|
|
Na WON HL1 je nevýhodou nekonzistence mezi rozlišením v hlavní nabídce a plochou. A to i na záplatované verzi hry, tím, co jsem zmiňoval nedávno. Tyto problémy odpadají s použitím herního Xash3D Enginu, který podporuje i hru Half-Life 1. Ideálně WON verzi. Se Steam verzí již moc nemanipuluji, když hodně věcí už nepodporuje. Instalace tohoto herního enginu je snadná. Stačí vytvořit složku Xash3DEngine s kratší cílovou cestou, do ní nakopírovat složku valve z HL1, poté extrahovat dvojici souborů z odkazu, vynechat jen src zip. Vše musí být na úrovni shodné s klasickým Half-Life, podoba souborů a složek. A to platí i pro podporu HL1 modifikací, identickým způsobem.
V mém případě jsem nakopíroval složku dmod, která obsahuje mod Alternative Way Part 1, vytvořil si zástupce HL1, ikona je shodná s neupraveným HL1. Vložil daný parametr do cílové cesty. A krásně jsem pustil onu zbožňovanou modifikaci. Rozlišení ve hře se shoduje s tím nativním. Vše jde a vypadá, jak má. Xash3D Engine těch modifikací podporuje celkem dost, včetně těch, co jsem nedávno hrál. Některé ani nejsou v linkovaném seznamu uvedené. Rozdíl v grafice je znatelný, ale víceméně je to stále obvyklý Half-Life. |
|
|
|
Portrait of Freeman jde dobře na WON verzi hry. Ke The Gate vznikla novější reedice kompatibilní se Steam. Dark Territory jde dobře pouze na WON 1.1.1.0, The Tower též. Tuto verzi Half-Life skvěle podporují i Soldier, Virtual Reality: The Real World a Alternative Way Part 1. Absolute Redemption portován na Steam. DAV Sub je možné hrát na WON i Steamu, díky přítomné záplatě. A bude recenze. Mod je hodně zajímavý a kvalitní. Wanted! - doporučuji soubor 27 March 2020 a následující patch 31 May 2020. To by mělo mít plnou Steam podporu.
Pozor, HL1 Steam prošlo aktualizací. Může docházet k nekompatibilitě některé z uvedených modifikací.
Nejde Half-Life Classic - 2020 a Half-Life Diamond. Už před 25 th Anniversary aktualizací nešly mody Rebirth a Black OPS Redux dobře, oba používaly stejné vlastnosti. U DAV Sub je ve Steam verzi příliš velké FoV, a zbraně mají malou délku, že vidím neúplný model. K zornému úhlu se ještě váže to, že se, s zvyšujícím rozlišením mění perspektiva, jakou hráč dění pozoruje. A o to větší je pak zakřivení obrazu.
Edit: 23. 11. 2023 - Už v prvních dnech po 25 th Anniversary aktualizaci bylo zřejmé, že Valve původní sestavení Steam verze zachovali. Byl by to přeci jen velký zásah do komfortu, na který si Mod komunita za ty roky zvykla. A tak jej lze stále hrát i dnes. Half-Life Classic 2020 je tudíž stále možné hrát. Pro mě je u aktualizované 25 th Anniversary edice problémem to FoV, kvůli němuž se mi nevyplatí to zapínat. Ale s tím starším sestavením fakt nemám žádný problém a plně mi vyhovuje. Jedenáct modifikací jsem na něm od října 2023 dohrál. Jak ten starší build nastavit? Zde, dole v diskuzi. Starší Steam verze Half-Life 1 skvěle jde i ve Steam verzi modu DAV Sub, kde je FoV zcela v pořádku. |
|
|
|
Do ohromné záplavy Pavlových novinek si dovolím vtěsnat jednu svojí:
Oblíbený datadisk Opposing Force se dočkal zajímavého přepracování od vývojáře Enlightera. Obsahem je kompletní kampaň desátníka Shepharda, navíc s bonusovou mapou v polovině příběhu. Novinky spočívají v úpravě postav, zbraní i herních mechanik.
Přibyla tudíž řada nových protivníků jako snipeři, agenti CIA nebo ochranka Black Mesy v hazard-suitech, přičemž ti stávající jsou často přezbrojeni účinnějším arzenálem (kuše, kulomety, kouřové granáty). Některé zbraně mají více režimů palby či zoomu, navíc jsou k dispozici vybrané bouchačky z původního Half-Lifu, jejich zařazení do kategorií 1 až 5 je však poněkud chaotické a ztěžuje rychlý výběr požadovaného kousku. Úprav doznal režim pohybu (sprint, tichý krok), HUD s ikonkami spojenců (nefunguje ideálně), přibyl autosave, fyzika některých předmětů, ženista doplňuje energii do bojové vesty, zlepšily se světelné efekty a pár dalších aspektů.
Bonusová mapa je sice výživná po akční stránce, designem se ale jedná o podprůměr (krátký úsek, sterilita prostředí). Celkově lze uvést, že tvůrcův záměr byl jistě dobrý, provedení ovšem poněkud pokulhává, každý nechť zhodnotí sám. Stahujte odsud, opravný patch je zde.
Ve shodném duchu byly předělány mateřská hra i přídavek Blue Shift, které nemám vyzkoušené. |
|
|
|
Hraji staré modifikace do hry, takže WON verze je asi i dnes potřebná. GOTY verze z roku 2001 mi šla nainstalovat bez problémů. Poté následovalo instalování dvou patchů, Half-Life 1 WON 1.1.1.0 Patch a Half-Life WON Resolution FOV MP3 Patch v1.1.2. Do spouštěcího hl.exe bylo nutné dát spoustu parametrů, aby to nějak základně běželo. Je tam OpenGL ovládač. U poměru stran 16:9 je zcela dostačující rozlišení 1920x1080, které je plně na celém displeji. Bez pruhů a se správnou perspektivou. I když mám o něco vyšší nativní rozlišení. Do zástupce stačí dát pouze -32bpp na hloubku barev.
Chyba s ukládáním pozic v map 6, v modu Reconnaissance, se vyskytuje i v této starší verzi hry.
Ověřeno v modifikacích Soldier, Virtual Reality: The Real World a Alternative Way Part 1. |
|
|
|
Stránky jsou tu už dost dlouho, aktivní jsem byl před více než dekádou. Skvělé časy, později Pete66, já jen nehlédl a tím to končilo. Spousta se tu toho za posledních asi 12 let objevilo. Výborně rozšířený obsah. Stále vychází nové modifikace do HL1, co si přát více, že? Dal jsem dohromady přehledný dokument mé aktivity za poslední dobu, aby se v tom dalo snadno vyznat. Online dokument - HL1 - Update.
Doplněn text u Dead Shift. Sepsána recenze na Virtual Reality: The Real World. Publikován zcela nový text na obtížnou modifikaci The Borked Hazard Mod. Ke The Gate vložen jeden nový odstavec. Zrevidovány texty k Unbreakable, Tokami Island, Timeline II, The Unknown Menace a The Tower. To je 36 opravených zářezů z mého dávného období, kdy jsem neuměl nijak dobře psát. |
|
|
|
V době digitálních vydání starých her dochází k tomu, že jsou neustále vývojáři aktualizovány, že se mění vlastnosti enginu, což má poté vliv na samotnou hratelnost, popř. jsou do hry zaneseny funkce a podoby, co starší verze vůbec neměla. To vše může za to, že fanouškovská komunita chce mít hru nejblíže stavu oficiálního prvního vydání, kdy byla jiná doba, situace, vše bylo růžovější. Samozřejmě, nostalgie též udělá svoje. Proto existuje modifikace Half-Life Classic - 2020. Mod má samostatnou složku, která nijak nenarušuje základní hru ve Steamu, ale nabízející trošku jinou verzi hry, což mohu sám potvrdit. Takže si určitě tuto verzi zahrajte. Mně se líbí, ale dále nehrána. Je k dispozici nejnovější verze 1.3. |
|
|
|
Další drobné či výrazné oživení základní HL kampaně, Half-Life: New Light. A to po grafické, herní či estetické stránce. Po sebrání HEV Suit není vidět HUD, jen při snížených hodnotách. Znázornění útoků nepřítele vypadá jinak. Různé částicové efekty, světla, textury jsou ostřejší. Je zrychlen a změněn pohyb ovládané postavy, na můj vkus až moc. Zřejmě kvůli páčidlu a zombiím, popř. větší dynamice soubojů. Modely zbraní se více blíží originálnímu vzhledu, ale hýří poměrně pěknou novotou.
Bylo nutné to opatchovat na nejnovější dostupnou verzi. Základ je verze 2.5, dále 3.0, 3.5 a 3.6.
|
|
|
|
Vyšla nová totální konverze postavená na starém HL1 enginu, která ke spuštění nevyžaduje původní hru. Stahujte zde. Modifikace slibuje herní zážitek na úrovni Medal of Honor: Allied Assault či Return to Castle Wolfenstein. Mělo by se jednat o poctivě zpracovanou 3D střílečku klasického ražení, v níž si hráč užije, pochopitelně, veškeré nové modely, textury, atmosféru, herní aspekty a tak podobně.
Jde o ruský projekt, je dostupná ukázka z hraní. Často probíhají aktualizace a vychytávání chyb.
|
|
|
|
Že je Half-Life: Source plný chyb, to je známá věc. Zcela funkční byl před 10 lety, kdy jsem si jej zahrál s HD grafikou v Ultimate Definition Modu v.1.5. Později vyšla ještě verze 1.6, včetně neoficiální záplaty. Jde to nainstalovat do Steamu, ale musí být znám správný postup. Nyní má smysl hlavně mod Half-Life: Source Fixed, pakliže chtějí mít hráči detailnější efekty vody, popř. zelených kapalin. V Source verzi lze i zapnout titulky. Chyb tato oprava řeší poměrně hodně.
Half-Life: Source Fixed má k dispozici podrobný návod, jak jej do Source verze dát. Zprvu se nainstaluje Source Fixed 2.0, poté Source Fixed Patch 2.1. Instrukce jsou snadné, složka sourcemods, restart Steamu. A pouštět z volby Half-Life: Source Fixed ve vaší Steam knihovně.
Prvotní testování odhalilo chybu v kapitole Residue Processing, čímž bylo další hraní znemožněno. Při loadingu docházelo k padání.
Dlouhodobě mám v Half-Life 2 přítomen grafický mod Aperture Reshade, příznivě měnící podání barev či nasvícení i v Half-Life: Source. Doporučuji si jej do hry tedy dát v kombinaci s touto popisovanou opravou. |
|
|
|
Aktuální verze oblíbeného prequelu k prvnímu Half-Lifu nabízí hned několik zajímavých novinek. Prostředí i modely postav jsou detailnější, namísto původní ruštiny jsou klíčové osoby kvalitně nadabovány v angličtině, je zde možnost sbírání achievementů, řešení neobvyklých situací, aj.
Induction nenásilnou formou seznamuje hráče s prostředím výzkumné Black Mesy rok před incidentem, doplňuje informace o vědeckém personálu, navíc oplývá příjemným humorem. Pokud se chcete dozvědět, za co dluží sekuriťák Barney pivko Gordonovi, stahujte modifikaci odsud. Detailnější model jediné dostupné zbraně - ikonického páčidla je zde. |
|
|
|
V březnu byl na Steamu vydán volně stažitelný upgrade legendárního Half-Lifu s názvem MMod. Stejně jako v případě verze pro HL2 a epizody nabízí MMod pokročilá nastavení ovlivňující vizuální dojem (textury, světelné efekty, částice) i hratelnost (úprava zbraní, AI nepřátel, vlastnosti obleku, atp.) Některé mapy byly navíc zaplněny větším množstvím předmětů i potvor, což sympaticky posílilo herní zážitek.
V jádru se jedná o starý dobrý Half-Life, jenž se však díky zmíněným úpravám lépe hraje. Kompletní cesta z laboratoře neobvyklých materiálů po závěrečný souboj na Xenu má tak zcela nový náboj. To samé platí o demoverzi Uplink a též legendární modifikaci USS Darkstar, jenž je součástí balíčku.
Podrobnější zhodnocení MModu je k dispozici zde. |
|
|
|
Před časem se zajímavého tunningu dočkala kultovní modifikace USS Darkstar. Po vzoru výborného Counter-Life okořenil autor svůj letitý počin zbraněmi z oblíbeného Counter-Striku, takže nyní lze lovit xeňanské potvory třeba ikonickou karabinou P90 nebo ultimátní sniperkou AWP. Peníze na nákup zbraní, munice a vybavení (kevlarová vesta, noční vidění, apod.) lze získat jednak za likvidaci protivníků a taktéž je sbírat po palubě kosmické lodi.
Jelikož arzenál převzatý z CS je podstatně účinnější, než je v sérii Half-Life obvyklé, byl zároveň navýšen počet vetřelců ve všech lokacích pro znásobení výsledného sranda-faktoru. CS Darkstar je po letech bezesporu dobrým důvodem k zopakování skvělého modu, tentokrát s malinko odlišnou hratelností.
Modifikaci lze stahovat odsud, lepší modely zbraní jsou zde. |
|
|
|
Ačkoliv to na tento web tak úplně nepatří, již týden je ke stažení 4. kapitola Blue Shiftu pro vysoce hodnocenou Black Mesu. Inovovanou verzi příběhu oblíbeného sekuriťáka Barneyho Calhouna tak lze nyní projít od jeho příjezdu na pracoviště, přes následky neblahého incidentu, konfrontaci s mariňáky na vlakovém seřadišti až po vstup do teleportu v utajené laboratoři.
Svého času nepříliš ceněný datadisk prošel neskutečným faceliftem představující snad ještě výraznější posun než mezi prvním Half-Lifem a Black Mesou. Levely jsou oproti originálu mnohem rozsáhlejší a detailnější, změny doznala i hratelnost (více úkolů v každé úrovni, spolupráce s rozličnými NPC, rébusy s různým zařízením, souboje s vojenskou technikou, atd.) Vizuál je úchvatný, efekty bombastické, naskriptované situace profesionální, akce nekompromisní, práce se zbraněmi realistická, hudební podkres adekvátní, nechybí různé vtípky a celkově tento titul snese srovnání s komerční produkcí.
Za omlazeným Blue Shiftem stojí studio HECU Collective, jenž má na svědomí též další reinkarnace ikonických modů pro Half-Life 1 jako parádní (a zatím nedokončený) Azure Sheep nebo průměrný Black Ops.
2,6 GB objemný soubor s kapitolami 1 až 4 stahujte odsud. Současná verze modu vystačí na poctivých 7 hodin skvělé zábavy a to je k dispozici pouze polovina plánovaných kapitol. Pánové, smekám! |
|
|
|
Dlouhá léta vyvíjený Half-Life: The Core umožní hráči vtělit se do postavy běžného technika v proslulém zařízení Black Mesa, který je nucen se vypořádat s fatálními následky nepovedeného experimentu v laboratoři neobvyklých materiálů. Fádní zápletka by neměla případné zájemce odradit, neboť po shlédnutí profesionálně pojaté videoukázky jsou očekávání vskutku vysoká.
Na první pohled zaujme především grafický styl notně zkrášlující stařičký GoldSrc engine, podobně jako v případě povedené Delty. Souboje s agresivními protivníky i řešení klasických rébusů v reálně ztvárněném prostředí výzkumné základny by mělo hráče dozajista zaujmout. Což jistě podpoří též kvalitní dabing, detailní modely předmětů a postav spolu s oblíbenými skriptovými sekvencemi.
Přestože vznikající titul neoplývá nikterak pozoruhodným příběhem, mohlo by se jednat o pecku aspirující na modifikaci roku. Otázka je kterého, termín vydání byl odložen na neurčito, neboť šéf projektu Urby (podílel se např. na projektu TWHL) přijal nabídku zaměstnání pro slavné herní studio 3DRealms, tudíž nemá příliš volného času nazbyt. Sympatický by mohl být závěr příštího roku k důstojné oslavě čtvrtstoletí od vydání nejlepší hry všech dob :-) |
|
|
|
Neustále aktualizovaný projekt Enriched si dává za cíl posunout herní zážitek z průchodu prvním Half-Lifem o kus dál, než bylo možné při vzniku přelomového díla. Změna spočívá v grafickém vylepšení modelů a textur, zvětšení a citlivé úpravě jednotlivých map, pokročilé práci se světlem, poladění skriptů - to vše při zachování původní atmosféry oblíbené hry. Modifikaci vytváří jediný autor (Hezus) a to pracnou dekompilací map Half-Life: Source - nejedná se tedy o běžný "higher-texture-pack" nebo něco podobného.
Současná verze 0.70 obsahuje kompletní pouť Gordona Freemana Black Mesou (tedy bez Xenu), přičemž nově pospojované mapy redukují přes polovinu nahrávacích míst a hraní je pak o něco plynulejší. Zajímavější je však decentní úprava některých oblastí mající na herní zážitek pouze marginální vliv, přesto si změn povšimnete. Nové modely jsou patrné především na postavách a některých zbraních. Vojáci, vědci i ochranka vypadají detailněji, přestože stylem odpovídají svým předobrazům z konce minulého století (tedy bez aplikace HD Packu). Vybrané zbraně dostaly povedené modely, jiné vypadají původně. Zobrazení vody i toxických kapalin je v modu věrohodnější.
Během průchodu modifikací si nelze nevšimnout více či méně otravných bugů. Pominu ty drobné či úsměvné, vážných problémů je zde však též několik. Puška zabitého snipera před raketou stále pálí, opakovaný zásek při vstupu do úrovně "Forget About Freeman", nemožnost proplavat pod ozubenou hřídelí, tank v opravně neodstřelí kovová vrata - to jsou ty nejzávažnější chyby, řešené většinou noclipem či spuštěním začátku dané kapitoly.
Hezus přislíbil brzké dokončení celého Xenu a pravděpodobně též dema Uplinku; datadisky OpFor a BShift vyloučil pro obrovskou časovou náročnost práce od základu. V plánu nicméně je kooperativní průchod celým Half-Lifem se skupinkou spoluhráčů! Důležité bude odstranit stávající nedostatky, eliminovat bugy, vylepšit modely zbraní i postav a přinést tak hráčům ničím nerušenou cestu důvěrně známými kulisami. |
|
PŘEDCHOZÍ >>
|
|