SMART DECOY single Design map: 77% | Originalita: 70% | Zábava: 73% | Celkem: 73% | |
A máme tu další originální epizodu do Half-Life, ta nabízí zhruba 10 levelů ve velikosti 5 MB a odehrává se v prostředí podmořských doků a základen v Black Mese, kam jste se ještě nikdy nemohli dostat. Modifikace je z roku 2001. A to jen dobře, při jejím hraní a hodnocení sem tak byl nezaujatý k všemožným novodobým modům tipu Invasion a The Gate. Smart Decoy je v každém případě lepší než třeba datadisk Blue Shift. A já vám ho můžu jen doporučit, jde sice o moc krátký mod, ale špetku originality, hratelnosti a zábavy má víc než dost.
7. 15. hod - Oblast Hudson Canyon, Atlantický oceán, 68. metrů pod hladinou moře. Dvě ponorky budoucnosti, (jednu z nich pilotuje J. Freeman – hrdina této perfektní modifikace, a ve druhé jsou vědci) vplouvají do podvodního tunelu směrem do Atlantic Research Laboratory. O něco později Norfolk, Virginia, NAVY SEALS. Speciální komando po rozkazu Dr. Smithe vyplouvá v ponorce a pluje do Loading Bay. Nepřátelská ponorka je však k cíli blíž a první dvě ponorky se tak s třetí těsně minou a plují bez odhalení za sebou. 10. 15. hod. - Loading Bay, Hangar 16, speciální komando zaujme pozice pro eliminování všeho živého. 10. 30. hod. - Atlantic Research Laboratories, Hudson Canyon, 82. metrů pod hladinou. Zde parkuje ponorka s vědci, ti vystoupí, a jdou do výtahu, načež sem vnikne komando a všechny postřílí. Nyní se objevujete na scéně vy jako J. Freeman a ve skutečnosti se nacházíte v komplexu Black Mesa, kam jste se dostali pouze přes vodu a do jiné části. Tak to byl pro vysvětlení děj dlouhého a perfektního intra.
Po sebrání zbraní a po aktivaci tlačítka se otevřou dveře a tady už jde do tuhého. Za chvíli budete ve druhém levelu, tam vás čeká první logická hádanka. Později budete v místě kde sestoupí po laně vojáci, zde si všimnete i tří různých cest ale přístupná je zatím jen jedna. Za chvíli ale budou přístupné už všechny. A vy se tak dostanete až do místa kde si musíte spustit most na druhou stranu. Jste v místnosti se sudem a jedovatou látkou a zapnutým větrákem, Poté co sestoupíte po točitých schodech a proplujete vodou, se žebříkem dostanete do šachty, z níž vylezete až v místě, kde zapnete elektrický proud, načež se seberete a vydáte se cestou zpět ke dříve zavřeným dveřím. Více vám toho ale už neprozradím, tento mod si musí každý projít, a posléze si o něm udělat představu sám.
Design map je v tomto modu perfektní, různé lokace jsou do detailu propracované a mají úžasnou atmosféru. Hned v prvním skladu je samostříl, a pokud aktivujete past, tak na vás vystřelí. Dále je tu plošina po níž lze jít a pod ní jsou dobře rozestavěné sudy a bedny. Kdy stačí pouze dobře hodit granát. Je tu tedy mnoho variant řešení a záleží jen na vás co uděláte. O chvíli později uvidíte pěkné skleněné dveře, jimi projdete a jste v další působivé lokaci s ponorkami. Ještě než projdete skleněnými dveřmi, můžete prohledat bedny okolo, a protivníci vás uvidí a uslyší a budou na vás útočit i když budou dveře zavřené. Fakt působivé. Ocitnete se i v pěkných tunelech, kde si za dveřmi v malé místnosti všimnete vody. A dostanete se i do perfektní chodby s trubkami, celé to působí dobře. V mapě Toxic Area se nachází nádrž s toxickou látkou ta je taktéž dobře provedena.
Logické hádanky jsou ve hře jednoduché, např. uveďte do provozu výtah a jím poté pokračujte. V některé z úrovní máte za úkol zapnout přívod elektrické energie, aby jste si po aktivaci tlačítka mohli zpřístupnit dveře dál. To ale znamená že budete muset jít, tam a zpět. V toxické sekci si musíte zpřístupnit nějak dveře k nimž se dostanete po horní plošině a zatím svítí červeně.
Chcete vidět ponorky budoucnosti? Znáte starý seriál Strážce moře? Nebo chcete jen jinou atmosféru než znáte z původní hry? Tak si zahrajte tento mod, pokud jste jej dosud nehrály.



|