KRYPTON single Design map: 75% | Originalita: 85% | Zábava: 70% | Celkem: 77% | |
Znáte dnes již klasický film o Supermanovi? Jehož představitel, legendární Christopher Reve zemřel v roce 2004. Nebo nověji, americký rodinný sci-fi seriál Smallville? Jenž má už pět sezón. Kde hraje mladého Supermana výborný Tom Welling. Tak určitě víte jaká je to shoda s názvem této modifikace. A pokud ne, tak vám to vysvětlím. Název Krypton měla rodná planeta Supermana, z níž byl tento pozdější hrdina, poslán jako nemluvně, na planetu Zemi v kosmické lodi Kryptonit. Tím jakákoli podobnost mezi touto modifikací, filmem a seriálem končí.
Tento počin pochází od našich západních sousedů, tedy z Německa. K mé škodě byl celý v němčině, takže jsem mu vůbec nerozuměl. Ti co tedy tento jazyk ovládají, nebudou ochuzeni. Protože sem tam lze několik textů ve hře nalézt. Pouze hlavní menu před spuštěním hry je anglicky. Jediné co jsem z příběhu zjistil je jakýsi projekt Stargate - že by šlo o totéž jako ve stejnojmeném seriálu? Přiznám se, že tento mod mě mile překvapil, a to z důvodu své malé velikosti, po nainstalování 54 MB. Neboť občas nabídne mistrně nadesignované levely. Dále nové textury, hudbu a modely zbraní. Nebo několik video sekvencí. Čímž chci říci, že tento kousek si vaši pozornost, stejně jako moji rozhodně zaslouží.
V úvodním intru, spatříte Gordona Freemana jak jde nočním městem k budově. Zde ho Barney uvítá a vy jste tak uvnitř, kde vám budou vysvětleny a ukázány cíle vaší mise. Po skončení promítání se máte dostat k přistavěnému vrtulníku, na střechu. Ještě než tak ale učiníte, tak vám doporučuji si přenastavit ovládání jednotlivých kláves. Neboť by se vám při původním nastavení, tento mod špatně hrál a ovládal. Z vrtulníku posléze o něco později seskočíte padákem, a spatříte asi pohledem vašich očí, oběkt kam se máte infiltrovat. Zároveň oním pohledem postřehnete přítomnost nepřátelských sil a jejich těžké zbrojní výbavy. Taktéž se jedná i o pořádný začátek této modifikace, v níž jsou uvedeny i jména tvůrců. Celé to trvá asi dvě minuty.
Poté jste už naplno, vrženy přímo do hry, a vaším prvním úkolem je, se poměrně netradičním způsobem nějak dostat dál. A opatřit si nějakou zbraň pro, pokud možno bezproblémovou, eliminaci vašich prvních protivníků. Protože v případě, že by jste vyvolali příliš mnoho hluku, by byl spuštěn poplach a vy by jste se tak dostali, do téměř neřešitelné situace a to tedy nesmíte dopustit. Ale není to myšleno příliš vážně. Po eliminaci všeho živého, si zpřístupníte dveře a jednu minutu budete čekat na jejich otevření. Projdete tak dál a ocitnete se přímo uvnitř nepřátelského komplexu, v němž vás čeká hodně práce a problémů. Podotýkám že zde, se zdržíte podstatnou dobu. A dokud nebudete mít vše hotové, tak vás tu čeká pobíhání na jednom a tom samém místě. Než se vám podaří, dostat se dál...
Logických hádanek je v této hře poměrně mnoho. Už na samém začátku, jsem byl postaven před několik úkolů např. naleznout číselný kód. Či naleznout přístupovou kartu, jež je dobře umístěna. A pro její získání je třeba použít další předměty. Později dojde i na kvádry jež je potřeba dostat na určené místo. Také vás čekají úkoly jež vyžadují něco naleznout a poté dát na určené místo, aby jste tak uvedli do chodu různá zařízení. Také vás čekají hopsací a skákací pasáže.
V tomto počinu budete i svědky originálních a neotřelých nápadů. Zmíním alespoň jeden. Výtahem sjedete dolů a najednou nemáte žádné zbraně. Tak co teď řeknete si, navíc po chvíli chůze v koridoru mostů a schodišť na vás protivníci zahájí palbu. Tak vám nezbyde nic jiného než se dát na útěk a chopit se vysoko u stropu ovládacích střelných věží. A všechny v celém areálu postřílet. Tento okamžik se mi moc líbil. To samé se ale nedá říci o zbylé náplni hry a jejím provedení.
Teď něco, také k designu map. Jestliže tato modifikace začínala v potemněle osvětlené ulici, tak v jejím průběhu se ocitnete na mnoha nevšedních místech. Například v různých podzemních komplexech, pavoučích doupatech, bludištích a chodbách. Dále se ocitnete v prostředí typickém pro dimenzi Xen, nebo jiných venkovních lokacích Každá další úroveň má, dá se říct, jinou architekturu a díky tomu je většina úrovní propracovaných do nejmenších detailů. Hodně neobvykle působila i úroveň s pyramidami, kde vás čeká zneškodnění Nihilantha. Do některých úrovní se dostanete pomocí neobvykle provedeného teleportu. K němuž se lze vždy vrátit, a rovněž si lze vybrat jednu z planet, kam jste následně teleportováni. V těch vás vždy čeká eliminace tuhých potvor, buď klasickým nebo hodně originálním způsobem. Dále na každé planetě musíte najít a sebrat vzácný symbol, ve tvaru disku. Teleportační zařízení je v tomto modu mimořádně působivé a originální, že překonává dokonce i způsob teleportace z původního HL.
Ze zbraní máte v této hře, některé původní, raketomet, muškomet, páčidlo, a výbušiny. A další jsou už lehce poupravené. Např. pistole, samopal a brokovnice jsou nové. A vašimi protivníky, na nichž si můžete tyto zbraně vyzkoušet, jsou v této modifikaci všichni které už znáte z původní hry. Teď něco k hudbě ve hře. Párkrát uslyšíte rytmické melodie, jenž budou po dobu několika sekund dotvářet skvělou atmosféru, např. v místech kde na vás protivníci zaútočí nebo když se k nim přiblížíte. Životy si lze dobýt z původního automatu nebo z lékárniček, ty jsou ve hře k nalezení na pár místech. Jako třeba různé bedny a tak. K bednám mohu říci ještě to, že jsou v této modifikaci prakticky nerozbytné. Neboť se mi nepodařilo žádnou rozmlátit páčidlem či rozstřílet jinými zbraněmi.
Ovšem ani tato modifikace není ušetřena různých bugů. Já jich tu naleznul mnoho, i když za normálních okolností se na ně nedá přijít. Ale mě se to podařilo, jsou to tyto: Teleportujicí se voják ze vzduchu, jenž seskočí na zem. Unikající kyselina z výtahu, i poté co jsem ji vypnul a výtah už sjel dolů. Jednou jsem přežil pád do hluboké jámy a nemohl se odsud dostat. Ale za běžných okolností tento pád přežít nelze, rozstříštíte se o kameny. Jízda výtahem, vždy při zastavení se nelze hnout z místa. Takže musíte nadskočit. Dá se seknout o různé předměty, např. když jste přímo u nějaké stěny nebo v jiném malém prostoru. Takže se tedy nelze většinou vůbec pohnout a jde to až po urputném zkoušení či nahrání pozice. Teď jeden ze závažných bugů, na něž narazíte celkem snadno. Nastartujete k odletu malé letadlo, s nímž se má odletět. Jenže to se vůbec nepodaří, protože start probíhá pouze dvacet vteřin a letadlo stejně ani nevzlétne. Nejspíše proto, že vám bude chybět palivo, na to aby jste mohli aktivovat tlačítko FUEL. To palivo se ale bohužel nikde ve hře nenacházelo. Či jsem ho přehlédl, to je ale nepravděpodobné, protože sem důkladně prošmejdil všechna možná zákoutí. A palivo nikde. Naštěstí se mi podařilo zmíněný problém vyřešit. A to vskutku nevídaným způsobem, na nějž asi jen tak, nikdo z vás nepřijde. To ale neznamená že jsem byl za takovéto vyřešení rád, právě naopak. Protože už tak bídnou zábavu tohoto modu, sráží zmíněný bug ještě níž. A to rozhodně není správné, bohužel!
Jedná se tedy o místy dobrou, nezáživnou, zabugovanou, originální a velmi zvláštní modifikaci. Která potěší pouze věrné pařany HL modifikací, ostatním nic důležitého v případě jejího ignorování neunikne. Tedy až na ten nejoriginálnější nápad, jímž je dle mého názoru, asi ta aréna co se vám zobrazuje v menu, před spuštěním hry. Takže vám doporučuji si o této modifikaci udělat svou představu, a to buď formou přečtením této recenze nebo jejím hraním.



|