SOLDIER single Design map: 47% | Originalita: 43% | Zábava: 40% | Celkem: 43% | |
Hráč je v roli vojáka vyslán infiltrovat nepřátelskou základnu. Potěšující je, že jde o konverzi s řadou nové grafiky a modelů. Děj je navíc koncipován do zimního hávu. Mám dojem, že tuto modifikaci jsem kdysi už minimálně letmo zkoušel. Potěšující je už jen to, jak krásně běží ve WON verzi Half-Life. Použita základní verze modu, co je na ModDB.com. Další dodatky nebyly potřeba. Nostalgie u přepínání na nabídku daného modu, pohyb v Custom Game. Neuvěřitelné!
Hra se mi načetla, přestože vyskočila jakási hláška, a to zároveň znemožnilo vypnout hru a nahrávání z uložené pozice. Ty fungovaly jen Quick Save v zapnuté hře. Začínám venku před vchodem a jdu schody nahoru. Klasické čištění jednotlivých místností, posbírám, co najdu. Energii a lékárničky. Další zbraně, mám brokovnici, samopal a nůž. Cílem je otevření brány k pokračujícímu úseku. Je k mání taktéž pistole, jejíž sofistikovanost vychází z revolveru.
Úvodní domek hýří pěkně udělanými místnostmi, v nichž v jedné lze vlézt do skříně a vzít si lékárničku. Páčidlo je zde nahrazeno nožem, samopal nyní připomíná něco na způsob Uzi. Brokovnice je robustně a účinně provedená zbraň, mající znázorněné náboje po stranách. Z počátku je do ní dostatek střeliva, později již ne, čímž je důležité ji používat s rozvahou. Nepřítel uplatňuje k opětování palby samopal, z nějž se tedy dá neustále čerpat munice.
V Soldier je obdoba jízdy ze začátku HL1, ale notně zredukovaná na rozjetí lanovky, na níž já musel pracně vyskočit, jelikož mi málem ujela. Vyskočeno na zábradlí a z něj do lanovky. Vedla vysoko výše. Během jízdy šlo vidět uvěřitelně koncipované prostory zdejší architektury. A jak se jízda blížila svému konci, bylo žádoucí rychle vystoupit, připravit se na akci a být v pozoru. Každou následující úrovní se mění ráz daných textur, udržujících můj zájem o hraní.
Veškerá hratelnost spočívá ve vyznání se v koridoru shodně vypadajících lokalit, nezřídka vedoucích k bloudění. Dále v získávání přístupových karet, vstupu na diskotékový parket, toalety, poslech hlasu z několika přístrojů. A samozřejmě, ze sabotování různých zařízení, odpalování náloží, následném úprku do bezpečí. Konečnou fázi poskytuje spatření velkých aut a tanků, kde se dá stále jít vpřed, systematickým zpřístupňováním nových úseků s vojáky.
Soldier končí průchozími dveřmi s červeným nápisem Security, umístěným na levé straně. Finální chodba je úniková a dojde v ní k zobrazení Mission Complete. A to je vše. Během hry si šlo na jedné stěně všimnout obrázku se Xenou, ta se nedávno nově objevila ve službě SkyShowtime. Já to hrál s obrovským zápalem. Trošku podobné Die Hard: Nakatomi Plaza. Moc dobře udělaná chodba v hávu žluté, kde byly u stropu žluto-černé proužky. Svit světel též fajn.
|