HALF-LIFE: UPLINKED single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Kdo by si nepamatoval misi Uplink, jenž vyšla coby demoverze pro legendární Half-Life? Demo bylo zvláštní tím, že události v něm neobsahovala původní hra, nýbrž stálo zcela samostatně mimo notoricky známý příběh. Šikovný mapper Ub-Oh vzal tuto misi, notně ji přepracoval, přidal řadu dalších map a vše citlivě napasoval do kapitoly „Forget About Freeman“ jako modifikaci Uplinked. Celkově se tak bavíme o 11ti mapách a cca třech hodinách luxusní zábavy!
Uplinked lze spustit samostatně nebo začít Half-Life od začátku, přičemž nové mapy plynule navážou na originální příběh. Já zvolil samostatnou variantu. Dr. Freeman se právě nachází v bombardovaném centrálním komplexu s cílem dostat se do laboratoří Lambda. Zabránit mu v postupu se zde pokusí poměrně silné vojenské jednotky i skupiny potvor z Xenu. Ve skvěle navržených mapách tak dochází k nekompromisním řežbám, po jejichž skončení je často potřeba zapojit vědcův mozek na řešení logických zádrhelů – a že jich zde bude! Nadchla mě zejména obsluha údržbářského robota, průchod výzkumných laboratoří nebo práce s vědeckou ponorkou.
Nejvíc jsem však nadšen z perfektního leveldesignu. Takhle účelně, věrohodně a logicky navázané mapy rozhodně nebývají standardem! V komplexu je vyhlášen lockdown, takže řada vchodů a výtahů je uzavřena a hráčovi nějakou dobu trvá, než problém vyřeší. Po delší době hraní se tak podíváte na místa, které jste předtím nemohli navštívit. Vše je naprosto přirozené, věrohodné. Zmínit musím zejména areál na zpracování pitné vody, testovací prostory pro energetické zbraně, nebo přepracovaný level s komunikační anténou. Velice zdařile jsou ale vytvořeny i běžné oblasti jako jídelny, kanceláře nebo hajzlíky. Kromě vizuálního zážitku jsou mapy navíc zábavné, bitky s vojáky i xeňany mají správné grády – člověk si při nich užívá bohatě dotované zbraně hromadného ničení i zákeřné snarky. V jedné oblasti lze např. spustit automatickou střílnu, která vyčistí příslušnou chodbu od všech otrapů. Zajímavě řešený je též postup v serverovně zamořené zombíky. V závěru se hráč vcelku zapotí při poněkud tužší konfrontaci s přesilou nepřátel.
Modifikace navíc obsahuje řadu originálních prvků. Zmínil jsem už ovládání tahače nebo jízdu ponorkou, ale je toho podstatně víc. Kupříkladu dočasné vypínání energie pro otevření uzamčených dveří, práce s nákladním jeřábem nebo hrátky s prototypem gravitygunu! A co takhle rozbíjení skel pomocí akustického impulzu? Také pozor na energetické mříže i splašené drezíny, jenž neznají slitování… Dalším plusem jsou profesionální skriptové situace – třeba když stíhačka proletí skladovacím prostorem s následnou explozí nebo bezuzdné řádění obrovitého Gargantui. Několikrát Gordon potká spřátelené vědce či členy ochranky, kteří podají pomocnou ruku a občas lze zahlédnout i pána s kufříkem. Zvuková stránka nevybočuje z normálu, originální hudba zde bohužel nezazní. Také mi chyběli zákeřné ninja-bojovnice, přestože některé prostory by pro ně jistě našly uplatnění.
Uplinked je řemeslně výborně zvládnutý počin, který si bere inspiraci z kultovního dema, ale přináší tunu věcí navíc. Design i akční stránka modu je prvotřídní, hádanky vám často vyrazí dech a řada originálních prvků jen potvrzuje, že tohle je pocta prvnímu Half-Lifu jako řemen!
|