Před pár měsíci jsem se rozplýval nad parádním modem HL: Uplinked a dnes přináším informace o dalším počinu, jenž se inspiruje onou legendární úrovní. Aktuálně vyvíjený Signal Lost je však mnohem ambicióznější záležitostí, což dokazuje ve stažitelném demu (neboli early access release) s podtitulem Dimensional Malfunction.
Šéfka projektu Jane Thrace se totiž kromě Uplinku vzhlédla i v alfa verzi Half-Lifu z přelomu let 1997/98 a některé tamní ikonické prvky vložila do svého díla. Namátkou zmíním grafický styl, vizáž postav, později vynechané protivníky (mariňák s rotačákem, jednooká šelma panthereye, aj.) Hlavním hrdinou je Gordon Freeman, tentokrát v červeném obleku a samozřejmě mlčící. Okolní postavy jsou kvalitně nadabovány. Místem dění je přilehlé okolí Reactor Complexu včetně rozlehlých venkovních prostor.
Vizuál je úchvatný, krásně k základně Black Mesa sedne, ačkoliv nejsem jediný, kdo si při průchodu hrou vzpomněl na kultovní System Shock 2 (díky barvám a stylu prostředí). Leveldesign je perfektní též po stránce hratelnosti, potěší rozsáhlé (a smysluplně zaplněné) lokace, možnost alternativních cest i řada tajných míst skrývajících lepší výbavu. Také naskriptované situace dotvářejí celkovou atmosféru, zejména velkolepé bitky vojáků s vetřelci.
Po spuštění hry (ta funguje samostatně, nikoliv jako běžná modifikace) hráče nabudí menu silně připomínající klasický non-steam Half-Life. Poté však nastupuje řada novinek doslova na každém kroku - nový HUD, modely zbraní, objekty, textury, hudba, zvuky, atd. Překvapí např. klátivý pohyb zombíků, změny v neseném arzenálu (snížené zásobníky, tlumič na pistoli, pomalejší přepínání zbraní) nebo kalendáře s rozličnou tématikou (mj. Quake).
Po dvojím průchodu demoverzí jsem z projektu nadšen a těším se na plnou hru, jenž má obsahovat 5 kapitol (stažitelná část obsahuje jednu kompletní a úvod druhé úrovně). Věřím, že se Jane podaří udržet nastavenou laťku a v dohledné době nás potěší bombou typu
HL: Echoes. Nakročeno k tomu rozhodně má! |