SNOWY ROCK single Design map: 40% | Originalita: 43% | Zábava: 43% | Celkem: 42% | |
Snowy Rock je projekt z Ruska, který je spustitelný přes konzoli a datadisk Opposing Force. Příběh je prostý, na vojenské základně dojde k přepadení jednotkami Black OPS a hráč má prostor ubránit, včetně financí. Ocitám se v místnosti, kde vidím kolegu cvičit, jdu nejdříve vykonat potřebu na toaletu. Pak pokračuji do chodby, v níž jsou dvoje dveře na oprávnění.
První vedou k vestě a energii, druhé ke schodům nahoru. Zde si lze všimnout více sekcí, např. posilovny a výzbroje. Důležité je navštívit Velení taktických operací, po proběhlém rozhovoru se stačí kousek vrátit. Ještě doplním, že v intru šlo pozorovat pěkný vzlet letadel a poskytlo to náhled do hry. Po vstupu do jakési komory uplyne nějaký čas, načež je patrna nastalá pohroma.
Mod vypadá zajímavě tím, že poskytuje bližší vhled do jednotek HECU, na jejich domovské působiště. Existuje pár dalších počinů, kde hráč čelí odporu na domácí půdě těchto oddílů. Design je vkusně a uvěřitelně koncipován, navození atmosféry úměrné situaci. Dalo by se zároveň říct, že než byli mariňáci vysazeni a povoláni do Black Mesy, měli za sebou asi toto.
Co se vzpamatuji, vezmu si ze země multifunkční červený klíč, napravo jím přerazím příslušníka v černé uniformě, seberu mu samopal a jdu výše. V chodbě je možné jít přes pokoje a díru ve zdi nebo si poradit s nastavenými laserovými minami. Já volím přeskočení min. Přestřelky s Black OPS mi chyběly. Poblíž si můžu opakovaně přehrát muziku z rádia.
Za postavenými překážkami je trocha střeliva i dobíjecí terminál. V posilovně trojice nepřátel. Na střelnici stačí jít před sebe, další průrva ve zdi. Opět dostatek nepřátel k boji. Momentálně by měl hráč již disponovat pistolí, samopalem a brokovnicí. S nimi se dají nenadálé násilné střety ustát se ctí. Kapacita střeliva je u pistole a samopalu adekvátní, i s podvěsnými granáty.
Během hry se podíváme do volnočasové části základy, na ošetřovnu, budeme sbírat přístupové karty, odpalovat různá zařízení, používat shodné dobíjecí automaty, co byly nepostradatelnou součástí i pro Gordnona Freemana, likvidovat dorážející vrtulník, využívat propriet nočního vidění, chodit venku podél skal, čelit jiným vojákům ve stejném oblečení, jaké máme na sobě my.
Celá hra je udělána perfektně. Styl a pojetí daných lokací se mění. Vzbuzují obdiv. Průchody jsou z estetického a herního hlediska dobře vybalancovány. Občas je hráč ostřelován i zezadu, musí využívat přítomných aut, jindy mu zatopí hozený granát. Výzbroj se rozrostla ještě o druhou pistoli, kulomet a raketomet, k němuž byla jen jedna raketa. Sniperka potěšila.
Finální vyústění je ve velkém skladu, kde je zhruba deset příslušníků Black OPS. Dobře takticky rozmístěných. U minometné palby vzadu, na horních ochozech v celé oblasti, za jednotlivými kontejnery. Je žádoucí dobře kličkovat mezi překážkami, krýt se a se sniperkou je odpravovat, jak bude příležitost k akci. Závěr spočívá ve stisku spínače na ochozu, kdy se zobrazí titulky.
|