TUNNEL VISION single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Tunelové vidění - jak v překladu zní název modu pro první Half-Life - obsahuje sedmičku map klasického stylu, spustitelných přes konzoli mateřské hry. Autorem je jistý Dr. Orange, který tento počin vytvořil ke dvacetiletému výročí od vydání legendární akce.
Po načtení první mapy se hráč nachází kdesi ve výzkumném zařízení Black Mesa a zdejší situace nevypadá nikterak růžově. Při vkročení do chodby plné mrtvol vědců, cákanců krve a bzučících much se nelze zbavit dojmu, že se tady něco nepěkně zvrtlo. Ale to bezejmenného hrdinu přece nemůže vyvést z míry - tuhle situaci zažil tisíckrát, takže přesně ví, jak postupovat. Cílevědomě se vydá opatřit nezbytné páčidlo na dotěrné headcraby, pistole od mrtvého příslušníka ochranky pomůže s likvidací nepříjemných vortigauntů a když se dostane k brokovnici, samopalu, revolveru ráže .357 a nějakým výbušninám, může začít klasická řezničina obohacená sem-tam menším rozmýšlením kudy dál.
Zmíněných 7 map zavede hráče do skladišť, kanceláří, stok i venkovních prostor. Nesmí chybět nezbytné prolézání ventilačních šachet nebo lokální spolupráce s přeživším personálem. Občas je nutné zprovoznit nějaké zařízení, aby se uvolnila cesta vpřed. Jak je pro sérii typické, akční složka je postavena na souboji s vojáky i mimozemskou verbeží. Sice zde nedochází k jejich vzájemným potyčkám, přesto jsou souboje fajnové. Obtížnost není vysoká, nábojů i léčivých prostředků je po celou dobu hraní dostatek. Mohu pochválit i sympatický závěr.
Aspektem, který mě od začátku hraní doslova bil do očí, je určitá sterilita prostředí. O uvěřitelnosti některých lokací nemůže být řeč, neboť postrádají zaplněnost předměty, což podrývá jejich praktickou využitelnost. Samozřejmě nemohu očekávat realističnost prostředí jako v případě vynikajícího Echoes, ale v recenzovaném díle je tento minimalismus jedině na škodu.
Tunnel Vision nepřináší do světa Half-Lifu nic nového, přesto je vidět autorova snaha inspirovat se přelomovým dílem studia Valve. Modifikace se nehraje špatně, nicméně atmosférou se svému předobrazu nevyrovná, příčinou je především nepříliš propracované prostředí po většinu herní doby, jež činí přibližně jednu hodinu.
|