TERROR SIDE single Design map: 43% | Originalita: 43% | Zábava: 47% | Celkem: 44% | |
Terror Side je ruská modifikace a jak je známo – ruské modifikace jsou většinou přehnaně těžké, zmatené nebo kombinací obojího. Najdou se ale i vyjímky jako např. Cleaner‘s Adventures a s potěšením mohu konstatovat, že TS je také takovou vyjímkou. V následujícím textu se pokusím objasnit, proč tomu tak je.
Po spuštění New game sledujete animaci, kde se v nějaké kanceláři s mrtvým vědcem domlouvá několik příslušníků Black Ops. Jelikož mluvili rusky, nerozuměl jsem jim ani slovo. Toto mě u neanglických modifikací dost mrzí, protože člověk neovládající příslušný jazyk nemůže pochytit příběh, což je škoda. Vhodnější by bylo doplnění pár poznámek o příběhu v angličtině během úvodní animace, jako u některých jiných modů. Každopádně kvůli několika modům se rusky učit nebudu. Po shlédnutí této animace se ocitáte v kanceláři spolu s proslulým G-manem, který vám (opět „pa ruski“) něco sděluje. Poté vycházíte před budovu a nastupujete do náklaďáku, jež vás odveze ke vratům se strážní budkou, kde vás vítá starý známý Barney. Během jízdy se vám zobrazí údaje o vaší postavě (tentokrát nebudete hrát za Gordona). Seberte si pistoli a pár nábojů od jiného mrtvého příslušníka ochranky. A už to začíná! Bitevní vrtulník vysadí vojáky a vy s Barneym máte chvilku o zábavu postaráno. Tuhle scénu završí průlet stíhačky (podle vzhledu bych to tipoval na Tomcat namísto obvyklé F-16 z HL), která pošle k zemi dáreček, takže „Take cover!“ Pokud přežijete, objeví se teleport a během chvilky jste v laboratoři. Jako obvykle se něco zvrtne a vy můžete přes prosklené dveře sledovat, jak skupina alien slaves cupuje přítomné vědce. Dveře se po chvilce otevřou a tak vstupujete do dalšího half-lifeovského dobrodružství…
Co mě na tomto modu hned zaujalo, je všudypřítomný smysl pro detail – ať už bojujete v kancelářích, laboratořích nebo venkovních prostorách, vždy narazíte na perfektně zpracované prostředí. V kancelářích počítače (často s logem Windows), stolky, obrázky, hrnky s kávou, rostliny v květináči s pohybujícími se listy, apod. Totéž platí pro laboratoře, kde jsou k vidění různé panely, spínače, kontrolky nebo zařízení, jejichž účel asi neuhodnete, přesto do správné „labiny“ jistě patří. Dokonce naleznete i záchody na oční skenr. Venku zase strážní věže, opevnění z písku, bedny, těžké kulomety, apod. Lokace jsou tudíž srovnatelné s těmi z HL.
Ohledně úkolů je to prosté – střílení a hledání cesty dál. Žádná záchrana vědců, hledání spuštěné atomovky, apod. se nekoná. Občas narazíte na spřátelenou postavu, ale nikdy jí nemusíte vodit k očnímu skeneru. Jednou nebo dvakrát mi vědec zřejmě radil jak mám postupovat dál, ale ruština je ruština, takže jsem se musel spolehnout na svůj úsudek a zkušenosti. Často dochází na oblíbené skriptové situace, souboje vojáků s vetřelci, popř. securiťákem. V poslední čtvrtině sledujete utkání armádních a mimozemských sil toho nejtěžšího kalibru – osobně jsem tuto scénu nazval „soubojem titánů“, ale nebudu ji přesně popisovat, nechte se překvapit! Atmosféru dále dotváří přestřelky s vojáky v chodbách a labech, kde je vypnut proud a svítí pouze červené poplašné světlo, takže je v těchto oblastech přítmí. Vaším úkolem je pak dostat se ke spínači generátoru a poté se vrátit již osvětlenou cestou zpět.
Co se vybavení a zbrojního arsenálu týče, tak první věc která překvapí je nový skin rukou hlavního hrdiny, který i po nalezení hazard suitu (nemáte ho hned od začátku) zobrazuje holé ruce a rukávy kožené bundy. Dalším překvapením bude sebrání hasáku z Opposing Force, který má ale funkci jako páčidlo (tzn. bez sekundárního máchnutí) a i na zemi vypadá jako typický freemanovský „pajcr“. Dále si zastřílíte z pistole, samopalu, magnumu, bročky, kuše, raketometu a některých dalších zbraní. Zbrojní arsenál není zcela kompletní (zvláště zamrzí absence energetických udělátek), nicméně jsou mody, ve kterých je toho podstatně méně. Nakonec stejně zjistíte, že si vystačíte s klasickou „halfovskou trojkombinací“ ve složení samopal s granátometem, magnum a kuše. Zvláště s kuší si užijete pěkné sniperování vzdálených cílů. Překvapí i přítomnost long-jump modulu, který dostanete spolu s oblekem poměrně brzy. Na druhou stranu ho nikdy nebudete nutně potřebovat, ale zaskákat si můžete. Z nepřátel se nejčastěji budete utkávat s vojáky, elitními alien grunty a elektrickými alien slavy. Na začátku budete mít možnost povodit hasákem pár zombíků a několikrát se objeví i velký pancéřovaný vetřelec, který si ale většinou vystačí se smažením vojáků. Armáda nasadí i těžkou techniku jako vrtulníky (objeví se i dva netradiční nebojující modely), stíhačky, transportér nebo tank. Dělostřelectvo tentokrát zůstalo doma. Také je zajímavé (vzhledem k úvodní animaci), že nikde nenarazíte na členy Black Ops – možná jste jím vy sám…
Teď ale přejděme k tomu méně příjemnému. Žádná hra nebo modifikace není zcela bez chyb, takže i Terror Side nějaké ty nedostatky obsahuje. První čeho jsem si všiml, je občasné „přeskakování“ textury v několika oblastech (nicméně nemá to větší rozsah). Dále poměrně brzy narazíte na nelogickou situaci, kdy v jedné kanceláři jsou spolu dva alien slaves a vědec, na kterého vetřelci neútočí, ale po vás jdou. Ke konci hry zase po mě střílel z věže kulomet, jehož obsluhu jsem zlikvidoval a pro jistotu do něj ještě poslal raketu. Ale jako největší problém považuji situaci, která nastala po výše zmíněném „souboji titánů“. Po shlédnutí tohoto souboje, jsem nebyl schopen nalézt cestu dál, zřejmě nezafungoval skript (zkoušel jsem znovu mapu od začátku), takže jsem byl pak nucen použít cheat na procházení zdí. Každopádně poté vše fungovalo jak má, až k poměrně překvapivému finále.
Co říci na závěr? Terror Side je velmi kvalitní mod, který nabízí parádní level design, slušnou porci zábavy, i když na poměrně krátkou dobu (cca 2 hodiny). Nic nového však nečekejte, a i přes drobné nedostatky tuto modifikaci doporučuji. Rozhodně stráveného času nebudete litovat.
|