HARD 2 single Design map: 65% | Originalita: 55% | Zábava: 75% | Celkem: 65% | |
První díl Hard byl trochu zklamání, protože (ačkoliv by se to mohlo dle názvu modu zdát) se nedočkáte vysoké obtížnosti, jenž by spočívala ve velkém počtu protivníků nebo náročných logických úkolech. Naštěstí druhý díl, Hard 2, naopak vyšší obtížnost nabízí, a to formou různých logických úkolů a hádanek. Tentokrát se tedy název modifikace, alespoň v něčem ztotožňuje s její náplní, a to je jen dobře. Dle autora W. Broischa jsou v ní tentokrát, už obsaženy nové textury, modely, zvuky a hudba. To ze začátku skoro vůbec nepostřehnete, ale ve druhé polovině hry se přeci jen přesvědčíte. Dále zde na vás čeká čtyřicet nových map, což je o něco větší počet, než jaký měl již zmíněný první díl této modifikace.
Hra ani pro tentokrát nemá obsažen žádný příběh, takže jste opět jen tak vrženi přímo do hry. Ocitnete se ve zříceném vrtulníku, v něm naleznete páčidlo a musíte se co nejdříve z něj dostat pryč než se jeho část zřítí dolů do propasti. To ale vůbec nebylo jednoduché, protože já se z vrtulníku dostal pryč a na správné místo až asi na dvacátý pokus. Poté mě cesta zavedla do místa s několika nádržemi a v jedné z nich byla ukrytá má první střelná zbraň i s náboji. O kousek dále mě čekali další nádrže, ty už ale byly o něco složitější a vedla přes ně cesta dál na horní plošinu. Kde na mě náhle zaútočili první protivníci. Později mě neminuly zážitky jako například přežití zničujícího výbuchu, jízda lanovkou, zneškodnění vrtulníku a další.
Oproti prvnímu dílu, má jeho pokračování i o něco lépe navržené úrovně. A místy se dá dokonce mluvit o perfektním zpracování, hlavně díky přítomnosti nových textur a modelů. Lepší je to i v tom, že je v modu několik naskriptovaných situací a úrovně jsou více propracované. Plus pár zajímavých momentů. Lze spatřit létající talíř, velký větrák jenž vás tentokrát nerozseká, laserové pastě. Nebo přiběhnete k provazovému mostu a ten se najednou rozpadne. K designu úrovní bych ještě řekl, že po celou dobu hraní se pohybujete buď ve venkovních nebo vnitřních lokacích. Ty zahrnují chodby, šatny, pokoje, tunely, jeskyně, šachty, výtahy, skladiště, schodiště, vodní stoky nebo přístav, či koridory skal a budov. Projdete se i po střechách.
Teď něco k tomu nejdůležitějšímu, co tuto modifikaci dělá tím čím je. A čím by nebyla, kdyby tento prvek ve hře chyběl. No přece logické hádanky! A ne ledajaké, právě ony dělají čest jménu této modifikace. Skoro v každé úrovni je třeba něco provést, přisunout, najít či umístit, nebo jen objevit cestu dál. Ještě zdůrazním, že je potřeba někoho najít, a to živého! Díky tomu ale poměrně často zakysnete a budete tak hledat řešení. Čekají vás dokonce momenty, ve kterých je od vás očekáváno, že umíte dobře skákat. Pamatujete si ještě jak se provádí dlouhý skok? A co k tomu potřebujete? Zmíním i jednu zajímavou situaci. Máte si zpřístupnit sejf, v němž se nachází důležitý předmět na zpřístupnění dveří. Zmíněnými dveřmi přitom není vůbec nutné procházet, protože do té místnosti kam by vás zavedly, se dá dostat i oknem. Jednoduše stačí rozbít sklo a jste tam. Na to jsem ale přišel až když už sem měl ty dveře otevřené.
Jde tedy o dobrou modifikaci, která hravě překonala první díl! A jestliže se vám moc předchozí díl nelíbil, tak dvojka vás potěší. Protože nabízí nadprůměrný počet map a provedení logických hádanek. Ty, jak už sem se zmínil, jsou po celou dobu hraní ve znamení originálního názvu tohoto modu, někdy méně a někdy více. A to je rozhodně správně. Konečně je tu mod jenž se, se špetkou nadsázky, hraje tak, jak se i jmenuje.



|