BLACK MESA SIDELINE single Design map: 40% | Originalita: 30% | Zábava: 35% | Celkem: 35% | |
Menší modifikace z roku 2007, která je poměrně zajímavá. Má styl, jíž ji předurčuje jako jednu z oficiálních příhod hlavního hrdiny Gordona Freemana ve hře Half-Life. Už při jejím spuštění uvítá hráče originální motiv, v němž zadává Novou hru. Název modu se krásně vyjímá. Příběh tu žádný není, jen útěk napříč komplexem, protkaném typickou hratelností a situacemi, natolik profláklých, že to nikoho nepřekvapí. Ale celková profesionalita a atmosféra zpracování už ano. Další dílek do mozaiky, jak umocnit zážitek z invaze cizích bytostí ze Xenu na Zemi.
Hráč se ocitá na jedné z chodeb, v níž jen kousek od něj čekají headcrabi. Sebere páčidlo, u mrtvého strážníka pistoli, to už má na dohled zombii. Snaží se je zpacifikovat, najde i brokovnici a samopal. Prochází směrem vpřed, leze po žebřících. Docílí prosklené větší chodby s denním svitem, v níž hlídkují příslušníci mariňáků. Tato oblast působí zcela dominantním prvkem, podpořeným nutností něco udělat opodál, zase se vrátit. To okoření souboje, čímž je do čeho kropit olovo. Postupně je na čerstvém vzduchu, za onou výplní skla, tvarovanou jako oblouk.
V rámci skriptů dojde k okamžiku, že je postava z ničeho nic odkopnuta vojákem níže do spodních částí kanálů. To evokuje pocit podřadného zacházení a odklizení do nevábných prostor odpadních vod. Asi mě mají fakt plné zuby. Korunované zjištěním, že se v místnostech nahoře dal spatřit nápis Die Freeman. Jednu nepěknou vlastnost hra má, člověk vkročí do určitého bodu mapy, načež se za ním zavřou dveře a už nelze jít zpět. Je si vědom, že neprozkoumal vše. Byla tam mina a dřevěná bedna, kde tedy šlo něco najít.
Nechybí potkávání NPC, majících důležitou roli. Jak moc smradu dole bylo, to ozřejmil zapnutý větrák, táhnoucí aktéra k sobě. Tam se line dveřmi a průlezem výše, kde je v obležení. Lezení v šachtách se ukazuje skvělým nápadem, upomínajícím na nezvykle koncipované prvky v designu map. Ty se zřejmě nechaly inspirovat hrou Quake II, kde jsou též tyto herní aspekty vystavěny. Moc hezké. Posledním střetnutím je v Black Mesa Sideline Alien Grunt, kterého si dávám na pohodu, krytý za bednou, jíž používám jako štít. A unikám pryč, zatímco jsem se pobavil.
|