TWHL TOWER single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
V roce 2015 se skupina mapperů rozhodla vytvořit společné dílo, do kterého by každý přispěl jednou mapou dle vlastního uvážení a výsledný projekt pojmenovali The Whole Half-Life (zkráceně TWHL). Jelikož jednotlivé mapy na sebe navazují jako patra v nějakém věžáku, jejich modifikace nese oficiální název TWHL Tower.
Už z principu je jasné, že nemáme před s sebou průběžnou modifikaci zasazenou do Black Mesa, nýbrž kompilaci nezávislých map ve stylu modu Project Quantum Leap. Mapy mají různou náplň, délku, kvalitu i obtížnost. Potěšil mě samotný začátek, kdy se hratelná postava dozví od vrátného o 13ti úrovních, které je třeba zdolat pro návrat do bezpečí. Každé patro je jiné, některé vykazují jistou podobnost s prostředím Black Mesa (vědci, vojáci, Xeňani), další jsou vskutku originální (průchod propracovaným nahrávacím studiem, stealth mise jak vystřižená z Deus Ex nebo hrátky s časoprostorem ve stylu filmu TENET). Pestrost prostředí je jednoznačným plusem tohoto počinu.
V každém patře je potřeba zprovoznit vstup do následující oblasti - většinou se to vyřeší nalezením přístupové karty nebo ovládacím panelem, některé způsoby jsou však mnohem originálnější. Poté následuje průchod regeneračně-konfiskační bránou, jenž doplní zdraví na maximum, ale též sebere všechnu nesenou výbavu, takže je nutno každou mapu začít s holýma rukama. Tohle může být malinko opruz, ale plně to odpovídá filosofii díla - zkrátka každá mapa je samostatný originál. Některé úrovně jsou zaměřeny více na souboje, takže je zde k dispozici několik základních zbraní typu samopal nebo brokovnice, nicméně jedno patro nabídne netradiční souboj Alien-Grunt vs Glock, což je i na střední obtížnost vcelku výzva! Další mapy jsou zaměřeny více na hádanky (hledání klíčů, šoupání předmětů), či zručnost (obcházení střílen, přeskakování paprsků), kdy oceníte postup quicksave/quickload. Kooperace s postavami je zde značně omezená. Vtipným příkladem může být úroveň, kdy musíte podat hlášení adminovi, na což vás upozorní každý vědec, kterého potkáte. Naopak závěrečný level je dosti adrenalinovou záležitostí.
Zpracování map je různorodé - některé vám vyrazí dech, jiné mohou zklamat. Záleží na věrohodnosti prostředí, míře detailů, přítomnosti nových objektů, modelů, textur i efektů a též vámi preferovaném stylu. Kladem mohou být též nové skiny některých nepřátel - mariňáci nosí zelené maskáče a v jedné úrovni poměříte síly s netradičně ustrojeným bojovníkem black-ops. Páčidlo a pistole mají odlišnou barvu oproti originálu, přestože stylem odpovídají Half-Lifu. Občas zazní důvěrně známé melodie, ale také minimálně jedna vypůjčená z rádia. Některé důležité postavy jsou zde nadabovány.
TWHL Tower nabízí hratelnost na cca 90 minut, pokud se nikde nezaseknete (v jisté pozdější úrovni mi chvilku trvalo, než jsem dohledal všechny 4 přístupové karty). Kvalita i zábavnost díla je z podstaty věci rozličná, v celku se ale jedná o zdařilý počin, jenž stojí za odehrání.
|