SHIFT-TWO single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
V modu Shift-Two oblékne hráč modrou uniformu příslušníka ochranky, konkrétně obtloustlého Otise, známého např. z přídavku Opposing Force. Že jeho služba toho dne neproběhne podle očekávání, je asi jasné. Místo pojídání koblih bude mít totiž na starost záchranu nejen svého zadku, ale pokud možno i přeživšího personálu ve hroutícím se zařízení Black Mesa.
Za tímto výtvorem stojí Francouz, tudíž dabing postav i příslušné titulky na obrazovce jsou ve francouzském jazyce. Je sice přislíben anglický patch, ale pro plynulost hraní není třeba rozumět všem rozhovorům (je jich málo a jejich smysl se dá i odhadnout).
Nepřátelé jsou standardní protivníci, ponejvíc headcrabi a zombíci, potom električtí vetřelci a samozřejmě nesmí chybět vojenská komanda. Váš arzenál se omezí na základní kousky jako jsou pistole, brokovnice nebo M16. On také řadový sekuriťák - zvyklý chodit s devítkou u pasu - by si těžko rozuměl třeba s Gluon-gunem. Souboje nejsou nijak obtížné, silní protivníci vyloženě chybí a ani počty nepřátel nejsou závratné. Kus cesty dokonce máte k dispozici parťáka ve zbrani, který si také rád zastřílí do mimozemského šmejdu. Zdraví si doplňujete z lékáren a nástěnných dobíječů, balistickou ochranu zajistí občasný nález kevlarové vesty.
Kromě střílení je třeba občas vyřešit nějaký ten puzzle, jinak se nehnete z místa. Takže věnujte prosím zvýšenou pozornost všem spínačům, pákám, apod. Také je dobré číst nápisy na zdech, může v nich být nápověda.
Po stránce designu map je Shift-Two rozporuplným dílem. Některé mapy, popř. jejich části jsou úžasné, jindy zase kroutíte hlavou nad nelogickým uspořádáním chodeb a místností. Ty kvalitnější však převažují, dalším plusem je kopice nových textur nebo objektů (bedna vín v monitorovací místnosti, spínače na otvírání dveří, nástěnné grafy v laboratořích popř. cedule na chodbách). Modifikace překvapí i krátkými skriptovými sekvencemi, do kterých hráč nemůže zasáhnout. Tohle se mi líbilo již v původní hře a i zde se zpracování oněch pasáží povedlo na jedničku. Během hry shlédnete několik animací a dokonce se setkáte s jedním starým známým.
Hodnotu modifikace ovšem sráží několik zbytečných nedodělků a chyb. K těm drobnějším patří nemožnost odpálit označené sudy s hořlavinou v blízkosti nepřátel (oblíbený způsob likvidace ve všech akčních hrách), dále jsem se nemohl dostat k odhalené kuši (vyřešeno noclipem). Jako závažnější bych viděl např. umísťování nepřátel těsně za dveře, takže někdy nedojde k jejich otevření a člověk musí nahrát poslední pozici. Jindy mi napoprvé nešel otevřít poklop v podlaze, i když byl očividně jedinou cestou vpřed. Na několikátý pokus se to sice podařilo, nicméně podobné chyby zamrzí.
Shift-Two si bere inspiraci v datadiscích Blue-Shift a Opposing Force, nicméně jeho zpracování a herní délka (maximálně hodinka hraní) se nemůžou s těmito díly srovnávat. Přesto se nehraje špatně a nebýt několika bugů a absence epičtějších bitev, byl by výsledný zážitek o notný kus hodnotnější. Takhle pouze mírný nadprůměr.
|