USS DARKSTAR single Design map: 87% | Originalita: 73% | Zábava: 80% | Celkem: 80% | |
Modifikace od profesionálního tvůrce modifikací Neila Mankeho (jeho nejslavnější modifikace je trilogie They Hunger). Děj se odehrává v budoucnosti v roce 2066 na vesmírné lodi USS Darkstar. Jste na misi, která má za úkol hledat a zkoumat mimozemské formy života.
Jednoho dne se vrátí posádka z průzkumu blízké planety. Jeden člen posádky byl ale napaden nebezpečným druhem headcraba. Je přesunut do karantény za účelem zničení headcraba. Jeden ze zaměstnanců zpanikaří a zažehne spalovací oheň, aby zničil headcraba. Ale nevšimne si, že poblíž stojí tlaková nádoba. Nádoba s plynem vybouchne a vyřadí z provozu všechny bezpečnostní systémy. Experimentální živočichové, kteří byli drženi v klecích jsou nyní venku a vesmírná loď je v ohrožení. Nekontrolovaně se řítí vesmírem a zdá se, že vybouchne reaktor lodi. Jediný způsob na záchranu je dostat se k únikovému modulu a uprchnout. – Johny_BeOK
Modifikace obsahuje sedmičku kapitol, nabitých mapami s velmi zdařilým designem a perfektní atmosférou. To díky věrohodnosti prostředí kosmické lodě i řadě skriptových situací - každou chvíli něco exploduje, znenadání se objevují nepřátelé a hráč i přeživší personál na to musejí patřičně reagovat. Příjemný pocit umocňuje řada grafických efektů i drobných objektů, které v původní hře nebyly. Výsledný dojem během průchodu Darkstarem bych připodobnil k druhému System Shocku nebo AvP.
Akce je velmi výživná, nepřátel i zbraní je dostatek, nechybí řešení hádanek, pohyb v zaplavených prostorách, hledání přístupových karet, jízda drezínou ani naslouchání slušně namluveným postavám. Dojde i na zajímavě ztvárněnou teleportaci nebo řadu netradičních či vtipných situací. Většinu času však budete bojovat o život, s čímž občas pomůže ochotný sekuriťák s prstem na spoušti. Jenom bacha na kousavé snarky útočící z nečekaných míst! Naštěstí nábojů do zbraní i léčebných prostředků je dostatek, k některým je ovšem nejprve nutné se nějak dostat (zásoby jsou ukryty i v malých kovových bednách, které jdou rozbít pajcrem). Headcrabi, zombíci, vortigaunti, světlušky nebo elitní vetřelci každopádně dostanou co proto!
Celkový pocit z modifikace je veskrze pozitivní, tříhodinová herní doba obstojná a nedostatků je naprosté minimum. Asi dvakrát je nutno se vrátit do nedávno vyčištěných prostor, ale na to jste upozorněni např. umírajícím bodyguardem. V závěru však chybí skutečný bossfight. Naopak pozitivem může být též povedené intro, outro nebo animace v enginu hry. Letitý USS Darkstar je bezesporu příkladem, jak má vypadat pořádná modifikačka!



|