ISPITATEL 1 single Design map: 20% | Originalita: 20% | Zábava: 20% | Celkem: 20% | |
Tato modifikace je dalším výtvorem ruské společnosti Letkyx, která má na svědomí mimo jiné i mod Unholy. A bohužel hned na úvod mohu prozradit, že ač Unholy byl mod spíše podprůměrny, tak Ispitatel je v mých očích ještě o něco níže. V dalších řádcích se dočtete co mě k tomuto závěru vedlo...
Na úvod bych se podíval trochu blíže na jazykovou lokalizaci. Již ta na mě působí trochu zmateně, autoři se totiž rozhodli pro jakýsi divný mix angličtiny a ruštiny. Vědci důležitá fakta pro děj odříkají v ruštině, ale jindy mluví anglicky, to samé se dá říci o vojácích. Nápisy na zdech jsou opět v ruštině, ale veškeré úkoly, která vám budou během hry zadávány, jsou opět v jazyce Shakespearově.
Jak je u mě již smutnou tradicí, děj hry jsem zas pochopil jen velmi mlhavě, neboť readme.txt je psané azbukou, kterou neovládám a s překladem do angličtiny se autoři neobtěžovali. Vy zde budete vystupovat v roli vědce Ravila Unisoviche, který se, jak je v Half-life modech téměř tradicí, připlete k nepovedenému experimentu, jehož následky budou původní hře velmi podobné. Skrze několik teleportů do vědeckého komplexu začnou proudit tisíce a tisíce snarků a do toho všeho ještě vojáci. Vy jako vědec, který bude zpočátku neozbrojen, budete mít jednoznačný cíl - útěk do bezpečí.
Na své cestě budete především likvidovat Xenské příšerky, ale jednou budete mít za úkol také nalézt přístupovou kartu, nebo si zastřílíte z děla po vrtulníku. Větší komplikace s hledáním cesty vpřed nečekejte, neboť cesta vpřed je vcelku jasně daná, stačí pouze mačkat tlačítka a rozhlížet se po okolí, kde je otevřely které dveře.
K vaší zbrojní výbavě a vašim protivníkům se vyjádřím jen letmo. Vše je při starém, nic nového nečekejte. Ze zbraní jsem si povětšinou vystačil s granáty a muškometem, z protivníků se nejvíce dostanete do křížku pochopitelně se snarky, ale narazíte i na Gargantuu, Alien slave nebo Alien grunt.
Designem map hra zvlášť nevyniká, ale nedá se mluvit ani o totálním propadáku, hratelnost je spíše podprůměrná. Když si k tomuto přičtete ještě několik technických chyb v podobě vypadlých textur (jeden do očí bijící bug v bazénu - místo, kterým se dá vypadnout z mapy), je jasné, že se nejedná o nic převratného. Také obtížnost je krutá, i na easy je v některých místech téměř nehratelná. Dalším záporem je krátká hrací doba, těchto pár map je možné proběhnout za necelých 30 minut.
|