TIME TO RUN I & II single Design map: 10% | Originalita: 10% | Zábava: 10% | Celkem: 10% | |
Dvoudílná série Time to Run navazuje na konec základního Half-Life. Po rozhovoru s G-Manem, viz konec hry, je Gordon Freeman teleportován opět do Black Mesy, z níž se musí dostat pryč. První díl má osm map, druhý dvanáct. V tom prvním popadnu páčidlo, po chvíli pistoli, v jedné z beden si vezmu HEV Suit. A čeká mě procházení řady pravoúhle koncipovaných místností, chodeb, tunelů, šachet a podobně. Dojde i na venkovní prostranství, skály. Kousek před koncem je slyšet vrtulník, já zde ale na žádný nenarazil.
Podstata hry spočívá v likvidaci zombií, vojáků a headcrabů. Jelikož je level design dost slabý, mají lokace fakt fádní vzezření, v nichž nic užitečného není. Občas jen světlé, asi papírové krabice, v kterých je výbava. Je fakt, že někdy střelím do spínače, co otevře zablokované dveře, později se vrátím do sekce, jíž jsem nějak obešel. Ale to je málo na to, jak hra působí, ani není příliš dlouhá. Páčidlo, pistole, samopal, brokovnice, raketomet. Jiné zbraně tu nejsou. Raketomet nebylo na co využít. Samopal měl až sedm podvěsných granátů. Do raketometu jsem měl asi čtyři rakety. Mod skvěle funguje pod Xash 3D Engine.
Na startu dvojky se nacházím v cele, ta se po chvíli otevře. Je žádoucí zdrhat přes chodbu do místnosti s mrtvým strážníkem, sebrat mu pistoli a pokusit se eliminovat všechny vojáky, co se vyskytují v dosahu. V téže bázi je spínač, co zpřístupňuje směr dál. U ležícího těla se třemi krvavými skvrnami je zásobník s náboji, poblíž krabice s lékárničkami. Nyní by si měl hráč dávat pozor na dostatečnou kapacitu na HUDu, jinak by nemusel ustát pád do delší šachty, jíž se pokračuje ven před budovu. Tam to jistí dvojice vojáků. Venku je plot s bednami, po nichž se to musí přeskočit. Opodál je menší bedna, co by měla jít sunout.
A totéž je vyžadováno, asi, i u vstupu do šachty. Mně ale nic posouvat nešlo, čímž mi pomohl jen cheat noclip. Dojem z architektury je v Time to Run II o něco lepší, ale i tak to není žádná sláva. Opět jej načetl Xash 3D Engine. Některé lokace jakoby vypadly z jedničky, což vzhledem k identickému komplexu dává smysl, ale příliš markantní rozdíl zde nepozoruji. Prostě laciné zkopírování již hotových úseků map, aby si autor usnadnil práci. Pár dřevěných beden rozbít jde, skrývají energii a lékárničky. Hráč navštíví sklady, garáže, stoky, větrací či výtahové šachty, chodby, vězení, kontrolní místnosti, odstřelí zámek na dveřích.
Do vstupu u jedné z budov, kam se herní alter ego dostane poté, co sleze ze žebříku a potrubí dolů, je užitečné mít více hodnot na HUDu, zhruba 30 a více, to kvůli hořícím plamínkům. Aby to šlo projít. To mi právě nešlo, čímž mi znovu usnadnil postup dál cheat noclip. Ověřeno, že při vyšších hodnotách jde oheň projít s menšími zraněními. Připravené výbušné zařízení, k němuž je vyžadováno znát kombinaci kódu, ta se nachází v dokumentu. Občas takovéto hledání, případně odstřelení elektrické skřínky či bomb u zdi. V závěru natrefím na Barneyho, otevře mi, odletím vrtulníkem. A to je celé. Jednoznačně nejhorší mody k HL.
|