CASTLE CREEP single Design map: 35% | Originalita: 45% | Zábava: 35% | Celkem: 38% | |
Před rokem koupil bohatý obchodník jménem Edward Marsden honosný dům rodiny Von Creep, zdánlivě se záměrem zrekonstruovat jej pro bydlení. Nyní vyšlo najevo, že tento muž využíval hrad k nelegálním operacím a jako základnu pro zločinecký syndikát, z něhož nelegálně vytěžil většinu svého majetku. Hráč je vyslán, aby neprozrazen dopadl zmíněného obchodníka a zjistil skutečnou povahu zadaného úkolu, odehrávajícího se v sídle a v tajných laboratořích.
Hrad je starý, plný řady pater, spodních prostor, důmyslných skrýší a větvených směrů do mnoha místností a alternativních cest. Podstata hratelnosti spočívá v plížení, řešení hádanek a splynutí s prostředím. Na začátku je nutné se dostat k páčidlu, uplatňovat prostorové vnímání a všímat si postranních odboček. Kdo zná klasického Thiefa, tak má představu. Průlezem šachty se lze dostat do místnosti s prosklenou výplní, v ní zpacifikovat protivníka a od něj ukořistit zbraň.
Akční složka je tu samozřejmě také, ale od běžného přístupu z Half-Life se výrazně liší, neboť je tu hráč víc na ráně, nedisponuje zprvu dostatečnou zbrojní výbavou a jak o něm vědí, neváhají po něm jít. Krom toho dochází k promítaným sekvencím, co posunují dění vpřed, vždy podmíněnými stiskem spínače, páky, ovládacího panelu a podobně. Je důležité si zapamatovat podobu věcí. Bedny nelze moc rozbíjet, dveře k otevření mají zcela odlišný vzhled.
Design je plně uzpůsoben nabízeným možnostem, pročež je tu sada nových textur, z nichž přímo sálá atmosféra kultovní stealth akce z konce devadesátých let, jejíž název již v textu dříve padl. Architektura velkého hradu využívá očekávaných propriet, např. točitých schodišť, neosvětlených místností s pastmi, mnoha zdrojů světla. Stojí to rovněž i na četných návratech, promyšlení dalšího postupu. Aktivace všech dveří probíhá toutéž klávesou, co je známa ze hry HL.
Dá se najít i HEV Suit, plus dobíjecí automat k němu. Ale to je samostatná položka, z níž dělá Castle Creep výzvu jako takovou. V podstatě je k vidění bedna modré či šedivé barvy, k níž jde přistoupit, přisunout menší a vylézt na ně. A tak docílit protější oblasti, která slouží k onomu dobití. Celé je to o to komplikovanější, jak ponuře je zpracováno celé sídlo. Sevřené do hávu noci, skvěle tvořící kontrast tajemna s neznámem a překvapením z nenadálých situací v něm.
Ke zdolávání tu je jak řada typických míst, jídelny, krby, chodby, obytné pokoje, sklady, hřbitov, ale i těch nepříliš obvyklých. To když se musí herní alter ego prodrat vodou k zapnutému větráku. Aby jím šlo projít, nesmí být zapnutý. Co udělat, k jeho deaktivaci? Pokusit se získat přístup k ovládání generátoru, u nějž je mechanismus k jeho vypnutí. Klíčem k úspěchu je zevrubná znalost hradu a jeho jednotlivých částí. Na řídicí pult stačí vyskočit a zkoušet pár kombinací.
Dál to posouvají skripty, ale trošku jinak, než bych čekal. Určují správné spuštění daného úseku. Tak může být děj posunut dopředu. Např. se ocitnu v bodu, v němž nastane výbuch, ale nesmím být vzadu. Tím se okamžik dobře přehraje a já budu moci pokračovat. Předěl mě hodí úplně jinam, do jakéhosi vězení. Pokouším se uniknout, past je ale velmi komplexní. Záleží na mém umu. Pakliže vyváznu, ještě mě přijde vysvobodit a pomoct mi milý strážník. Opravdu k nezaplacení.
Mod obsahuje osm úrovní. Jeho herní doba je zcela adekvátní. Spouští se vytvořením složky castle, nakopírováním obsahu z PAK souboru, viz počin Mel Soaring 2: Star Rancor, a parametrem hl.exe -game castle +skill 3 +map creep1 . Jde o starší projekt z roku 1999. Řadím ho mezi ty, co srší velkou mírou originality, mají rozsáhlé mapy, provázanou zábavu a uctívají další mou modlu z mého mládí, legendární stealth akci Thief: The Dark Project a její pokračování.
|