VLOKAM 2 single Design map: 40% | Originalita: 45% | Zábava: 38% | Celkem: 41% | |
V dnešní recenzi se podívám na zatím poslední výtvor mladého mappera Kamila Jandy. Jak už název napovídá, jedná se o volné pokračování modu Vlokam, které podle očekávání svého předchůdce jednoznačně překonalo, ale několik výhrad by se i přesto našlo. Vezměme vše postupně...
Oproti starším Kamilovým modům má Vlokam 2 již vcelku slušný příběh, který vám bude zobrazen na samém počátku hry. Dozvíte se v něm, že jste zaměstnancem společnosti Vlokam, která vás vyslala do sektoru A6, kam konkurenční společnost Vetrax poslala zkázonosný virus zabíjející lidi. Vaším úkolem je dostat se ke generátorům tohoto sektoru a vyhodit je do vzduchu.
Před započetím akce můžete ještě navštívit autorův tréninkový kurz. I tento je oproti kurzu předchozího dílu lépe zpracován, můžete si zde zastřílet z koltu a hodit několik granátů. Pokud jste dostatečně bezcitní, můžete zabít i opodál stojícího securiťáka Barneyho, čímž získáte také možnost zastřílet si z jeho Beretty. Kromě střílení se tu také můžete procvičit v překonávání překážek, které je ovšem pro zkušené hráče velmi jednoduché, takže v podstatě nemá větší smysl tento trénink navštěvovat.
Hru začínáte před teleportem, který vás přenese do prostoru skal, odkud je už jen několik kroků do sektoru A6. Zde se hned setkáte s několika zoombie, seberete první palné zbraně a najdete ochranný oblek. Po několika minutách se dostanete ke generátorům, které odpálíte, a hned nato budete teleportováni do míst, kde již čekají vědci. Poté se výtahem necháte vyvést opět ven, dostanete se přes několik vojáků a opět do teleportu. Následuje hlášení o úspěšném splnění mise a konec hry.
Náplň mise je vcelku propracovaná, bezduchému střílení v Kamilových modech snad již definitivně odzvonilo. Zde kromě střelby narazíte i na dva logické problémy, z nichž v jednom se budete muset dostat pomocí beden přes vodu, která je pod elektrickým proudem, ve druhém bude vaším úkolem dostat se přes několik samostřílů pomocí sudů, kterými se budete krýt. Jednou si budete muset zpřístupnit cestu vpřed pomocí tlačítka, jindy vám k tomuto účelu poslouží pěkně zpracovaný notebook. Náplň misí tedy rozhodně nezklamala.
Slušný je vcelku i design map. Zde Kamil použil některé věci z jeho starších modů, jako například modely nepřátel, vtipné české nápisy na zdech, najdeme tu opět povalující se mobilní telefon. Z nově zařazených věcí potěší zejména hezky vypadající kaktusy, výtahy (ty jsou zde tři a každý jiný), dojem trošku kazí opravdu odporně hranatá louže vody před vstupem do sektoru A6. Sluší se dodat, že některé textury a modely údajně dělal sám autor.
Nepřátel jsou tu pouze dva druhy, což je podle mého názoru dost málo. Narazíte tu na vcelku neškodné zoombie, které umlátíte bez problémů páčidlem, a na vojáky z původního Half-Life. Mezi neživé nepřátele lze počítat samostříly, které Kamil použil zřejmě poprvé a dobře udělal. V minulém díle Vlokamu jsem si na jejich absenci postěžoval i v recenzi. Naopak vrtulník už zde není.
Zbraní je zde všehovšudy sedm. Tradiční páčidlo, nový samopal, nová brokovnice, beretta, kolt, laserová zbraň, konečně se tu dočkáte také granátů, které se budou hodit zvlášť proti samostřílům. K laserové zbrani bych měl velkou výhradu, poněvadž se zobrazuje jen někdy.Tento kód jsem před recenzí hrál třikrát, jenže onu laserovou zbraň jsem našel ležet na bednách jen v jednom případě, ve zbylých dvou jsem se musel obejít bez ní. Nevím, zda se jedná o bug, nebo jsem někde něco přehlédl.
Když už jsme u bugů, také zde se Kamil polepšil, i když jsou zde věci, které by tu být nemusely. Například některé vadné přechody z map. Pokud budete v okamžiku přechodu poblíž stěny, tak na 90% počítejte s tím, že se v další mapě ocitnete po pás v podlaze. Mně se toto přihodilo dokonce třikrát během jedné hry. Také k přístrojům na doplňování zdraví a ochranného obleku bych měl menší výtku, jednou se mi stalo, že jeden z těchto přístrojů byl absolutně nefunkční, zatímco u sousedního přístroje jsem si dobyl jak zdraví, tak i ochranný oblek. Žádné neviditelné zdi jako v předchozím díle jsem už naštěstí nenašel.
Když už jsem se dostal k přechodům z jednotlivých map do následujících, také zde jsem našel velkou chybu, autor je totiž umístil velice nešikovně. Ve dvou případech na vás ihned po načtení mapy čeká několik vojáků, takže se může stát (a také se bohužel stává), že před nimi couvnete zpět, jenže v tom okamžiku se už můžete ocitnout v předchozí mapě po pás v zemi. Příště by to chtělo tyto přechody umísťovat do poněkud klidnějších oblastí.
Pokud vás v předchozích Kamilových modech rozčilovaly zvuky, které on sám namluvil, tak zde se jich konečně obávat nemusíte. Jediné, co Kamil namluvil, je zvuk z notebooku, který je naštěstí vhodně upraven. Krom toho tu uslyšíte několik dalších zvuků, z nichž jeden je pravděpodobně z prvního dílu, původ zbylých zvuků je zřejmě z jiných modifikací.
Zatímco první díl Vlokamu byl i na obtížnost easy velmi těžký, tento trpí opačným problémem - zdá se mi velmi jednoduchý. I na medium jsem jej proběhl bez větších komplikací. Hrací doba se při této obtížnosti pohybovala někde okolo 20 minut...
Na závěr lze tedy říci, že se Kamilovi povedlo udělat vcelku slušnou modifikaci, kterou se zase o kousek přiblížil k těm nejzábavnějším modům. Pravda, jsou tu pořád některé menší technické chyby, krátká hrací doba a velmi malý počet nepřátel, ale i tak si myslím, že se nemá rozhodně zač stydět...
|