DANGER single Design map: 40% | Originalita: 10% | Zábava: 30% | Celkem: 27% | |
Tato recenze na další z objemných singleplayer modů, má 163 MB, nesoucí jméno Danger bude místy v nelichotivém duchu. Neboť po dohrání této modifikace nemůžu konstatovat nic jiného, než to že se mod moc nepovedl. A proč tomu tak je, si můžete přečíst dále.
Mizerný design, zábavu a skladbu map v této modifikaci trochu napravuje přítomnost nových textur, modelů, hudby a barev. To postřehnete hlavně z pár nových zbraní a nábojů. Všechna vaše palebná síla má i nový zaměřovač, přes který budete na protivníky mířit. Dále si lze všimnout nového HUDu a vaší rukojeti v níž máte svoji zbraň. Nové jsou i modely některých nepřátel. Jenže ti jsou v modu rozmístěny hodně nevyváženě, např. v první úrovni z celkových dvaceti čtyř úrovní bylo šest oblud, ani je nebylo třeba likvidovat, a i tak sem si sebral pár nábojů z beden. A obludy sem v pohodě obešel. V druhé úrovni se dal nalézt pouze nůž. Třetí úroveň nenabídla nic a čtvrtá pouze dvě zombie. V páté úrovni byly docela dobře provedené chodby na samém začátku a také tunel s kyselinou. Tato úroveň nabídla něco kolem deseti oblud, těm se lze opět vyhnout. Jak sem postupoval ve hře dál a dál, tak boje s protivníky, byli tužší a tužší. Například vrtulník, nebo deset vojáků na jediném místě. Ale i tato situace krom vrtulníku, se dala vyřešit lehce. Stačilo jít podél kopců a nepřátelům se bez jediného výstřelu vyhnout. Záleží jen na vás co uplatníte. V samém závěru mě čekal asi netužší souboj ve hře, s bossem. Kterého se mi nepodařilo zničit, buď z nedostatku zbraní, špatné taktiky či bugu. Takže se nabízí jen použití cheatu.
Jednotlivé úrovně alespoň mají celkem rozmanité prostředí, do nichž vás hra zavede. Jednou jste v chodbách, venku na mostě, kdesi v jeskyni či tunelech, kanalizaci nebo velkém hangáru. Zároveň jsou některé úrovně v noci a další naopak ve dne. Hra není naopak moc dobře pospojovaná v rámci loadingu, většinou skočíte do teleportu, několikrát i ze stejného místa aby jste vždy byli v další mapě, nebo se teleportujete z ničeho nic, a to poté co vyřešíte např. jednu hádanku. Jenže mapy na sebe vůbec nijak nenavazují, podobně jako v modu Project Quantum Leap, ten je ale o hodně propracovanější než tento recenzovaný mod.
Ve hře je také několik bugů, ty jsou spíše úsměvné ale i tak nelogické. Kupříkladu hned na začátku, vědec jenž stojí na křesle, to by ještě tolik nevadilo, kdyby ovšem to křeslo nebylo na stole. Přičemž stůl je u větrací šachty a vědec kráčí tím směrem. Přikláním se k tomu že nejspíše autor modu, umístil omylem tyto dva objekty do mapy na špatné místo (stůl) než měly být (podlaha).
Divím se že tento mod nesoucí v překladu jméno Nebezpečí má 163 MB. Zároveň je to vůbec poprvé co má nějaká modifikace do Half-Life takový objem své velikosti, aniž by to na ní bylo nějak výrazně a kladně poznat z hlediska jejího designu map, kvality, zábavy a délky.



|