THE GATE single Design map: 98% | Originalita: 95% | Zábava: 95% | Celkem: 96% | |
Takto perfektní a propracovaný mod do Half-Life, jež by byl zároveň i totální konverzí, jsem ještě nehrál. Mod začíná stylově za druhé světové války v roce 1942 v Egyptě, kde nacisté objeví onu bránu. Inspirace autorů modu seriálem Stargate je jasná. Příběh pak pokračuje o 61 let později tedy v roce 2003, kdy jste povoláni, aby jste se dostavily na Coloradskou základnu. Po pohovoru s nadřízenými budete rovnou vrženi do neuvěřitelných dobrodružství, jež vám tento mod přinese. Vojáci vás při odchodu pozdraví a vy se vydáváte poněkud komicky s kalhoty, sakem a kravatou na sobě, nijak neozbrojeni do Egypta v průběhu druhé světové války. A tady začíná to pravé kouzlo hry, jež spočívá v různých logických hádankách, jež jsou skutečně originální a místy i docela obtížné. To platí i pro likvidaci nepřátel i na nejlehčí obtížnost.
Ocitli jste se kdesi uvnitř chrámu a vaším úkolem je, co nejdříve někde naleznout nůž, abyste mohli poté rozsekat dno v jedné bedně. Tudy pak spadnete do vody, ale bohužel zas nemáte svůj nůž takže znovu musíte přijít na to jak vyřešit další zákys, kdy vás při útěku zabije vždy jeden německý voják. Řešení je takové, že musíte pomocí otevíratelných dveří vojáka správně nalákat a poté mu sebrat zbraň. A dál už ani ň neboť takhle je to v celé hře. Vždy zabít pár protivníků a poté logicky uvažovat. Jestliže ovládáte angličtinu, tak i to vám pomůže. Na začátku si ještě užijete jako třeba Indiana Jones, kdy se musíte vyhýbat různým pastím v podobě smrticích bodáků a dalších. V dalším levelu naopak nesmíte na sebe moc upozornit, jinak by byl spuštěn poplach. Tady zřejmě využijete svých zkušeností z nějaké stealth akce, kdy je třeba protivníka zlikvidovat jen nožem. Ve hře budete dále aktivovat různá zařízení, proplouvat vodou lézt šachtami, zkrátka jako v jiných modech či hrách. Ale jedinečnost tohoto modu spočívá v tom, že z něj dýchá neopakovatelná atmosféra prvního hraní, k čemuž přispívají i perfektně navržené mapy, které jako by vypadly z filmu Stargate, Indiana Jonese či hry Medal of Honnor. Ale zpět ke hraní poté co zprovozníte velký větrák, jímž se dostanete dále, vás děj zavede do pouště při západu slunce. A vaším jediným úkolem bude vyčistit všechny zákopy, bunkry a tanky od nepřátel, kteří vám tu dají pěkně zabrat. Poté se ocitnete v jeskyni, kde nasednete na vozík a pojedete po koleji. Jízda vůbec nemá chybu a vyrovná se jízdě na začátku původního Halfa, během jízdy navíc musíte střelit do dvou výhybek. Pak se ocitnete ve vodě, až vás nácci zpacifikují, a po krátké jízdě vlakem skončíte s holýma rukama ve vězení. Z nějž vás poté zavřou do místnosti, z níž musíte po přežití utéci a v malém skladu blízko naleznout zbraň. Dost zážitků ze hraní tohoto modu, prozradil bych vám toho příliš mnoho. A do konce hry si ještě užijete celou řadu originálních, nevšedních a logických situací které ve vás tento mod po dohrání zanechá a jen tak na ně nezapomenete.
Teď zhodnotím zvukovou kvalitu tohoto modu. Všechny hudební skladby obsaženy v tomto modu ve mně zanechali něco jedinečného, nepopsatelného, to si musíte v této hře prostě poslechnout. Aby jste si to vychutnali a pokud si v titulkách na začátku hry všimnete jména, dojde vám to vzápětí. Hudbu k tomuto modu nesložil nikdo jiný než světoznámý hudební skladatel převážně filmové hudby John Wiliams. Ale pozor, hudba tohoto skladatele byla do hry pouze převzata z jeho již hotové tvorby. Jméno tohoto velikána prostě hovoří za vše. A nelze jinak než smeknout i před autorem modu, že si dal takovou práci s hudbou od zmíněného skladatele a dal ji do této hry.
Podtrženo a sečteno. Tomuto projektu není co vytknout. Díky perfektně propracovaným mapám, jedinečné atmosféře, hudby od Johna Wilamse a dobovým zbraním se jistě jedná o jeden z nejlepších modů, jež kdy vyšly pro Half-Life. K tomu ještě připočtěte filmovou atmosféru, kdy si místy připadáte jako již zmíněný Indiana Jones a uspokojivou délku hry. Návod jak projít tuto modifikaci



|