Registrace | Hledat | FAQ | Seznam uživatelů | Uživatelské skupiny | Přihlášení

  Uživatel:    Heslo:       

  

Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 1 z 1
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PavelU




 
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 350



PříspěvekZaslal: út prosinec 08, 2009 2:41 pm    Předmět: Dojmy a recenze z dohraných modifikací do Quake II Citovat

.
______________Dojmy a recenze z dohraných modifikací do Quake II______________

Belly of the Beast (dohráno 12/2007) - Kompatibilní source port DirectQII
Promakaný mod. Hodně se mi líbila jízda tunelem, která jakoby svou atmosférou připomínala HL. Jednotlivé úrovně měly poměrně zdařilý design a propracovanost spolu s provázaností. Kdy bylo potřeba nejdříve něco provést, najít a pak se vrátit jinou cestou na místo, kde už jste byli a pokračovat tak dál. Na konci byl docela tuhý boss. Na modifikaci od amatérského tvůrce jde o perfektní počin, který ale rozhodně nepřekonává komerční Mission Packy do Q2. Ty byly o hodně delší, propracovanější a obtížnější. Nelituji času u této modifikace stráveného. Bez problému funguje pouze v původním Q2 enginu. Ty ostatní, Q2Max a KMQ2, sice zvládnou mod spustit a přehrát Intro ale při načítání do hry v jednom případě následuje erorr, a ve druhém Q2M se level načte ale nezobrazí se rukojeť se zbraní. Je to škoda, protože s hi-res texturami vypadá intro a levely parádně.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Dark Undergrowth (dohráno 9/2008) - Kompatibilní source port DirectQII
Modifikace se zajímavým názvem Dark Undergrowth z roku 1999, od autora Christiana Cummingse nabízí parádní design úrovní. A nejlepší na ní je, že krom nepřátel a zbraní skoro vůbec nepřipomíná klasický Quake II.

Tři propracované úrovně odehrávající se v temných zákoutích, kde se budete lekat, pomalu plížít v obavě před vybafnutím od nějaké potvory, bloudit a hledat předměty. Vesměs security pass nebo CD či použijete nějaká tlačítka. Samozřejmostí jsou i tajné lokace (klasicky postaru Secrets) ve hře jich je celkem osm. V první úrovni pět, ve druhé jedna a v poslední třetí jsou dvě. Podařilo se mi je objevit všechny a bez problému se k nim dostat. Pouze ve dvou případech jsem byl nucen použít hrubou sílu na to, abych se dostal zpět nebo k jedné tajné lokaci. Jelikož byly důmyslně umístěny, že nebýt granátometu nebo raketometu nešla by situace jakkoli vyřešit a v úvahu by přicházel jedině cheat.

Herní doba je zhruba tři až čtyři hodiny, závisí na zvolené obtížnosti a také na tom, zda hráč hledá všechny secrety. Rozhodně nedoporučuji se jim při hraní vyhýbat. Nejenže přijdete o pár silných zbraní či o možnost některou z nich objevit o něco dříve, ale hlavně vám pak unikne i Quad damage, jenž se hodí hlavně na závěrečného bosse. Když už jsem u toho konce, prozradím alespoň, že je v tomto geniálně zpracovaném kousku i pár nových potvor (zřejmě převzatých z Quake 1), a hlavně v samém závěru dojde asi k tomu nejoriginálnějšímu, co Dark Undergrowth nabízí.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Escape (dohráno 10/2008) - Kompatibilní source port DirectQII
Psalo se 9. Září 1999, když tahle singleplayer epizoda ke Quake 2 vyšla. Skládala se ze šesti navazujících levelů, včetně jednoho tajného. Byl-li zasvěcen její název Útěku, znamenalo to, že se hráč ocitl na vesmírně lodi, orbitu, cizí planetě, podzemním komplexu a po splnění jednotlivých úkolů utíkal zpět na orbit. Kde si zabojoval s pár bossy za neustálých otřesů a výbuchů. Do rukou se mu dostala i jedna poměrně originální zbraň, jež střílela celkem tři, hodně účinné, výstřely najednou. Pokud šlo o design úrovní nebyl na tom Escape nijak špatně, v jedné úrovni byly dokonce mnohé alternativní cesty. Vedoucí vždy do jedné a též podúrovně, najít je ale všechny bylo dost o náhodě. Herní doba téhle epizody byla zhruba čtyřhodinová. Takže každému, kdo si ji zahrál, včetně mě, určitě došlo, že se jednalo o zajímavý počin.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Machine Reborn (dohráno 2. 12. 2009) - Kompatibilní source port KMQ2
Menší sada dvou map. Založená na v celku pěkném designu, ale v rámci ostatních modů nic převratného. Akce se soustředí na eliminaci velkého množství nepřátel, kteří se rojí vždy po zneškodnění těch předešlých nebo všech v dané lokaci. Zbraněmi ani náboji nejste nijak omezeni a proto často bojujete se silnými bossy. Nicméně tak přímočarý mod není, potřeba bude získat pár klíčů a některými dveřmi se budete moci vrátit na začátek úrovně. Obecně ale Machine Reborn mezi to nejlepší neřadím, závěrečná obrazovka, po jeho dohrání, byla ale super.
- Design 9, - Zábava 8 - Herní doba 7 – Celkem 8

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Mod Deaf, Dumb and Blind (dohráno 3. 12. 2009) - Kompatibilní source port KMQ2
Poměrně pěkný a skvěle hratelný mod, jenž obsahuje pět map. V první mapě je potřeba infiltrovat komplex a v těch dalších splnit pár úkolů, např. sabotovat reaktor a následně utéct. V posledním levelu už jen směřujete do výchozího bodu s únikovým vznášedlem. Než se k němu ale dostanete, čeká vás obtížná cesta lemovaná parádním designem úrovní a několika hádankami. Akce se soustředí na souboje s většinou nepřátel, na jejichž eliminaci ale nemáte dostatek zbraní a munice. Alespoň na obtížnosti hard, kdy jste silně omezeni tím, co máte. Po celou dobu rovněž chybí plný ukazatel zdraví, a narazíte-li na lékárničku, vzápětí se zraníte. Výjimkou není situace, kdy závěrečného bosse je třeba zneškodnit jen se základní pistolkou, kvůi vyplítvání ostatních zbraní. Přítomny jsou i tajné lokace s pár užitečnými věcmi. Takže je možné s power-upem Damage sejmout pár silných robotů, nebo si jej nechat až na závěrečného bosse.

Tento mod mě opravdu potěšil a zabavil na cca tři hodiny hraní. Funkčnost byla bezproblémová, a ani nebyly potřeba soubory pro oficiální mission packy. Design 10, - Zábava 8 - Herní doba 9 – Celkem 9

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Angron 2: Premonition of Angron (dohráno 4. 12. 2009) - Kompatibilní source port KMQ2
Průměrná modifikace se čtyřmi levely. Designem vcelku ucházející, zábavou rovněž. Jen byl problém najít druhou power cube. Zbraně jsou tu skoro všechny, ty silnější pečlivě poschovávané na tajných místech. Z jednoho secretu se dá dostat do poslední mapy, celou ji vyhladit, včetně bossů a v rámci úkolů získat daný předmět, i přes chybějící power cube, která zpřístupní security pass pro hlavní vstup do této úrovně. Nehrálo se to špatně, ale spád a originalitu to postrádalo. Konec nevybočoval a strohý naštěstí také nebyl. Jednoznačným kladem této modifikace jsou tak secrets area a herní doba, cca tři hodiny.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

The Grapes of Madness (dohráno 5. 12. 2009) - Kompatibilní source port KMQ2
Příběh této modifikace vypráví o tom, jak jste odjakživa neměli rádi lidi a všechny kolem sebe. Takže v době války lidí se Stroggy jste pocítili skvělou příležitost to všem nandat, bez rozdílu. Vaše přesvědčení bylo ovlivněné zejména pokusy Stroggů na lidech, pro jejich průmyslové zpracování. Proto po jednom ze zdrcujících útoků, jež jste přežili, jste se defintivně rozhodli jít do boje a zabránit další deportaci lidí do táborů smrti. Za to ale zaplatíte přílíš velkou cenu, o čemž se na konci přesvědčíte.

I přes tento šílený příběh, jenž je v plné a rozsáhlejší verzi k mání na homepage, se jedná o jednu z nejlepších modifikací do Quake II. A to hlavně díky skvělému designu úrovní a herní náplni jako takové. Často řešíte puzzly, aby jste se dostali dále, neboť nestačí jen střílet po všem, co se hne. A jak záhy zjsitíte, nebude to jen tak. Neboť tvůrce byl natolik pečlivý, že si dal hodně záležet, to poznáte díky častému zobrazování hlášek o vašem konkrétním počínání, nebo hledání různých předmětů. V této souvislosti se sluší zmínit, že oproti normálu zde F1 a okno s úkoly neslouží pro udělování úkolů ke splnění, od někoho shora, ale naopak jde o vaše myšlenky postrkující vás dopředu. K tomu kudy jít nebo co právě udělat. Jelikož jste sami a nikdo vám neradí.

Na Q2 se tedy herně jedná o velkou vzácnost, která této modifikaci přidává na parádní zábavnosti. Kvůli neustávajícím nápadům nebo novým věcem, jichž si při hraní určitě všimnete. Například vody pod elektrickým napětím, skriptovaných pádů, otřesů, krvavých scén, nových textur a další. Mnohokrát se dostanete do místa se zavřenými dveřmi, silovým polem, nebo vypnutým výtahem a dojde vám, že se tam určitě dostanete později, až splníte tohle nebo najdete támhleto. Na tomto tato hra zkrátka staví, během vaší cesty skrz čtyři rozsáhlé úrovně budete bojovat proti obvyklým nepřátelům, se zbraněmi pečlivě schovanými, buď na hůře dostupných místech nebo tajných lokacích. Z počátku jste tedy dost omezeni vaší výbavou a náboji. Později na tom ale budete o něco lépe a oceníte i pár soubojů s bossy.

Design úrovní je vynikající a dává znát, že je soustředěn na různé detaily dotvářející výborný pocit ze hry. Při hraní tak skoro ani nepostřehnete klasicky navržené mapy tak, jak je znáte z běžných modů pro druhého Quakea. Jelikož se povětšinou pohybujete v interiérech, které nedosahují přílišné rozlehlosti a udržují si tím svou nápaditost. Do několika map se můžete dostat více průchody, ale ty jsou zpočátku nepřístupné nebo poměrně ukryté, tudíž je ani nemusíte objevit všechny. Závěrem snad jen k délce a celkovému dojmu.

Pokud jste přešli Belly of the Beast a 1964 - Echos of the Past, z tohoto 10 let starého kousku pocítíte silnou, a naprosto odůvodněnou, snahu je oba překonat. Zda se to The Grapes of Madness povedlo si už musíte zjistit sami. Za sebe ale mohu říci, že povedlo, a o to více jsem si tento německý mod vychutnal. K čemuž přispělo i jeho náhodné nalezení na internetu a následné intenzivní jednodenní paření, odhadem cca čtyři hodiny čistého času. Design 10, - Zábava 9 - Herní doba 9 – Celkem 9,3

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Avarice & Torment (dohráno 6. 12. 2009) - Kompatibilní source port KMQ2
Vcelku fajn věc navozující pocit Unrealu na vesmírných korábech. Designem a nápady nápadité. Obsahuje tři mapy zabírající zhruba hodinu hry, a končí po návratu do první úrovně a souboji s bossem. Nicméně regulérně jsem ji nedohrál, měl se deaktivovat reaktor a zneškodnit boss. To jsem měl samozřejmě splněno, alespoň myslím, přesto žádný The End nenastal. nepřátelé byli vyhlazeni všichni.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

The Armageddon Device (dohráno 8. 12. 2009) - Kompatibilní source port DirectQII
Jedna z nejhorších modifikací, co se týče level designu, srovnatelná třeba s Juggernautem. Obsahuje osm odlišných map s herní dobou cca čtyř hodin. Technicky poloviční konverze Quake II s mnoha novými texturami, skiny nepřátel a dvěma novými zbraněmi. Na hard obtížnosti jsou všchni protivníci poměrně tuzí a většina z nich má zelený štíť, indikující jejich odolnost. Souboje tedy jsou dosti náročné, nicméně quad damage přijde vhod a rázem i roboty a ramenité červeňáky dáte v pohodě. Z bossů dojde na většinu z původní hry, bezesporu nejzajímavější je ten úplně poslední. Kdy se nekoná žádná obrovitá potvora, ale hezky rychlý a nepřehledný souboj s člověkem, jenž se navíc zneviditelňuje.

Úkoly jsou obvyklé a zahrnují tlačítka, CD, zařízení, dveře a tak podobně, popř. něco zničit. Zábava tedy stojí primárně na soubojích s modifikovanými a zlepšenými vlastnostmi nepřátel. Úroveň designu je žalostná a zachraňuje to jen rozmanitost map nebo vlastní textury. Začíná se v zasněžených horách, pokračuje přes typické komplexy a končí na asteroidu kdesi ve vesmíru. Funkční jen v původní verzi, bez moderních portů. Ověřeno tedy jen ve KMQ2, a v něm se nezobrazovaly všechny entity, ale až ve třetí mapě to bylo patrné. Stáhnout jde jen na Atomic Gamer a instalátor úspěšně spustíte z adresáře c:\games\quake 2, poté stačí nainstalovat do složky s hrou kdekoli na HDD a vytvořeným exáčem hru spustit. Kupodivu byla funkční v rendereru 3dfx OpenGL. K zahrání snad jen pro máníky, co musí mít přešlé tohle a támhle to. Protože na poli Q2 modů jde o naprostý podprůměr, jenž se sice na první pohled tváří profesionálně, ale zdání klame. Přesto jsem si The Armageddon Device poměrně užil, byť jsem jej nalezl úplně náhodou.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

One Sacred Ground (dohráno 10. 12. 2009) - Kompatibilní source port KMQ2
Designem úrovní poměrně zdařilá věc, ne ani tak vzhledem, jako spíše provázaností. Která jde ruku v ruce s logickými hádankami, pečlivě umístěnými secrety a svižně dávkovanou akcí. Jež vyniká nejvíce na třetí obtížnosti. Itemů a zbraní je dostatek, občas lze rozstřelovat explozivní bedny, na nichž mnohé jsou. Krom již zmíněného jsou tu i úkoly, např. vyřadit silové pole, modrý nebo žlutý laser, popř. získat krystal. Tím ale výčet nekončí, po vzoru Indiana Jonese nechybí ani smrticí pasti, s nimž je občas nutné se potrápit. Bossové jsou tu dva a na jednoho z nich lze uplatnit Quad damage získaný v jednom z tajných míst. Prostředím je hra zasazena do Stroggských chrámů a proto si po celou dobu udržuje nádech egyptského stylu, skrze impresivně navržené zdi, skály a venkovní prostředí nad lávou. Herní doba nepřekvapí a jak je u menších packů zvykem, pohybuje se na zhruba sto minutách, od začátku až po konec v těchto třech levelech.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Castles of Stroggos 3: The Final Objective (dohráno 12. 12. 2009) - Kompatibilní source port KMQ2
Tuto modifikaci jsem si po týdnu hraní, menších a do sebe splývajících, vychutnal. A přestože jsem přešel jen první a třetí díl Castles of Stroggs, vůbec jsem se necítil něčím ošizen. Neboť Final Objective nabídl opravdu nevšední žážitek, odehrávající se na vesmírné lodi na orbitu planety. Takže tak vynikly do tmava laděné úrovně a jejich provázanost skrze jednotlivá podlaží lodi. Design úrovní se postaral o nápaditě a neotřele působící lokace, jež v kombinaci temné atmosféry, propracovaných úkolů a vyvážených soubojů s protivníky, působily jako balzám na duši. Někoho, kdo se chce pořádně odreagovat a být občas i mírně nadzvednut že židle, a to já byl. Ať již nedostatkem zbraní a bojováním o každý metr, svědectvím pár naskriptovaných situací, výbuchy, stavu beztíže, nebo objevujícími se nepřáteli, po překročení určitého místa a podobně.

Herně šlo samozřejmě o klasickou střílečku, ovšem na Q2 dosti originálně a svěže podanou. Čímž bylo její hraní radost sama, k té dále přispíval i celkový vzhled jak z Doomu 3. No, a připočtu-li k uvedeným informacím i nebývalou provázanost v pouhých šesti úrovních, neustálé návraty, vysoký počet Stroggů, strhující závěrečný souboj s outrem, nepřítomnost repetetivních a nezajímavých částí, v jednotlivých úrovních, dostávám tak bezesporu jednu z nejlepších a nejpropracovanějších modifikací pro druhého Quakeho. Tento poslední díl je plynulým navázáním na ty předešlé a úplně celý se odehrává tam, jak bylo zmíněné na začátku.

Díl první pochopitelně začínal na planetě Stroggů a cílem bylo infiltrovat jejich komplex, zmocnit se v něm vznášedla a odletět. Prostřednictvím tří parádně nadesignovaných map. Už zde se projevoval potenciál ze završení této série. Rozhodně nezapomenu na pár zákysů, díky nimž jsem se v prvním díle o něco zdržel, ale o to větší radost mě potkala při jeho dohrání a shlédnutí závěrečného outra. (dohráno 9. 12. 2009) Oba díly hrány na mou obvyklou obtížnost a herní doba odpovídala jejich rozsahu. Dohromady cca šest hodin. - Design 10, - Zábava 9 - Herní doba 9 – Celkem 9,3

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Operation Scorched Earth Trilogy (dohráno 18. 12. 2009 - 20. 12. 2009 - 23. 12. 2009) - Kompatibilní source port KMQ2
Docela zajímavá série menších a na sebe navazujících modifikací. První díl měl tři mapy s obvyklým designem a zábavou. Problémem byla jen menší nepřehlednost, z důvodu tmavě laděných lokací a velkého počtu úkolů. Naštěstí si všechny tři úrovně udržovaly slušnou rozmanitost v architektuře a prvcích hratelnosti. Plusem byla jednoznačně herní doba, kterou kromě nepřátel natahovaly i časté návraty a bloudění, bylo-li potřeba na konkrétním místě něco najít a zničit. Bezprostředně na tuto epizodu navazoval díl druhý, přesně v místech skončení prvního. Tím byla zachována plynulost děje a šlo tak, prakticky nepřerušeně, pokračovat ve hraní.

Druhou epizodou, která obsahovala také tři mapy a celkově byla propracovanější, a provázanější. Což se projevovalo designem úrovní, lepšími světelnými podmínkami a tím menší tmavostí, tak i náročnějšími úkoly a vícero návraty v prvních dvou mapách "The Pump Station" a "Security Zone". Neboť bylo potřeba odčerpat chlór z pumpovacích nádrží a zničit čtyři napájecí skřínky, dále vyřadit dvoje lasery, získat červený klíč a jednu power cube. Toto všechno samozřejmě ve zmíněné dvojici úrovní.

Třetí mapa "Stow Away" na tom byla podobně. Ač se odehrávala na čerstvém vzduchu a mezi skalisky, tak svým designem dávala najevo smysl pro provázanost a každičký detail. Patrné zejména čtyřmi tajnými lokacemi, s první na začátku mapy, druhou a třetí cca uprostřed, v pěkně osvětleném a naskladněném skladu. Čtvrtá tajná lokace se pak ukrývala v samém závěru, kde proběhl finální souboj s bossem. Nicméně tomuto souboji předcházela série obvyklých úkolů, složených z hledání CD, Power cube a lámání si hlavy nad tím, jak překonat laserovou bránu. Ve výsledku mě tedy nezklamala ani třetí úroveň, po jejímž skončení jsem plynule pokračoval třetím dílem.

Ten šel ve šlépějích těch předešlých a nabízel proto opět mistrovsky navržené úrovně, jež si stále zachovávaly typický rys série. Takže úkoly hráči předhazovaly možnost se projít v rozsáhle a poutavě navržených lokacích. S řadou překážek k překonání, např. generování nepřátel, nalezení cesty dále v chodbě s lasery, přeskakování na zapnutém velkém motoru a podobně. Přehlednost všech map byla dále umocněna parádními světelnými podmínkami, čímž byly zapomenuty tmavé lokace z předešlých dílů. Svižností akce, umístěním zbraní, tajnými lokacemi a propracovanými úkoly, byla hratelnostní složka rovněž dobře vybalancovaná. A to vše tedy přispívalo k výborné zábavě, rozprostřené do pár hodinové herní doby. - Design 9 - Zábava 8 - Herní doba 10 – Celkem 9

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Back at the Front (dohráno 28. 12. 2009) - Kompatibilní source port KMQ2
Nic převratného, přestože nad modem kdysi slintal i Bludr. Obsahuje sice devět map, ty jsou ale naprosto přímočaré a designem také zrovna neoslní. Dá se říci, že nedosahují ani úrovně Machine Reborn. Nicméně pár lokací pastvou pro oči je, především ty na screenshotech. Ta na třetím zobrazuje úchvatné prostranství z druhé úrovně. V němž je potřeba získat pár předmětů pro postup dále. Což je asi jediná motivace, kromě soubojů, pro hraní dále. Protože i přes návraty do dříve navštívených míst, se jde pořád tupě za nosem. Naštěstí často zatápějí bossové a souboje si tak udržují svou neustávající dynamiku, doplněnou o parádně umístěné tajné lokace a typická Q2 prostředí. Celkově vzato, „Návrat na frontu“ tedy nijak nevybočuje a ani nenadchne. Za zahrání ale určitě stojí, ať již díky zmíněnému prostrasnnství, obstojné herní době či rozumnému počtu nepřátel. - Design 7,5 - Zábava 8 - Herní doba 8 – Celkem 7,8

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Last Day on Stroggos (dohráno 30. 12. 2009) - Kompatibilní source port DirectQII
Poslední dohraný mod do Quake 2 v prosinci a zároveň roce 2009, to je český kousek Last Day on Stroggos. Od autorů Michala Rendoše a Jana Harčarika, vydán 14.07.1999. Předem upozorňuji, že i přes hi-res grafiku, s níž jsem ji hrál, nefunguje v posledních dvou úrovních korektně. Takže je nutné hrát na základní, nijak nemodifikované a graficky nevylepšené verzi Q2 skrze moderní porty. Konkrétní problém se týkal zmizení zbraní, stejně jako v Belly of the Beast hned na začátku. Obojí zkoušeno v KMQ2 spolu s hi-res texturami a modely. Nicméně v takovém Q2 Max by měl jít LDoS bez problémů. Naštěstí jsem hru se základní pistolí dohrál, ale dost o nervy to bylo.

Úrovní modifikace obsahuje devět a zpočátku jde o svižnou, přímočarou střílečku, s malým počtem nepřátel a menšími lokacemi. Naštěstí v dalších levelech vyjde najevo velká propracovanost, a tím i odpovídající herní doba. Což se projevuje úchvatnou architekturou, logickými hádankami a dovedně schovanými tajnými lokacemi. Souboje jsou z počátku rovněž pohoda, a až později přituhne. Ony hádanky zde působí podobně jako v „The Grapes of Madness“. Akorát jich je o mnoho více a nejednou tak dojde k zákysu, než se hráč z daného místa dostane. Hratelnostně se tedy Half-Life nezapře. Ať již jde o přisunutí sudu, stisknutí tlačítka, rozstřelení mříže nebo podplavání, či další úkony. Je tu znát smysl pro detail a bezproblémovou funkčnost takto navrženého herního prostředí.

Obecně ale z Last Day on Stroggos moc nadšený pocit nemám. Jelikož hádanky a skvělý design, s herní dobou, nejsou všechno. Patrné hlavně zpočátku příliš jednoduchým, sice pohledným, designem a úkoly typu "najdi tento a támhleten klíč". V součtu malé rozlohy úrovní, počtu nepřátel a jakési divné atmosféry z toho, že já Čech hraji tento český mod. Jinými slovy, určitě za to může ta nekompatibilita s vylepšeným Quakem 2 na konci a dále to, že jsem od modu očekával přece jen více. I tak ale mohu říci, že jde pořád o výborný kousek, který ukazuje že to jde, když se chce. - Design 8,5 - Zábava 8 - Herní doba 7 – Celkem 7,8

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Nejlepší SP mapy týdne podle Bludra, dnes už ale těžko dohledatelné a ke stažení. Další přehled map s pár funkčními linky.

Seznam Hi-res packů a dalších věcí pro novější porty, neustále aktualizované.

Přehledná stránka s informacemi pro mnohé porty, nejen do Quake II.

Přehled, recenze, downloady, hodnocení
Planet Quake sajta, Electric Escape sajta, mnoho map ke stažení na Planet Quake Talon sajtě. Recenze s hodnocením k hrstce modifikací, na EtherealHell, bezproblémové stahování většiny map a modifikací do Q2 z 3d Gamers Edge a Atomic Gamer. Další přehled mnoha recenzí na Ten Four Maps.

Mission pack Oblivion. Odkaz ke stažení celého packu funkční k 12/2010, i přesto ale hra obsahuje závažné chyby technického rázu.

Nějaké FAQ s řešením známých problémů s hrou Quake II. Přehled většinou těch lepších map a modů.

Přehledný linky většiny modifikací, i s texťáky
Seřazeno abecedně Maps 0-9, Maps a-c, Baseq2 Maps, Maps d-f, Maps g-i, Maps j-l, Maps m-o, The Earth War (The Armageddon Device Add-On) Obsahuje deset levelů, Maps p-r, Maps s-u, Total Conversions, Maps v-z , je tam i Citizen Abel 4 pod názvem mj (Malfunction Junction).

Poměrně obsáhlý seznam bsp map do Quake II, převážně multiplayer ale i single-player mapy ke stažení, spolu s pár texťáky.

Pěkná stránka s mnoha recenzemi, screeenshoty a hodnoceními vybraných modifikací a map. Přičemž prim hraje přehlednost a stylově udělené hodnocení ve formě motivu hry Quake II. Smysl si zahrát má vše se čtyřmi nebo pěti motivy. Recenze jsou sezařeny abecedně a v pravém dolním rohu je link na další recenze, od příslušného písmena abecedy.

Topic se seznamem map v posledním příspěvku. Nové zvuky do Quake II, ke stažení pod názvem souboru q2tsndfull.zip


_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nová várka odkazů na zajímavé stránky s tématikou Quake II. Doplněno v Listopadu 2011.

5900 map, převážně do multipayeru a nevalné kvality. Ale nevylučuji, že tam jsou i nějaké skvosty do SP. Cross Fire 2.0 - Mini unit o šesti levelech do singleplayeru. Tef Double Pack IV: Emerald Mountain Wipeout a Tef Double Pack V: Monumental Misery - Homepage - Naprostá špička na poli SP map ke Quake II, hrál i Bludr. Downloady ke hře na Fileaholic.com. Seznam downloadů na FileFrontu. Asylum maps Archive – Velice přehledný a poutavý design webu. Přehled na webu Marka Shana, pár zajímavých map a modů tam určitě je. Přehled několika málo map do QII. Texťák se seznamem jednotlivých modů a map. Quake II Levels downloady ke Quake II.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Oficiální homepage KMQ2 portu na stránkách Marka Shana http://www.markshan.com/knightmare/ --- (Update 3. 11. 2013)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky! Strana 1 z 1

  


 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group  Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com  Style created by phpBBTema