přestávají být časem funkční a jednotlivé modifikace zestarávají, popř. nejsou stoprocentně kompatibilní se Steamem. Naštěstí komunita žije pořád a o ty nejlepší klasiky se, zdá se, stará, aby se na ně nezapomělo. Jak je patrné na ModDB.com nově nahranými soubory pro stažení. Některé z nich jsou pěkně pohromadě, Steam Compatable nebo jen mají funkční a snadno naleznutelný link. Stahovat tak můžete Riot In Progress, Assault on Roswell , X.E.T, Dalek Unbidden , Malevolence, The Borked Hazard, Case Closed, Timeline I-III, Big Scientists, Invasion a Nuclear Winter, u něj ale pozor, stará verze měla buď falešnou nebo oprávněnou detekci u antiviru NOD32. A verze zde nabízená není ověřená, takže jen na vlastní riziko. Nyní konečně ty modifikace jenž jsou buď kompatibilní se Steamem, nebo se jedná výhradně o Steam verzi modu. Jsou to Chemical Existence , Escape from the Darkness, Wanted! , Operations 1942, The Xeno Project I - II a Heart of Evil . |
|
<< NÁSLEDUJÍCÍ PŘEDCHOZÍ >>
|
|