THE CONSPIRACY IN SHADOW 2 1.2 single Design map: 90% | Originalita: 80% | Zábava: 70% | Celkem: 80% | |
Po pár týdnech psaní této recenze vás vítám a přeji si, aby pro vás tento článek byl skvělým čtením ve vašich chvílích volna. Ještě než tato modifikace vyšla, jste si určitě jako já, o ní přečetli nějakou tu novinku. Z níž se dalo zjistit co je vlastně tato hra zač, a zda v době jejího vydání bude o co stát. To se vám nyní pokusím v době kdy už mod vyšel, podrobně popsat. Příběh této hry je tak geniálně vymyšlen že vás určitě už napadá, jak by to jednou mohlo vypadat v našem skutečném světě, té doby. Ostatně posuďte sami. O mnoho stovek let později, v roce 2349 už naše planeta vůbec není taková jaká byla kdysi, kdysi dávno v časech legendárního hrdiny Gordona Freemana... Země je zpustošena, a veškerý život na ní zmařen, s vyjma pár přeživších, nepřátelskou rasou alienů z dimenze XEN. Ti k nám byli vpuštěni onou nechvalně proslulou tragickou havárií v komplexu BLACK MESA... A nyní jsou natolik imunní vůči lidským zbraním, že setkání s nimi znamená jistou smrt. Ale těm, jimž se podařilo přežít, se v hlavě zrodil spásný plán, jak záhubu lidstva zvrátit, tak aby k žádné strašné události vůbec nikdy nemohlo dojít... To bylo tedy něco málo z příběhu, my se teď podíváme na jednotlivé aspekty hry.
HAZARD COURSE je v této modifikaci nahrazen položkou BOOT CAMP, a změna je patrná hned na první pohled. Tento tréningový kurz ale není původní, je kompletně přejat z datadisku OPPOSING FORCE. Čeká vás zcela změněný úvodní tutoriál, v němž se nacházíte v blíže nespecifikovaném výcvikovém táboře. Zde vás čekají úplně nové dovednosti např. šplhání, nebo použití technika na zaseknuté dveře a další množství úkonů ve zcela jiných reáliích než jste zvyklí. Atmosféra tohoto cvičení je natolik geniální a velkolepá že lepší trénink už asi nikdy v žádném modu pro Halfa neuvidíte, to platí i času, minimálně 15 minut, na onom cvičišti místo bojišti stráveném. O perfektně navržených lokacích jež jsou zde přítomny se snad ani nemusím zmiňovat, ty prostě musíte vidět. Vyzkoušet si tuto položku je prostě jedna radost.
Po úvodní animaci a krátkém úvodu, je vám vysvětleno kým jste a kde se nacházíte, včetně vašeho cíle mise. Posléze narazíte na první logické hádanky, až spatříte v animaci nepovedenou teleportaci, v níž ještě uvidíte stylové bouchání do okna jedním vědcem, pak už věci dostanou rychlý spád, a je jen na vás jak se ubráníte přesile alienů, jimiž jste obklíčeni že všech stran…
Také vás to čeká a nemine, žebříkem se dostanete do chodby v níž náhle praskne potrubí a plyn co uniká vás hned usmrtí, ale vězte že řešení je natolik jednoduché až vám to přijde komické. Tedy alespoň poté co nastalou situaci vyřešíte. Následně uplatníte vaše logické uvažování na jednu z mnoha situací, až vstoupíte do teleportu, po němž začnete znovu od píky… Zmíním ještě velkolepé finále, kde si užijete opravdu tuhé souboje s bossi.
Dále si užijete různých nově provedených dveří, ty jsou buď na obtisk ruky nebo přístupové karty a kódy. A mnohé lokace jsou odděleny silovým polem, to se ale krátce po deaktivování znovu zapne. Jdou i zhasínat světla v místnostech, rozbíjet některá skla, pomocí kamer na ovládacích panelech můžete ovládat různá zařízení např. automatické kulomety. Teď si řekněme podrobněji něco k prostředím ve hře, jste v chodbě, ta zdánlivě nikam nevede a v ní je rozbitá podlaha s toxickou látkou. Přes prosklené okno uvidíte napuštěnou nádrž, a přísavky na stropě a úplně za nimi je tlačítko… Takto promyšlených lokací je ve hře spousta, žádná ale nevypadá tak jako ta předešlá. Prostředí tu střídá prostředí, kdy na konci levelu otevřete dveře a jste v úplně jinak provedené lokaci. A nemohu nezmínit, třeba část v níž byli dobře nastražené pastě, a stačilo být jen trochu zaměřen nastraženými systémy, a už následovalo Mission Failed.
HUD menu je zobrazeno v podobě vašeho tlukoucího srdce a postavy, což znázorňuje váš život a odolnost štítů. Použijete-li klávesu R zobrazí se vám i radar na detekci protivníků, zbraně jsou v modu, ty z původní hry + některé nové, ty mají pěkný design, což lehce navozuje dojem že jste tyto zbraně ještě nikdy neviděli. Zbraně mají obsaženy i nové zvuky při střelbě. Hra má z části, nové textury objektů, modely vědců, sekuriťáků a nepřátel jsou staré, ale nějakých nových se také dočkáte. Životy si můžete doplnit injekcí nebo z automatů. Dále přibylo pár nových vlastností.
Asi počítáte s tím že v této hře nejsou různé nelogičnosti jež jsou postaveny na hlavu, a hra je jich tak ušetřena. V tom případě vás ale zklamu, když použijete nějakou tu zbraň, minimálně čtyři, tak u každé je při jejím držení vidět odlišná rukojeť. Nic zásadního to není, jen to působí malilinko nepatřičně.
Přesto se nemůžu ubránit pocitu že tato hra nabízí více negativ než pozitiv, to je dáno tím že jsem od tohoto modu čekal mnohem více. Ale nakonec se musím spokojit s pouze lehce nadprůměrným počinem, v němž kromě perfektního designu, na vás jinak čeká množství problémů k vyřešení, kdy mnohdy stačí jedna vaše chyba k tomu že budete muset opakovat danou lokaci, jelikož se to ne vždy v klíčových místech automaticky uloží, tehdy pokud to nemáte uložené přes menu. Mě se to při hraní jednou stalo, a do smíchu mi zrovna nebylo. A vás to může od hraní odradit úplně, pokud to nebudete chtít hrát znovu od začátku, či pokud nebudete mít uloženou pozici na vhodném místě z nějž se to dá ještě zachránit.
Jak jistě víte, nic na světě netrvá věčně, tedy ani hraní této poutavé modifikace či čehokoliv jiného. Další téma se tedy přímo nabízí, a je jím herní doba. Je třeba poznamenat že u této modifikace se vám rozhodně nemůže stát že by jste ji jen tak dohráli, a to proto že máte co do činění s neuvěřitelně propracovanou hrou jež nabízí sice málo levelů ale dosti rozlehlých, několikrát se i zakysnete. Dále pár úkolů pro vaše mozkové závity a řadu dalších činností které vás spolehlivě od přímého procházení hrou odpoutají. Z již uvedeného, tedy vyplívá zhruba osm hodin dlouhá herní doba.
Nyní se sluší vám prozradit, můj závěrečný verdikt nad touto promakanou hrou. Je třeba říci že tato modifikace obsahuje mnoho složek v nepříliš zábavné formě, to je ale určité plus, v případě že chcete pořádnou výzvu a nikoli jen přímočarou střílečku. Proto se jedná hlavně o záležitost pro Hardcore hráče. Jde tedy netradičně, o obtížnou modifikaci se skvělým příběhem a atmosférou. Pro někoho výzva nebo frustrace, u mě platí to první. A vy by jste ji i přesto, rozhodně neměli minout, neboť by jste toho později určitě litovali.



|