SOMEWHERE IN TIME single Design map: 35% | Originalita: 45% | Zábava: 30% | Celkem: 37% | |
Gordon se vrací do svého a Alyxina domu, usne a pak se probudí. Zbytek příběhu lze odvodit pouze z prostředí, ale i tak toho není mnoho. Tento mod má dva konce, oba jsou mapy poté, co se Gordon probudí ze spánku, mělo by být zřejmé, která mapa je která. A je určeno jediným rozhodnutím, což je opět zřejmé.
Abstrakce si podává ruce se sny. Prolínání realit zhmotňuje mé tužby. V modifikaci Somewhere in Time hráč prohledává různá zákoutí. Musí něco udělat, aby se dostal dál. Mod je spustitelný tímtéž způsobem, co Mel Soaring 2: Star Rancor či Road of Destiny. Viz návštěvní kniha. Kompatibilní s WON HL1 a Xash 3D Engine.
Nejdříve vyjdu z garáže ven, právě prší. Nacházím se v domě. Pak to začne. Potřebuji klíč, podaří se mi jej získat. Objevím i střelnou zbraň a šestici nábojů. Postupně mě instrukce posouvají v ději dále. Loadingy do další mapy. Sršících nezvyklým pojetím. Dokáží strhnout a vzbudit očekávání. Nabízí variabilitu v průchodu.
Musím ocenit velkou míru originality. Na mod pro Half-Life to vážně nevypadá. Atmosféru umocňuje absence HUDu, doma nijak nepotřebný. Styl se stále mění. Je to koncipované na pomalé rozjímání a užívání si síly okamžiku. Upřel jsem pohled nahoru, viděl před sebou geometrické obrazce v celé své kráse. A o to jde.
Je to celé propojené s tím, jak to začalo. Krom obrazových vjemů dojde i na ty sluchové. Tryskající voda, učiněná oáza klidu. Vyplatí se vybrané pasáže uložit přes hlavní nabídku, aby je šlo načíst i později. Žánrově se to též ocitá někde jinde, než bývá zvykem. I to je přednost neobyčejných výzev, stojících před hráčem.
Nechybí inovativně provedené skákání, zdolávání šachet, jízda výtahy. Hra světla a stínů se vzájemně doplňuje. Shodou okolností je obsažena i míra navození více ročních období. Souvisí to s tím, o čem to vlastně celé je. Ke slovu tudíž přijde léto zima, ponurý déšť. Graficky patřičně vyvedené na několika zdejších mapách.
|