SHEPHARD'S ADVENTURES single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Shephards’s Adventures je nedokončeným projektem mappera noSICKa, který původně chystal modifikaci zaměřenou na osud legendárního desátníka Adriana Shepharda z datadisku Opposing Force. Autor své dílo nikdy nedokončil, k dispozici uvolnil pouze čtveřici map spustitelných přes konzoli z menu OpFor.
Adrianův příběh samozřejmě začíná kdesi v zařízení Black Mesa, odkud vede cesta jen přes hordu lidských i transdimenzionálních protivníků. Hlavnímu protagonistovi – coby příslušníkovi mariňácké formace HECU - není násilí cizí, takže likvidace všelijaké verbeže palnými, sečnými i výbušnými zbraněmi pro něj nepředstavuje absolutně žádný problém. Bajonet, pistole, samopal a nějaké výbušniny nejsou sice kdovíjak originální výbavou, v rukách správného mariňáka ale představují prostředek efektivní likvidace všeho živého. Nepřátelé jsou klasičtí – od headcrabů, zombíků přes vortigaunty až k jednotkám black ops. Silnější nepřátelé sice Adrianův postup nezkomplikují – vetřelčí rasa X se bohužel v komplexu nevyskytuje; na závěr se dostaví alespoň několik silnějších zombií vrhajících na dálku otravný sajrajt. Celková obtížnost není nikterak vysoká.
Ohledně lokací též nelze čekat přílišnou originalitu – skladiště, laboratoře, stoky, apod. k sérii HL nepochybně patří; na povrch se však nepodíváme a ani jízda drezínou se zde neuskuteční. Mapy jsou navrženy vcelku slušně - po funkční stránce jde máloco vytknout, esteticky je to však horší. Autor se inspiroval originální prací studia Valve – patrné např. u lokace s generátorem elektrické energie. Jelikož se jedná o krátkou záležitost (cca půlhodinka hraní) nejsou k dispozici spolubojovníci, pokročilejší zbraně ani souboje s bossy. Co naopak potěší, jsou místa s bonusovou výbavou označené nasprejovaným symbolem lambda, podobně jako v HL2. Inu pár granátů nebo zásobníků se střelivem navíc se vždycky hodí. Kvituji též přítomnost základních logických hříček, převážně práce se spínači, ale také hledání přístupové karty.
Dalším typickým prvkem v univerza jsou předskriptované situace – dění za oknem, do kterého nelze zasáhnout. Sice se zde nejedná o nic světoborného ani originálního, ale aspoň víme, že skutečně hrajeme počin ze světa Half-Lifu. Na druhou stranu - v jedné z map hraje dynamický rokec.
noSICKovo dílo neoplývá přílišnou originalitou, rozsahem ani promakaným příběhem. Je vidět, že jde pouze o část plánovaného projektu, který však nespatřil světlo světa. V aktuální podobě se jedná o naprostý průměr, ničím nevybočující z řady krátkých modifikací pro kultovní hru.
|