TRAPPED single Design map: 30% | Originalita: 25% | Zábava: 25% | Celkem: 27% | |
Trapped je velmi zajímavě koncipovaná single-player mapa do Half-Life 1, spustitelná přes konzoli. Provedením, atmosférou a krátkostí bych ji nejlépe zařadil do projektu Torching The Light. I zde na začátku hraje roli tma a světlo, prostředí se výrazně změní. Hratelnost pak je taktéž nesmírně zvláštní. Jde o pouhých pár místností, ale udělaných uvěřitelně, že to v hráči vzbuzuje obdiv a chuť do hraní. Cílem je dosažení výtahu, který je spojovacím článkem k exitu.
Na startu se ocitám v prosklené komoře, všímám si světla kolem. Viditelnost je skvělá. Rozhlížím se, co je okolo dále k vidění. Krom místnosti a spínače na ovládacím pultu nic, nepočítám-li dobíjecí automat. Je žádoucí se skrčit k zemi a páčidlem se vysvobodit. Sklo je samozřejmě zničitelné. Jakmile se aktivuje tlačítko, otevře se asi teleport, do něho se vstoupí a dojde k radikálnímu odklonu od předešlého stavu věcí. Tma, samostříl, vojáci. Pokus o útěk.
Ze zbraní páčidlo, pistole, samopal a brokovnice. Více zde není potřeba. Nepřátel je opravdu málo. Střeliva dostatek, včetně podvěsných granátů. Směr je čistě lineární, žádné odbočky tu nejsou, ale to bych lhal. Autor vymyslel originální pasáž s kyselinou, v níž jsou dvě rozbitá okna, jimi je nutné prolézt. Na přímo, popř. přes dveře, možnost něco zničit, s výjimkou skla na začátku, to nelze vůbec absolvovat. Lpí to na lezení u poškozených skel, opatrných průlezech.
Vstup do kyseliny je v chodbě blokován neviditelnou bariérou. S postranními místnostmi se dá docílit výtahu poblíž. A to je vše, jeho rozjetí způsobí konec hry. Obsah mapy by se určitě hodil k již zmíněnému modu, někam při cestě zpět, než jsem se dostal do potrubí ven. Díky relativní krátkosti hry lze jít na pozici, v níž celé dobrodružství v Trapped započalo. A prohlížet si to, či pouze vzpomínat, jaká ta cesta k dohrání byla. Jakkoliv málo toho titul ve výsledku nabídl.
|