TODESANGST 2 single Design map: 60% | Originalita: 53% | Zábava: 53% | Celkem: 56% | |
Ptáte se, povedlo-li se překonat Todesant jedničku, která nám nabídla poměrně velkou porci originálních nápadů a dobré hratelnosti? Zajímá vás, jakže to vlastně dopadlo s Dr. Nevellem a Mr. Blackstoneem? Pokud ano, čtěte dál.
Hned na úvod můžu říci, že druhý díl "smrtelné úzkosti", svého předchůdce překonal. Nabízí spoustu nových nepřátel, nové předměty, zvuky, herní lokace, kvalitní zábavu, i když ani tady se bohužel nepodařilo vychytat veškeré drobné vady. Ale postupně...
Ohledně příběhu vám toho moc nepovím.Je sice napsaný v herním manuálu, ovšem je velice dlouhý a rozvětvený, z čehož vyplývá, že jeho podrobné rozepsání by zabralo neúměrně mnoho místa. V kostce vám můžu říci, že navazuje na první díl. Oba zmiňovaní lotři pokračují ve svých nekalých plánech a vy jim je musíte překazit. V průběhu hry zjistíte, že Nevell neměl Blackstonea ve své moci tak, jak se domníval, neboť i jeho přemění G-man v Xenskou obludu. On sám bude nakonec také částečně zmutován, ale v co se promění a jak to dopadne, to vám neprozradím.
Stejně jako v případě prvního dílu, tak i tady se střídají hratelné mapy s několika in-game scénkami. Neuvidíte pouze video ukázky, které něco neurčitého naznačují, uvidíte plnohodnotné rozhovory se vším všudy. Ty si můžete doplnit také zapnutím titulků, ve kterých máte dokonce na výběr ze dvou jazyků. Angličtinu neovládající hráč si tu může údajně přepnout také na jazyk našich nejbližších západních sousedů. K těmto scénkám zbývá dodat, že jsou někdy až neúměrně dlouhé a pro ty, kteří žádný ze zmiňovaných dvou jazyků neovládají, se jedná spíše o čas vhodný k odskočení na WC nebo zalovení v ledničce :-)
Celá hra se skládá ze tří epizod, které se od sebe dost liší. První epizoda se odehrává klasicky v Black Mesa, druhá na vesmírné lodi a částečně na Xenu, ve třetí se podíváte především do venkovního prostředí, abyste to vše ukončili opět v Black Mesa.
Co se týče designu map, ten se oproti jedničce rapidně zlepšil, navíc každá z oněch tří epizod vypadá jinak. První jako klasický Half Life, druhá epizoda přináší futuristické prostředí připomínající třetí díl hry Quake, no a poslední třetina mně chvilkama připomínala hru Outlaws. Zmiňovaný Xen se také od původního velmi odlišuje - žádné ostrůvky, žádné skákání, pouze cesta jedním údolím tam a zpět. Jestliže jsem si v recenzi minulého dílu zanadával na nevzhlednou vodu, tak v tomto případě můžu být spokojený. Voda už vypadá opravdu jako voda – tedy v rámci možností použitého enginu. Také textury vypadají velmi pěkně.
Radikální proměnou prošli vaši nepřátelé. Standartních mariňáků s vysílačkami se tu nedočkáte. Tentokrát se zapotíte s příslušníky jakési skupiny "Schwarzegeist", neboli černí duchové. Tito duchové vypadají vizuelně mnohem lépe než původní vojáci, ovšem na druhou stranu mají IQ houpacího koně. Pokud stojí dva tito dutohlavci naproti sobě a vy jednoho trefíte ostřelovačkou do hlavy, můžete si být jisti tím, že druhý zůstane naprosto v klidu a bude se dál kochat krajinou, jako by se nic nestalo. Ovšem pokud vás uvidí a začnou na vás střílet, mají téměř 100% úspěšnost zásahu. Situace je ještě horší, že mnozí z nich jsou vybavení kuší - snajperkou, takže se často stává, že slyšíte okolo sebe střelbu, ale vašeho protivníka ne, zatímco váš zdravotní stav se rychle zhoršuje.
Tuto kuš budete mít pochopitelně i vy, společně s ní i dalších šest zbraní. Jedna z nich je nová, jedná se o pěkně vypadající sekyru, další jsou ty nejběžnější střelné zbraně. Dokonce budete mít i slušnou zásobu granátů, které jsem v prvním díle postrádal. Nábojů je ve hře dostatek, navíc hra obsahuje jako bonus "tajná místa", kde také naleznete nějakou tu munici do vaší výzbroj. Těchto míst je zde okolo deseti, je sám jsem našel tři, a to jsem je nijak cíleně nevyhledával.
Málem bych zapomněl i na hajzlíky z řad alienů, také zde se najdou noví neřádi - jakási skákající potvůrka, ze které po její smrti vychází jedovatý plyn. V kanálech narazíte na opravdu parádně vypadající krysy, na Xenu spatříte další dvě nové potvory. Když k tomuto připočtu také nový typ vrtulníku, a robota, který střílí laserové paprsky, dostávám už slušnou řádku nových nepřátel.
Dostávám se bohužel k velkému záporu, kterým je nadprůměrný počet bugů. Zejména na začátku hry je dobré si před jízdnou výtahem hru uložit, neboť byste se po jeho zastavení nemuseli pohnout z místa. Totéž platí i o jízdě s elektrickými vozíky. V průběhu hry se to zlepší, ovšem dělo, kterým budete v poslední části ostřelovat vrtulník, se mi zdálo taky zabugované - někdy střílelo a někdy ne, což mě donutilo použít potupně cheaty.
Naopak mile překvapí zvuky.Většina jich je nových, někdy se jedná o atmosférickou, nervydrásající hudbu, jinde naopak zazní jednoduchý "tuctuc" rytmus. Dojde i na tvrdě zařezávané kytary. Výběr hudby se opravdu povedl.
Závěrem mohu tedy říci, že kromě oněch zbytečných bugů hra nemá slabší místo. Originalita ve zvolených prostředích a noví nepřátelé, slušný děj, nadprůměrná hrací doba (okolo 5-7 hodin na "medium") a nadprůměrná hratelnost, to vše činí tento mód jedním z nejlepších, které jsem kdy hrál. Vřele doporučuji!
|