|
|
Oblíbený svět smrtících Vetřelců z dílny H.R. Gigera a R. Scotta přichází též do enginu prvního Half-Lifu, coby další z nekončícího zástupu modifikací pro legendární hru. První epizoda a tréninková část rozsáhlejšího projektu s názvem Solitary Echoes je uvolněna ke stažení, na dalších pilně pracuje Team Lambda.
Mod zpracovává příběh bývalého mariňáka R. Coopera, toho času údržbáře vesmírné báze na planetě LV-513. Tam se odehrávaly výzkumy neznámých parazitů, což se jako obvykle zvrtlo a výsledkem je pouhá hrstka přeživších roztroušených porůznu v rozsáhlém komplexu. Cooperovým cílem bude překonání rozličných nástrah a snaha o opuštění zamořeného prostředí plného ohavných monster.
Hratelnost, design i atmosféra se blíží skvělé AvP 2 ze začátku milénia, nechybí odpovídající výbava (svářečka, světlice, zbraně), nebezpeční protivníci (facehugger, alien, preatorian), spřátelené postavy (včetně androidů), obvyklé puzzly, příběhové animace, bonusové oblasti, naskriptované situace, titulky nebo kvalitní dabing. Celkový vizuál doplňují drobné předměty (časopisy, odpadky), částicové efekty (podpora ReShade) a dokonce 2D-sprity. Ve výsledku nelze mateřskou hru takřka poznat, s vyjímkou části mrtvého personálu s visačkou Black Mesa, ehm?
Dílo má po první epizodě solidně našlápnuto, na dvojce se usilovně pracuje, takže nemám pochyb o tom, že se tvůrcům podaří nastavenou laťku udržet a strastiplnou pouť nebohého údržbáře patřičně rozvinout. Modifikaci v aktuální verzi 1.1. lze stahovat odsud. |
|
|
|
They Hunger Trilogy patří mezí slavné modifikace do HL1, které se kolem roku 2000 těšily velké popularitě i nabízené kvalitě. Hra poskytovala zcela nový příběh, mapy, hratelnost, monstra a zbraně. Nyní je možné si zahrát inovovanou verzi modu, nazvanou They Hunger: Relit. Ta má zajištěnu kompatibilitu se Steam legacy a 25 Th Anniversary verzí hry Half-Life. Odzkoušeno, běží bezchybně. Na začátku je zřejmě možné si vybrat některou z tří epizod. Já zvolil tu první. Chvíli hráč prozkoumává okolí, až sebere deštník a likviduje s ním zombie. |
|
|
|
Japonská modifikace Portrait of Freeman je mimořádně propracovaná a obtížná, že není jednoduché ji hrát. Kdo pamatuje osvědčený Half-Life: Visitors, tak by to měl mít o trošku snazší. Ale zde jsou hádanky ještě obtížnější. Zahrnují typické atributy, jako je přesunování beden, odpalování a ničení věcí, střelba do spínače, přeskakování na vzdálená místa, poškozené žebříky, prolézání větracích a výtahových šachet, podplavání vodou, sledování skriptů, útočícího vrtulníku. Staví to hráče do zajímavých situací, nepostrádajících notnou špetku originality.
Mod funguje pouze na WON verzi Half-Life, např. skrze novější Xash 3D Engine. Na Steam verzi to nepůjde správně, před 14 lety se mi to nepovedlo dohrát, v Chapter 3 byly nějaké potíže.
V první polovině hry je možné disponovat samopalem, brokovnicí, pistolí, revolverem a kuší, dále výbušninami a granáty. Pochopitelně nechybí okamžik ztráty výzbroje a začínání s prázdnými rukami. Na začátku je jeden pěkný secret se zbraněmi. Samopal a revolver se nachází ukryté v tajných výklencích.
Recenze od Jirky opravena a vybalancována.
Modifikace se mi moc líbila. Konečně ji mám dohranou. Závěrečné střetnutí je opravdu perfektně uděláno. Zrcadlení povrchů, pár neútočících vojáků, chytrost samostřílů a střílen, seskakování ze skal, větvené šachty, nové žebříky. Všudypřítomná prázdnota, kompenzovaná originálním závěrem. Komplexní logické hádanky. Zábava to jednou zapnout a nechat se unášet. Zbožňuji Portrait of Freeman ! |
|
|
|
Německá modifikace Half-Life: Visitors patří mezi legendární počiny, co v roce 2004 nabídly plně profesionální rozšíření důvěrně známého světa HL. Tentokrát z pohledu osoby advokáta Alana Greena, který měl v Black Mesa provést rutinní kontrolu nějakých dat. Ale všichni víme, co se stalo a jak musel bojovat, aby vyvázl. Mod je dnes možné hrát na Steamu, WON, ale i pod novějším Xash 3D Engine. K HL: Visitors je rovněž dostupných několik HD packů, ale já žádný z nich nyní nevyužil.
K opětovnému hraní, mod jsem prvně dohrál asi kolem let 2007-2008, použita verze, jíž jsem dal i jako download pod recenzi. Recenze od Jirky trošku opravena, bylo v ní pár překlepů. Jinak je ale napsána skvěle. Mod mi připomněl Pete66, tak se jdu též pustit do hraní.
Atmosféra je vážně skvělá. Nejdříve se dostavím do komplexu Black Mesa, po chvíli dojdu ke koleji. Ta mě vezme dovnitř, následuje variace na původní hru. Další klidné chvíle následují na místě určení, vše si tam prohlížím. Vypadá to úchvatně. Prosklené výplně nad jídelnou. Do žádného z výtahů jsem se nestihl dostat, když byla započata rezonanční kaskáda a zahájen dimenzionální teleport bytostí z Xenu. Jen mi neuniklo páčidlo za dveřmi, to později přijde více než vhod.
Pete66 vyzkoušel HD Pack ve verzi Steam HL1.
"Ultra-Definition Pack posouvá vizuál oblíbené modifikace zase o notný kus kupředu. Podobně, jako v případě Redux Packu pro Opposing Force, si lze vychutnat mnohem detailnější modely lidských postav (vědci, sekuriťáci, vojáci i tajné jednotky), zombií, headcrabů a ostatních vetřelců z dimenze Xen. Hráče dozajista potěší i omlazený arzenál - Glock 17, brokovnice SPAS-12, útočná puška Colt M4A1, sniperka Remmington M40A3 a další nepostradatelné hračky. Vtipným prvkem je G-Manova aktovka místo základního páčidla. Starý mod v novém grafickém kabátku rozhodně stojí za oprášení!"
Ultra-Definition Pack - Doplňující patch - Steam patch |
|
|
|
Zajímavá série modifikací, která si drží nějakou návaznost, ať už skrze postavy nebo pokračování děje. Asi podobně, jako to nabízely už oficiální příhody hrdinů z Half-Life a obou jeho datadisků. V Operation Rosenberg je postavou Timothy Collins, příslušník jednotek H.E.C.U, který je vyslaný z Black Mesa do tajemné Area 99. Jeho úkolem je zachytit doktora Rosenberga, který utekl z Black Mesa a dostal se do A-99. V Escape from Area 99 jde o záchranu Barneyho Calhouna, v jehož kůži se hráč ocitne. V Operation Rift se desátník Collins vrací do velitelství, kde mu je přidělena nová mise. A Dark Future nabízí pohled do temné budoucnosti, do níž se hlavní postava dostala počínáním G-Mana.
Věřím, že jsou všechny zmíněné modifikace dostatečně kvalitní. Měly by jít na steam legacy HL1, novější verze souborů nemají. Možná běží i na WON HL1, ale nic z toho jsem netestoval. Dávám to zde hlavně pro ucelenou přehlednost, neboť při této provázanosti by v tom byl pouze chaos. |
|
|
|
Na WON HL1 je nevýhodou nekonzistence mezi rozlišením v hlavní nabídce a plochou. A to i na záplatované verzi hry, tím, co jsem zmiňoval nedávno. Tyto problémy odpadají s použitím herního Xash3D Enginu, který podporuje i hru Half-Life 1. Ideálně WON verzi. Se Steam verzí již moc nemanipuluji, když hodně věcí už nepodporuje. Instalace tohoto herního enginu je snadná. Stačí vytvořit složku Xash3DEngine s kratší cílovou cestou, do ní nakopírovat složku valve z HL1, poté extrahovat dvojici souborů z odkazu, vynechat jen src zip. Vše musí být na úrovni shodné s klasickým Half-Life, podoba souborů a složek. A to platí i pro podporu HL1 modifikací, identickým způsobem.
V mém případě jsem nakopíroval složku dmod, která obsahuje mod Alternative Way Part 1, vytvořil si zástupce HL1, ikona je shodná s neupraveným HL1. Vložil daný parametr do cílové cesty. A krásně jsem pustil onu zbožňovanou modifikaci. Rozlišení ve hře se shoduje s tím nativním. Vše jde a vypadá, jak má. Xash3D Engine těch modifikací podporuje celkem dost, včetně těch, co jsem nedávno hrál. Některé ani nejsou v linkovaném seznamu uvedené. Rozdíl v grafice je znatelný, ale víceméně je to stále obvyklý Half-Life. |
|
|
|
Portrait of Freeman jde dobře na WON verzi hry. Ke The Gate vznikla novější reedice kompatibilní se Steam. Dark Territory jde dobře pouze na WON 1.1.1.0, The Tower též. Tuto verzi Half-Life skvěle podporují i Soldier, Virtual Reality: The Real World a Alternative Way Part 1. Absolute Redemption portován na Steam. DAV Sub je možné hrát na WON i Steamu, díky přítomné záplatě. A bude recenze. Mod je hodně zajímavý a kvalitní. Wanted! - doporučuji soubor 27 March 2020 a následující patch 31 May 2020. To by mělo mít plnou Steam podporu.
Pozor, HL1 Steam prošlo aktualizací. Může docházet k nekompatibilitě některé z uvedených modifikací.
Nejde Half-Life Classic - 2020 a Half-Life Diamond. Už před 25 th Anniversary aktualizací nešly mody Rebirth a Black OPS Redux dobře, oba používaly stejné vlastnosti. U DAV Sub je ve Steam verzi příliš velké FoV, a zbraně mají malou délku, že vidím neúplný model. K zornému úhlu se ještě váže to, že se, s zvyšujícím rozlišením mění perspektiva, jakou hráč dění pozoruje. A o to větší je pak zakřivení obrazu.
Edit: 23. 11. 2023 - Už v prvních dnech po 25 th Anniversary aktualizaci bylo zřejmé, že Valve původní sestavení Steam verze zachovali. Byl by to přeci jen velký zásah do komfortu, na který si Mod komunita za ty roky zvykla. A tak jej lze stále hrát i dnes. Half-Life Classic 2020 je tudíž stále možné hrát. Pro mě je u aktualizované 25 th Anniversary edice problémem to FoV, kvůli němuž se mi nevyplatí to zapínat. Ale s tím starším sestavením fakt nemám žádný problém a plně mi vyhovuje. Jedenáct modifikací jsem na něm od října 2023 dohrál. Jak ten starší build nastavit? Zde, dole v diskuzi. Starší Steam verze Half-Life 1 skvěle jde i ve Steam verzi modu DAV Sub, kde je FoV zcela v pořádku. |
|
|
|
Hraji staré modifikace do hry, takže WON verze je asi i dnes potřebná. GOTY verze z roku 2001 mi šla nainstalovat bez problémů. Poté následovalo instalování dvou patchů, Half-Life 1 WON 1.1.1.0 Patch a Half-Life WON Resolution FOV MP3 Patch v1.1.2. Do spouštěcího hl.exe bylo nutné dát spoustu parametrů, aby to nějak základně běželo. Je tam OpenGL ovládač. U poměru stran 16:9 je zcela dostačující rozlišení 1920x1080, které je plně na celém displeji. Bez pruhů a se správnou perspektivou. I když mám o něco vyšší nativní rozlišení. Do zástupce stačí dát pouze -32bpp na hloubku barev.
Chyba s ukládáním pozic v map 6, v modu Reconnaissance, se vyskytuje i v této starší verzi hry.
Ověřeno v modifikacích Soldier, Virtual Reality: The Real World a Alternative Way Part 1. |
|
|
|
Stránky jsou tu už dost dlouho, aktivní jsem byl před více než dekádou. Skvělé časy, později Pete66, já jen nehlédl a tím to končilo. Spousta se tu toho za posledních asi 12 let objevilo. Výborně rozšířený obsah. Stále vychází nové modifikace do HL1, co si přát více, že? Dal jsem dohromady přehledný dokument mé aktivity za poslední dobu, aby se v tom dalo snadno vyznat. Online dokument - HL1 - Update.
Doplněn text u Dead Shift. Sepsána recenze na Virtual Reality: The Real World. Publikován zcela nový text na obtížnou modifikaci The Borked Hazard Mod. Ke The Gate vložen jeden nový odstavec. Zrevidovány texty k Unbreakable, Tokami Island, Timeline II, The Unknown Menace a The Tower. To je 36 opravených zářezů z mého dávného období, kdy jsem neuměl nijak dobře psát. |
|
|
|
V době digitálních vydání starých her dochází k tomu, že jsou neustále vývojáři aktualizovány, že se mění vlastnosti enginu, což má poté vliv na samotnou hratelnost, popř. jsou do hry zaneseny funkce a podoby, co starší verze vůbec neměla. To vše může za to, že fanouškovská komunita chce mít hru nejblíže stavu oficiálního prvního vydání, kdy byla jiná doba, situace, vše bylo růžovější. Samozřejmě, nostalgie též udělá svoje. Proto existuje modifikace Half-Life Classic - 2020. Mod má samostatnou složku, která nijak nenarušuje základní hru ve Steamu, ale nabízející trošku jinou verzi hry, což mohu sám potvrdit. Takže si určitě tuto verzi zahrajte. Mně se líbí, ale dále nehrána. Je k dispozici nejnovější verze 1.3. |
|
|
|
Další drobné či výrazné oživení základní HL kampaně, Half-Life: New Light. A to po grafické, herní či estetické stránce. Po sebrání HEV Suit není vidět HUD, jen při snížených hodnotách. Znázornění útoků nepřítele vypadá jinak. Různé částicové efekty, světla, textury jsou ostřejší. Je zrychlen a změněn pohyb ovládané postavy, na můj vkus až moc. Zřejmě kvůli páčidlu a zombiím, popř. větší dynamice soubojů. Modely zbraní se více blíží originálnímu vzhledu, ale hýří poměrně pěknou novotou.
Bylo nutné to opatchovat na nejnovější dostupnou verzi. Základ je verze 2.5, dále 3.0, 3.5 a 3.6.
|
|
|
|
Vyšla nová totální konverze postavená na starém HL1 enginu, která ke spuštění nevyžaduje původní hru. Stahujte zde. Modifikace slibuje herní zážitek na úrovni Medal of Honor: Allied Assault či Return to Castle Wolfenstein. Mělo by se jednat o poctivě zpracovanou 3D střílečku klasického ražení, v níž si hráč užije, pochopitelně, veškeré nové modely, textury, atmosféru, herní aspekty a tak podobně.
Jde o ruský projekt, je dostupná ukázka z hraní. Často probíhají aktualizace a vychytávání chyb.
|
|
|
|
Že je Half-Life: Source plný chyb, to je známá věc. Zcela funkční byl před 10 lety, kdy jsem si jej zahrál s HD grafikou v Ultimate Definition Modu v.1.5. Později vyšla ještě verze 1.6, včetně neoficiální záplaty. Jde to nainstalovat do Steamu, ale musí být znám správný postup. Nyní má smysl hlavně mod Half-Life: Source Fixed, pakliže chtějí mít hráči detailnější efekty vody, popř. zelených kapalin. V Source verzi lze i zapnout titulky. Chyb tato oprava řeší poměrně hodně.
Half-Life: Source Fixed má k dispozici podrobný návod, jak jej do Source verze dát. Zprvu se nainstaluje Source Fixed 2.0, poté Source Fixed Patch 2.1. Instrukce jsou snadné, složka sourcemods, restart Steamu. A pouštět z volby Half-Life: Source Fixed ve vaší Steam knihovně.
Prvotní testování odhalilo chybu v kapitole Residue Processing, čímž bylo další hraní znemožněno. Při loadingu docházelo k padání.
Dlouhodobě mám v Half-Life 2 přítomen grafický mod Aperture Reshade, příznivě měnící podání barev či nasvícení i v Half-Life: Source. Doporučuji si jej do hry tedy dát v kombinaci s touto popisovanou opravou. |
|
|
|
Modifikace Half-Life: Echoes vyšla v srpnu 2018, načež se hned stala velmi oceňovanou a hojně hranou. Mohl za to mnohaletý vývoj, deklarovaná kvalita i delší herní doba. Je v duchu původního HL, neopomíjející řadu nových prvků, jak koncipovat level design, skripty a atmosféru, aby měli hráči realistický a ničím nerušený zážitek z hraní. To s sebou nese postupný vývoj, jak je pokořována další a další část hry. Dle ohlasů tedy soudím, že toto je počin, který by zkrátka neměl ujít pozornosti všem věrným příznivcům série Half-Life. |
|
|
|
Black Guard je singleplayer modifikace z května 2013, která se prezentuje kvalitním zpracováním, novým příběhem a herní dobou kolem 2-3 hodin času. Měli byste se v ní podívat do typických HL kulis. Ke stažení je krom samotné modifikace i důležitý patch a doplňující BlackGuard_HD Models Pack. Podle toho, jakou verzí hry disponujete, si stáhněte příslušnou verzi modu. |
|
PŘEDCHOZÍ >>
|
|