THE WAY IS CLEAR 1 single Design map: 20% | Originalita: 25% | Zábava: 25% | Celkem: 23% | |
Gordon Freeman je po smrti. Jeho syn Den Freeman začíná vyšetřovat. Po dvou letech nachází poslední vědce, kteří si vzpomenou na místa, kde býval tajný vchod. K němu se má Den vypravit.
Tolik oficiální herní děj. Zdá se vám také slaboučký a nepropracovaný? Pak vězte, že stejně slabé jsou i všechny ostatní prvky této hry. Ta se skládá ze tři menších map. Na začátku té první vám vědec otevře z jakési chodby dveře ven do ulice, do které se vzápětí vydáte. V jednom jediném domě, který je otevřený, naleznete jedny otevřené dveře. Za nimi je vědec, který vám ovšem oproti očekávání nezadá žádné instrukce, pouze vás povzbudí jednoduchým "Lets go". No nic, vezmete si ochranný oblek a jdete do akce. Ta se skládá v podstatě pouze z mačkání tlačítek a střelby, nic nového ani originálního tu nečekejte. Po té, co se pomocí uvedených dvou činností dostanete až na střechu jednoho z domů, se před vámi objeví teleport. Skokem do něj se přenesete před jakýsi kostel, který je plný vojáků. Nejdříve ovšem musíte skočit do nedalekého jezera, kde na vás opět čeká tlačítko, kterým dveře kostela otevřete. Jakmile vše uvnitř vystřílíte, opět hupsnete do vody a šup k dalšímu teleportu. Ten vás pro změnu pošle kamsi do skalních útrob. Vylezete po žebřících nahoru, opět zmačknete tlačítko, které vám dole otevřelo nějaký otvor. Seběhnete dolů, a co nevidíte - tlačítko. Zmáčknete ho a zase po žebřících vzhůru nahoru. Cesta dále je volná. Následuje několik přestřelek, až se dostanete k finální obludě. Tu zneškodníte pochopitelně stisknutím tlačítka. Dveře dál se otevřely, co vás čeká za nimi, je už asi jasné. Ono tlačítko zmáčknete a uvidíte animaci, ve které G-man s kufříkem bere nohy na ramena. Toť vše.
Tento velebídný děj je doplněn žalostným designem map. Zváště první mapa vypadá tragicky, vše je velmi jednoduché a prázdné. Druhá a třetí mapa je již vyvedena lépe, přesto se jedná v konečném součtu o podprůměr. Ani nových textur se tu nedočkáte.
Aby těchto negativ nebylo málo, má také hra několik nepěkných bugů. Dřevěnou bednu se mi podařilo z poloviny zatlačit do zdi, přístroje na dobíjení zdraví a ochranného obleku také nefungovaly zcela na 100%. Navíc se mi zdálo velice podivné, že ač hraju za Freemanova syna, vědec v úvodu mě oslovil stejným křestním jménem, jako mého "otce".
Jako jedno z mála pozitiv bych jmenoval zbraně. Těch tu budete mít celkem devět, což se mně zdá až skoro moc, některé totiž ani nevyužijete. Z těch méně se vyskytujících bych uvedl třeba laserovou pušku, kuš. Těsně před koncem váš arzenál rozšíří také muškomet. Za protivníky budete mít pouze vojáky a několik nejběžnějších alienů, žádný nový nebo vzhledově upravený protivník se v tomto modu neobjeví.
Pokud se i přes tuto negativní recenzi rozhodnete si "čistou cestu" zahrát, doporučuju minimálně obtížnost "medium", neboť lékárničky a přístroje na zlepšení vašeho zdravotního stavu se tu vyskytují téměř na každém kroku. Vyšší obtížnost by vám také měla prodloužit herní čas, který není zrovna z nejdelších. Já jsem se na konec dostal za necelých 30 minut...
|