DEAD SECTOR single Design map: 78% | Originalita: 66% | Zábava: 60% | Celkem: 68% | |
Kvalitní singleplayerová modifikace, jež by pocházela z českých luhů a hájů, tu už slušnou dobu nebyla. Když jsem dostal tento projekt k zrecenzování, řekl jsem si, že by naše dlouhé čekání mohlo najít šťastný konec v podobě modu pokřtěným jménem Dead Sector. Jen se stačí podívat kolem sebe, kolik zpráv a novinek přinesl web www.modifikace.cz o tomto slibném projetku - a jestli se čekání opravdu vyplatilo, to si již můžete přečíst v následující recenzi...
Autor, který je znám pod svojí přezdívkou Stalk3r, nám do své modifikace připravil docela pozoruhodný příběh, do kterého vás zasvětí hned úvodní intro - zde se dozvíte o vašem problému, který se budete snažit během hraní vyřešit. Cestou modifikací na vás čeká 17 map (15 herních + filmové sekvence), které byly obdařeny velmi slušným designem. Ať už se nacházíte v obrovském skladu, procházíte ulicemi města, či bloudíte v temných jeskyních, všude na vás čeká velmi pěkně provedené okolí, celé zabalené do nové várky textur, které taktéž nelze nic upřít. Připočteme-li k tomu nově zpracované modely postav, jež během hraní potkáváte (např. lidské postavy nebo modely žraloků), vlastí úvodní ukázka, jež se zobrazuje namísto log firem Sierra a Valve, a další klady jako herní doba, můžete modifikaci považovat téměř za dokonalou. Avšak pozor, zdání můžet klamat...
Dead Sector jde, jak popisuje autor, trochu jinou cestou. Nejedná se o typicky akční epizodu, ale zde namísto zabíjení a vraždění nekonečna se valících nepřátel budete muset uvažovat logicky a ve většině situací používat mozek. Avšak nemusíte se bát, autor nezapomněl na skalní příznivce akčních modifikací pro Half-Life a vložil do svého projektu taktéž několik akčních momentů - většina z nich se ale odehrává pouze s páčidlem v ruce proti zmutovaným lidem a mozkokrabům. Výjimku tvoří to, že až po delším času stráveným hraním modu vám do arzenálu přibude ještě kolt a brokovnice a úplně na konci ještě raketomet a granáty, jež vůbec nepoužijete, jelikož v poslední mapě není vůbec zapotřebí střílet.... To se nemusí zdát být zábavné, ale podobně je to s atmosférou hraní. Dějová linie vás neustále "nutí" se vracet na již prošlá místa, což vás po kratší, či delší době omrzí, a tak dochází k částečnému zdržování a nepříjemnému prodlužování herní délky. Narazíte taktéž na některé vyloženě podivné situace, jejichž řešením se dostanete zase o kousek dále - např. hned na začátku si všimnete zablokovaných dveří, v jejichž okolí se povalují výbušné sudy - řeknete si, že by se hodila dálkově odpalovatelná nálož, ale není podivné ji okamžitě po proplavání vodou najít? Těžko říci.
Navíc autor nabízí k vaší dispozici vlastní návod, pokud byste nemohli nalézt řešení k některé ze situací v dané úrovni. Všechny se ale dají dříve nebo později vyřešit i bez použití již zmíněného průvodce hrou.
Závěrečný verdikt: Modifikace Dead Sector, která byla hojně očekávána spoustou hráčů, podle mě splnila své očekávání jen z části. Příběhu, novým modelům od postav lidí, až po malé žraloky, pěknému level-designu, texturám, úvodnímu videu a spoustě dalších věcí, které patří mezi klady tohoto počinu, se nedá nic vytknout. Ale na druhé straně stojícím záporům, jako občasné nelogické řešení některých situací, nízká obtížnost (i na doporučovanou střední obtížnost se mi osobně povedlo dokončit celou modifikaci na první pokus bez jediného ublížení na zdraví) a hlavně zdržování, které vám mod přinese během vracení se na již prošlá místa. Ale i přesto lze tuto modifikaci hodnotit lehce nadprůměrně a dá se doporučit většině dobrých hráčů Half-Life modifikací - jedná se o něco trochu jiného a svým způsobem originálního.
|