UNDERGROUND TERRITORY single Design map: 37% | Originalita: 37% | Zábava: 40% | Celkem: 38% | |
Underground Territory není vůbec špatná modifikace. Autor se snaží zaujmout, mnohdy dost neotřelými prostředky. Už jen fakt, že se hráč nachází v jakémsi komplexu, kde nejdříve nafasuje HEV Suit a jde poté do práce, se musí ocenit. Ano, takto napsané to není originální, ale zdání klame. Hra si totiž pomáhá úplnou změnou svého vyznění. Postava přijíždí do tunelů či jeskyně, kde mát být nějaká náplň její práce, ale najednou se cosi změní. Nepříliš postřehnuto, čímž jsou okolo mrtvá těla a zombie s headcraby. Jde o holý život a nalezení postupu dál. Podstata hratelnosti se nijak od Half-Life neliší, jen se zde hodně pracuje s mírou strachu z neznáma a patřičně ponurými lokacemi, s minimem světla a vykreslením bezútěšnosti světa.
Map je k dispozici deset. Dojde i na jízdu ve vagónu, skrze komplex jeskyně. V průběhu průzkumu a objevování stačí sbírat zbraně a mačkat tlačítka. Občas i požádat o otevření dveří strážníka. Nic neobvyklého. Architektura se nemá za co stydět. Provedení tunelů vypadá hezky. To platí i o červeně osvětlených chodbách či šachtách, na něž párkrát dojde. Něco málo skriptů tu je. Vědec snažící se otevřít dveře. Zpočátku je dění poklidné, vrší se spleť chodeb a místností k prohlížení, čemuž odpovídají i protivníci. Ve velkých jeskyních ale končí veškerá sranda, je v nich nutné mít jako doprovod Barneyho, který musí zůstat naživu. Problém při hraní vyvstane tehdy, co má hráč nedostatek nábojů do pistole. Hard obtížnost.
Při otevírání dalšího sektoru, kdy jsou hráč a strážník spolu, se zjeví trojice Alien Slave, nemilosrdně pálící po nich svými blesky. Tato situace jde ustát relativně snadno, střelivo je k dispozici, pokud jej hráč najde a sebere. Další chůzí v temných prostorách, co jsou rozestoupené domky v nich, se objevují stále další a další Alien Slave. Na ně mi zůstal jediný náboj do pistole. Postupoval jsem systémem Svae/Load a vkládal naděje do strážníka, srdnatě bojujícího v můj a jeho prospěch o možnost dále postoupit a přežít to. Až v další části podzemí byly teprve náboje do brokovnice. Tak již nepředstavovalo takový problém něčím disponovat.
Přišla na slovo poctivá námaha mozkových závitů. Zapnuté větráky ve ventilační šachtě, cesta níže přes zničenou mříži, ale jakým způsobem? Odstavit proud k ovládání oněch větráků a prolézt opatrně dolů. Nedostatek zdraví a energie je tu o to pravděpodobnější, ale oboje automaty tu někde k mání rozhodně bývají. Takto se jeskyně střídá se základnou, uvedený průzkum neprobádaných lokalit tak stále stojí na mé pozornosti, co ještě zvládnu najít či zjistit. Např. se pokochat boji s vojáky a obludami, napustit si nádrž s radiační kapalinou, přenastavit si posunovatelné konstrukce, slézt dolů po zničeném žebříku, najít kabel od nástražného systému, proplavat vodou ke střeženým kulometným pozicím, odpálit další dveře. Inovativní.
Mod končí nástupem do výtahu, rovněž podmíněného dílčím úkolem. Za fajn nápad považuji třetí obrázek pod recenzí. Když se tam vydají Alien Slave, i jim to ublíží a já tak ušetřím náboje. Kapacita střeliva později hrdinu již tolik netrápí. Sekundární granáty na samopalu potěšily, výbušniny s granáty též. Samozřejmě mě dále doprovázela věrná pistole a páčidlo, včetně již vyjmenované brokovnice. Eliminování kulometné pozice mi dělalo enormní potíže. Tři vojáci jej obsluhovali. Ten poslední se pak schoval dozadu a střelnou zbraní na blízko odpraven. Undergroud Territory měl i šípy do kuše, tu jsem ale nikde nenašel. Pár beden lze rozbít, ale více jich je pouhou dekorací. Co mě Barney přestal doprovázet, již se neobjevil. Další z projektů dohrán, a po letech konečně i smysluplně doceněno, čeho se vlastně snaží hra dosáhnout.
|