|
|
Strana 2 z 3
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
jakub
Založen: 21.8.2008
Příspěvky: 18
|
|
Zaslal: ne září 21, 2008 8:12 pm Předmět: |
|
|
zaero je problém... kmq2 zvládá zaero včetně všech jeho rozšíření (nová zbraň, nové monstum...) ale savky nefungují. nejde o problém s limitem enginu - taková chyba by skončila hláškou typu "packet overflow" a hra by tě vykopla do konzole, ale nespadla by úplně. problém bude jinde a já nevím kde. na stránkách kmq2 je dokonce nějakej compatibility pack speciálně pro zaero, ale ten dělá jen to, že modifikace funguje tak jak má - tedy že se načtou správné entity při startu kola. ale savky neřeší. zkoušel jsem leccos ale žádná verze kmq2 savky nezvládá. další engine byl q2xp. hru načte, save/load funguje ale zase ve hře chyběly některé entity...takže tudy taky ne.
tady už sem začal být trochu nervózní, protože sem si vzpoměl, že sem zaero kdysi hrál a to bez jakýchkoliv problémů. a s původním q2 enginem to určitě nebylo. ale teď sem si připadal jak jára cimrman - kolem dokola jen samé slepé uličky. nakonec sem našel dvě možnosti. a to q2max a q2evolved. práve s q2max (v0.42) jsem zaero kdysi hrál a žádné problémy jsem neměl. q2evolved by mělo fungovat taky, ale moc se mi nelíbí některé jeho vlastnosti, takže doporučím spíš q2max. oba enginy ale mají jednu vadu (aspoň pro mě) - a to že nepodporují widescreeen rozlišení - q2evolved některá ws rozlišení zvládá, ale to dnes nejrozšířenější 1680*1050 neumí.
Naposledy upravil jakub dne ne září 21, 2008 9:18 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
|
|
|
PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: ne září 21, 2008 8:50 pm Předmět: |
|
|
Evolved mám ale Q2 mi v něm taky nešel ukládat (nedocházelo k žádné chybě) jen to neuložilo pozici. A mody se mi nenačetly žádné, ty co sem zkoušel. V čem spatřuji výhodu tohoto enginu, je akorát možnost si v menu vybrat danou kapitolu hry a hrát ji. Dále mě zaujala celková syrvost a realističnost efektů. Ale zkusím ten Quake2Max, nebo? sem kdysi v Zaeru nic pořádně neviděl a to jsem měl Brignhtness na maximu.
Edit: Zkoušel jsem Quake2max (v0.44) a Zaero v něm opravdu bez sebemenších problémů funguje. Savy a entity jsou též bez potíží. Náhodou jsem našel tento web s nejznámějšími porty do pár doomovek. Podle screenů vyzkouším zřejmě ještě ten Berserker engine, jenž je zřejmě nejlepší.
Přes víkend jsem hrál Citadelu a fakt parádní věc. Už mám modrý klíč a vracím se do hlavního komplexu, hráno na hard. Vedle textur tam dal i lepší modely zbraní a power upů. Stáhl jsem si ještě jeden komplet pack pro Km engin, ale ten obsahoval ošklivé modely monster, tak sem ty modely odstranil a ponechal tam to ostatní co balík obsahoval. |
|
|
|
|
jakub
Založen: 21.8.2008
Příspěvky: 18
|
|
Zaslal: po září 22, 2008 4:59 pm Předmět: |
|
|
v případě q2max sem schválně psal verzi 0.42 protože ty novější podle mě nejsou lepší a navíc zobrazují krev zeleně - a to musí každý uznat, není úplně normální.
berserk je pravda technologicky nejdál, ale náročnost je extrémní (na q2 standard). stáhnul se si k němu i téměř gigovej pack textur a modelů z těchto stránek a vypadá to skoro jako q4. ale chce to silnou grafiku. zajímavé je, že celý berserk je postavený na základě původně q1 enginu tenebrae. tenebrae byl jeden z prvních q1 portů a ve své době uměl neuvěřitelné věci. bohužel se vývoj zasekl na úrovni technologického dema....škoda - obrázky na homepage tenebrae vypadají dobře i dnes (a před 5ti lety to byla fantazie).
další problém s berserk je to, že skoro všechna dokumentace je v ruštině. anglické forum najdeš zde. |
|
|
|
|
PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: po září 22, 2008 6:34 pm Předmět: |
|
|
Zelená krev? Tu nesnáším ale v Zaeru ji v Q2MaX v.44 nemám. Rozhodl jsem napsat podrobný článek o Quake II, v duchu toho tvého o prvním díle. Nyní ho mám rozpracovaný. |
|
|
|
|
jakub
Založen: 21.8.2008
Příspěvky: 18
|
|
Zaslal: po září 22, 2008 7:47 pm Předmět: |
|
|
taky sem o takovém článku posledních pár dní uvažoval....díky téhle diskuzi sem se po delší době ke q2 vrátil a zkušenosti se zkoušením všeho možného i nemožného mám ažaž. ale byls rychlejší |
|
|
|
|
PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: út září 23, 2008 4:18 pm Předmět: |
|
|
Nepodařilo se mi jakube spustit Quake2 XP release 5, buď sem měl soubory blbě umístěné nebo to nebylo kompletní. Předpokládal jsem že bude mít engin automatickou instalačku. Dále jsem nezkoušel ještě Berserker. Takže o těchto dvou portech klidně napiš manuál a já napíši o tom ostatním. |
|
|
|
|
jakub
Založen: 21.8.2008
Příspěvky: 18
|
|
Zaslal: ne září 28, 2008 9:04 pm Předmět: |
|
|
pavle omlouvám se, ale dneska už ten článek o q2 nestihnu nahrát. není to tak úplně moje vina...venku bylo přes víkend nečekaně hezky...kdo by seděl u kompu? (omluva nic moc, ale výmluva je to výrobná. to musíte uznat :) jako cenu útěchy se můžete podívat na můj q1 manuál. konečně jsem doplnil galerii. tak snad zítra...... |
|
|
|
|
PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: ne září 28, 2008 9:34 pm Předmět: |
|
|
Update článku pěkný, ale ten roztáhlý vzhled se mi vůbec nelíbí. Pokus se to dát do pořádku, od místa kde je někde 20 screenů v jedné řadě, tak aby bylo vždy několik řad po čtyřech screenech. A ten text popisující dění na screenech umísti také nějak nad jednotlivé řady se screenhosty. Zkrátka aby byl článek opět v původním zobrazení jen s nově přidanými screeny a několikerým textem.
Věřím že si na základě těch několika screenů něco do Q1 zas zahraji, ale nevím, nevím. Přece jen styl hratelnosti a monster mi víc vyhovuje v Q2.
Naposledy upravil PavelU dne ne září 28, 2008 11:09 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
|
|
|
jakub
Založen: 21.8.2008
Příspěvky: 18
|
|
Zaslal: ne září 28, 2008 9:49 pm Předmět: |
|
|
to pavel: nerozumím připomínce.. ve firefoxu se to u mě zobrazuje tak, že jsou vždy 4 obrázky vedle sebe a pak je další řada pod nimi..... šířka článku zůstala stejná.
edit: už to chápu...explorer se s tím nějak nedovede srovnat a háže je všechny vedle sebe....už aby ho lidi přestali používat zalámu je vždy po 4 entrem.
edit: opraveno |
|
|
|
|
PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: ne září 28, 2008 11:07 pm Předmět: |
|
|
Jo, tak. Já mám starou verzi IE6, což je sice i pěkně děravý prohlížeč. Ale občas používám Operu ale ta se mi nenačítá tak rychle jako Explorer. |
|
|
|
|
PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
|
|
|
|
PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: pá prosinec 16, 2011 5:23 pm Předmět: |
|
|
Zajímavé mody nebo mapy ke Quake 1, které se vyplatí projet. .................................................................................................................... WarpSpasm přes DP Engine - nahraj do Q1 mod Quoth a pak do tohoto adresáře zkopíruj soubory z modu WarpSpasm.
................................................................................................................................................................................................. Jenom je musíš přejmenovat - pak0.pak na pak3.pak, pak1.pak na pak4.pak atd... Prostě abys nepřepsal ty původní pak soubory
Prodigy Special Edition ................................................................................................................................................................ z Quoth. Pak stačí spustit dp -game quoth a dostaneš se přímo do startovní mapy Warpspasm. Jednoduché..
http://www.quakewiki.net/archives/retroquake.planetquake.gamespy.com/blog/indexb8c4.html?p=123
http://www.dcasali.com/games%20-%20quake.html
Penumbra of Domination
http://www.quaddicted.com/reviews/mexx9.html
vyžaduje Dissolution of Eternity
Fantasy Quake - Rise of the Phoenix
http://www.quaddicted.com/reviews/fantasy.html
The Demon King
http://www.quaddicted.com/webarchive/teamshambler.planetquake.gamespy.com/rev990317.html
http://www.quaddicted.com/reviews/tdk11.html
Kvalitní Base levely do QI, doporučené jakubem. .......................................................................................................... Mars 1 - http://www.quaddicted.com/reviews/mars1.html
The Hand That Feeds You - http://www.quaddicted.com/reviews/thehand.html ............................................................................ Blood of the Martyrs - http://www.quaddicted.com/reviews/obiwan3.html
Terra - http://www.quaddicted.com/reviews/terra.html ........................................................................................................... Escape the Base - http://www.quaddicted.com/reviews/rit.html
Rubicondom - http://www.quaddicted.com/reviews/sm82.html .............................................................................................. Destroy Base - http://www.quaddicted.com/reviews/cdestroy.html
Rubicon 1- http://www.quaddicted.com/reviews/rubicon.html .................................................................................................. The Abandoned Silo - http://www.quaddicted.com/reviews/icbm.html
Rubicon 2 - http://www.quaddicted.com/reviews/rubicon2.html ............................................................................................. Explore or Die - http://www.quaddicted.com/reviews/xplore.html
Runner's Delight - http://www.quaddicted.com/reviews/rdefull.html ....................................................................................... The Last Strong Hold - http://www.quaddicted.com/reviews/strong-hold.html
Hexameron: Phase One - http://www.quaddicted.com/reviews/pbrsp1.html ............................................................................ And All That Could Have Been - http://web.archive.org/web/20090406011302/http://retroquake.planetquake.gamespy.com/blog/?p=278
Operation: Urth Majik - http://www.quaddicted.com/reviews/oum.html ................................................................................ http://www.quaddicted.com/reviews/could.html
Nihilore: The Mechanical Empire - http://www.quaddicted.com/reviews/nihilore.html .............................................................. Dawn of the Dead - http://www.quaddicted.com/reviews/dotd4.html
Necrobrood - http://www.quaddicted.com/reviews/necrobrood.html ......................................................................................... Remake map Pack - http://rickyt23.com/maps/remakes/e4m1rmx/index.html
The Cassandra Calamity - http://www.quaddicted.com/reviews/mexx10.html ............................................................................ Best maps do Q1 (seznam od hráčů) http://forums.inside3d.com/viewtopic.php?t=3191
Guncotton - http://www.quaddicted.com/reviews/guncotton.html
Colony - http://www.quaddicted.com/reviews/gmsp1.html
Evil Exhumed - http://www.quaddicted.com/reviews/evilexhumed.html
The Slipgate Duplex - HARDCORE - http://www.quaddicted.com/reviews/e1m1rmx_hard.html
The Parallel Worlds - http://www.quaddicted.com/reviews/digs04.html
The Anomaly 2: Water - http://www.quaddicted.com/reviews/digs06.html (tohle je luxusní mapa založená na změnách gravitace... velmi zajímavý kousek)
Bestial Devastation - http://www.quaddicted.com/reviews/damaul6.html (vizuálně velmi zajímavý level, hlavně když sike němu vygeneruješ soubor pro barevná světla.)
The Coagula Contest 2 - http://www.quaddicted.com/reviews/coagulacontest2.html
Monkey Rage - http://www.quaddicted.com/reviews/araivo.html
The Dimension of the Doomed - http://www.quaddicted.com/tronyn-reviews/qx11_z1_the_dimension_of_the_doomed_by_zwiffle
The Occupied Base - http://www.quaddicted.com/reviews/dm3rmx.html
The Secret Installation - http://www.quaddicted.com/reviews/ikspq5.html
Jawbreak
http://www.quaddicted.com/reviews/jawbreak.html
http://www.quakewiki.net/archives/retroquake.planetquake.gamespy.com/blog/indexc5eb.html?p=102
Prey 2- http://www.quaddicted.com/reviews/prey2.html
End of Time - http://www.quaddicted.com/reviews/endtime.html
Polygon Base - http://www.quaddicted.com/reviews/polybase.html
Harm's Way - http://www.quaddicted.com/reviews/harmsway.html
The Underworld - http://www.quaddicted.com/reviews/undrwrld.html
The Comm Center - http://www.quaddicted.com/reviews/commctr.html
Užitečné linky na pár stránek s tématikou Quake 1 epizod, 1.) http://bit7.org/quake/mirrors/tronyn/o_quake_ep.htm .................... 2.) http://lambert.jeanphilippe.free.fr/Quake/Quake.htm .................... 3.) http://wp.vondur.net/?page_id=30
http://tenfourmaps.telefragged.com/php/revidx.php?gameid=q1&sortby=date&reversesort=1&page=1
http://taw.duke4.net/category/quake/ .................... http://www.quakewiki.net/archives/retroquake.planetquake.gamespy.com/blog/index2070.html?cat=65 .................... http://www.quaketerminus.com/addon.shtml
http://www.quakewiki.net/archives/underworld/tronynqexpo08a3.html .................... http://www.celephais.net/board/news.php .................... http://qbism.com/ .................... http://www.celephais.net/board/view_thread.php?id=60545
http://www.quake.de/phpBB2/viewtopic.php?t=11777 .................... Nová DarkPlaces kompilačka Q1 a oba MP. Zřejmě opět neoficiálně vydaná, ale oceňuji, že někdo udělá vždy komplet instalačku tak, abych se s tím nemusel ručně a zdlouhavě piplat.
....................................................................................... http://quakeone.com/forums/quake-talk/single-player/7826-quake-epsilon-starter-build-free-download-win-mac-linux.html .................... http://www.xpfree.org/epsilon/
....................................................................................... http://www.moddb.com/mods/quake-epsilon-build
Naposledy upravil PavelU dne po prosinec 17, 2012 3:33 am, celkově upraveno 4 krát. |
|
|
|
|
admin
Site Admin
Založen: 5.6.2007
Příspěvky: 131
|
|
|
|
|
|
PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: út leden 22, 2013 11:54 pm Předmět: Shrnutí z Corss Fire 2.0 |
|
|
.
Corss Fire 2.0 (dohráno 22. 1. 2013)
Z homepage projektu to vypadalo na nějaký jednoduchý a nesmyslný mini level unit, ale zdání klame! Poměrně bizarní level design, okořeněný spoustou úkolů a cest dopředu, doplňuje i odpovídající herní doba v šesti mapách a dvou epizodách. Opravdu si cením, že se mi Corss Fire 2.0 konečně podařilo dohrát, zaprvé v KMQ2 jsem jej kdysi nedal, jelikož se v polovině druhé epizody buď kousl save nebo hra, a na tomtéž místě to opakovaně padalo. Po roce a čtvrt jsem si ale řekl, proč to nezkusit i ve Q2XP 1.26, a fakt to vyšlo!
V modifikaci je řada velmi originálních nápadů, hádanky jsou plně logické, lze sbírat zbraně a dobíjet si zdaraví z různých generátorů a dobíjecích stanic. Design je situován zřejmě do naší doby, respektive tak se mi to jeho celkové zpracování zdálo, dost se totiž lišil od původní hry. V exteriérových lokacích se lze procházet na venkovním placu mezi typickými budovami, v interiérech je k zahlédnutí i převrácený automobil.
Potěšitelné také je využití většiny nepřátel, hned ve druhé úrovni první epizody čekají rovnou tři bossové. Secrety oplývají nápaditostí a z většiny jsem je našel. Na první pohled se sice může hraní tohoto add-onu jevit dosti komplikovaně, na ten druhý tu díky tomu převládá patřičná nelinearita při procházení levelů tam a zpět, což jen natahuje herní dobu. Naštěstí ale vůbec ne v negativním slova smyslu.
Přesto ale zmíním i pár neduhů, které mi dopaření Corss Fire 2.0 značně zkomplikovaly. Pominu-li již uvedené seknutí v KMQ2, jedná se hlavně o zobrazení dvou chyb, kdy najednou vyskočí menu s konzolí a v něm výpis nějakého erroru. Pokud k němu dojde, dá se eliminovat tím, že ve třetí úrovni první epizody hráč neaktivuje generátor na jednu ze sebratelných zbraní. Aby přitom mohl generátor zapnout, musí mít několikero Power Cube a posléze stisknout tlačítko. Na toto proto není bezpodmínečně nutné brát zřetel. Stačí pouze vypustit kyselinu, aby bylo možné přístroje aktivovat, úroveň celou vystřílet, doplnit si vše potřebné a vrátit se do předešlého levelu, z nějž vede cesta do druhé epizody. Ta je o dost více zmatenější, řekl bych, že i hezčí a odehrává se kdesi ve vesmíru.
Co se chyb týče, došlo k jedné i při závěrečné animačce, v níž hlavní hrdina unikl záchranným modulem pryč, a proto ji nebylo možné vidět úplně celou. I tak ale napodruhé konečně úspěšně dohráno.
Tipy: Teleporty se spawnujícími se nepřáteli jde zničit buď granáty či raketami.
Sejf v prvním levelu je zničitelný z pravé strany jedním dobře mířeným granátem.
V pokročilejších úrovních normální zákony fyziky kvůli snížené gravitaci příliš neplatí, takže toho lze využívat pro delší skoky a okořeněné souboje s nepřáteli. Po celou dobu se mi to hrálo hodně dobře, na třetí obtížnosti hard převažoval neustále dostatečný počet protivníků. Plně kompatibilní s enginem Quake 2 XP 1.26 nebo novější, respektive do té míry, že to jde dohrát, jak jsem již uvedl, navzdory oněm chybám, ale chce to samozřejmě obezřetnost, často manuálně a rychle ukládat, popř. si dělat zálohy save ze složky se hrou. Každopádně příjemná změna od klasicky pojmutých map ke Quake II.
Qukae II XP 1.26 nehýří takovými barvami jako KMQ 0.20 beta 3, ale s odpovídajícími hodnotami barev v nastavení ovládačů grafické karty to moc horší zase není. Též jsem si posunul defaultní hodnotu FoV na 110, kdy teprve je pohled hráče a jeho držená zbraň na odpovídající úrovni FoV 100 v KMQ2. XP je nesrovnatelně více náročnější na grafickou kartu, pročež jeho vizuální stránka s vyšponovanými hodnotami na max a rozlišení Full HD 1920x1080 není vůbec špatná. Za to té kartě ale patřičně zatopí. Pokud nastavíte Quake II XP exe profil pro 3D nastavení v ovládačích, tak to trochu zvýší plynulost hry pod tímto enginem, grafika ve hře a tomto modu bude plně detailní, oku lahodící a tím více si i hraní užijete.
Design 7, - Zábava 9 - Herní doba 10 – Celkem 8,6 |
|
|
|
|
PavelU
Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 352
|
|
Zaslal: so leden 26, 2013 3:15 pm Předmět: |
|
|
.
Sewage Plant (dohráno 26. 1. 2013)
Poměrně zajímavý mini unit o čtyřech levelech, kde se hráč pohybuje v čističce odpadních vod a musí splnit pár úkolů, poradit si s cestou dále, likvidovat nepřátele, hledat užitečné itemy pro souboj s bossy. Na modu se mi líbila řada prvků nikde jinde moc neviděných, ať už se týče designu jako takového, nebo vybalancování obtížnosti a postupu dále. Vše zmíněné je tu dobře dávkované, herní doba díky tomu sklouzává k těm delším a propracovanějším záležitostem. Postup skrze všechny úrovně je řešen častými návraty do těch předešlých, navštívených již předtím, akorát se odehrávajících zrovna v jiné části. Na hard obtížnost disponují levely odpovídajícím počtem nepřátel okolo jedné stovky, což v součtu dává dobrou pětistovku protivníků k eliminaci.
V některých pasážích je nutno dávat pozor na absolvování cesty dále, aby nedošlo k chybě hráče, mající za následek opakování daného úseku. Proto se vyplatí často ukládat všemi možnými způsoby. Architektura je řešená vcelku vkusně, vzhledem ke zvolenému prostředí a názvu unitu, tudíž ji lemují spíše úzce laděné místnosti, chodby, potrubí, kanály apod. Zkrátka typické kulisy pro odpadní stoky. Tajných míst má Sewage Plant dost, byť jsem jich našel cca šest, existuje k nim naštěstí i oficiální příručka od tvůrce modu, aby nebylo nijak těžké je najít. Řada z nich ale vyžaduje použití buď rocket jumpu nebo itemy do kyseliny, jsou hodně dobře ukrytá a skýtají jinak slušnou výzvu.
Po celou dobu hraní není potřeba cheatovat, ze všech nesnází vždy vede nějaká cestička, jíž se dá situace vyřešit. Osobně mi dělalo pouze problémy se dostat k modrému klíči a zvládnout úplný závěr. Nakonec to vyřešil některý ze zde uvedených postupů. Celkově shledávám tuto, na první pohled nenápadnou, věc z roku 2006 jako velmi příjemné překvapení, u něhož nebylo vůbec jisté, zda si jej zahraji. Neboť verze na homepage má nekompletní archiv, ale pokud kontaktujete autora, pošle vám majlem již funkční verzi. Raději ji dávám i volně ke stažení, jelikož se jedná o pouhé 2 MB dat a čistě freeware počin z moderské scény, od autora Matthiase Döringa. Já mu touto cestou, ale i přímo odpovědí majlem, děkuji za to, že mi funkční verzi tohoto unitu poslal. Přišel jsem si při hraní opravdu na své, jak po stránce zábavy, herní doby, tak i grafiky. Jde totiž o plně KMQ2 kompatibilní záležitost, jíž nevadí ani mnou kompletně modnutý Quake II ve zmíněném enginu. Od zbraní, textur, nepřátel až po zvuky.
Design 8, - Zábava 10 - Herní doba 9 - Celkem 9
|
|
|
|
|
|
|
|
Strana 2 z 3
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|