SMART DECOY single Design map: 53% | Originalita: 47% | Zábava: 50% | Celkem: 50% | |
A máme tu další originální epizodu do Half-Life. Ta nabízí zhruba 10 levelů ve velikosti 5 MB a odehrává se v prostředí podmořských doků a základen v Black Mese, kam jste se ještě nikdy nemohli dostat.
Modifikace je z roku 2001. A to je jen dobře, při jejím hraní a hodnocení jsem tak byl nezaujatý k všemožným novodobým modům typu Invasion a The Gate. Smart Decoy je v každém případě lepší než třeba datadisk Blue Shift. A já vám ho můžu jen doporučit, jde sice o moc krátký mod, ale špetku originality, hratelnosti a zábavy má víc než dost.
7. 15. hod - Oblast Hudson Canyon, Atlantický oceán, 68. metrů pod hladinou moře. Dvě ponorky budoucnosti, jednu z nich pilotuje J. Freeman – hrdina této perfektní modifikace, a ve druhé jsou vědci - vplouvají do podvodního tunelu směrem do Atlantic Research Laboratory. O něco později, Norfolk, Virginia, NAVY SEALS. Speciální komando po rozkazu Dr. Smithe vyplouvá v ponorce a pluje do Loading Bay.
Nepřátelská ponorka je však k cíli blíž a první dvě ponorky se tak s třetí těsně minou a plují bez odhalení za sebou. 10. 15. hod. - Loading Bay, Hangar 16, speciální komando zaujme pozice pro eliminování všeho živého. 10. 30. hod. - Atlantic Research Laboratories, Hudson Canyon, 82. metrů pod hladinou. Zde parkuje ponorka s vědci, ti vystoupí, a jdou do výtahu, načež tam vnikne komando a všechny postřílí.
Nyní se objevujete na scéně vy, jako J. Freeman a ve skutečnosti se nacházíte v komplexu Black Mesa, kam jste se dostali pouze přes vodu a do jiné části. Tak to byl pro vysvětlení děj dlouhého a perfektního intra.
Po sebrání zbraní a po aktivaci tlačítka se otevřou dveře, a tady už jde do tuhého. Za chvíli budete ve druhém levelu, kde vás čeká první logická hádanka. Později budete v místě, kde sestoupí po laně vojáci, zde si všimnete i tří různých cest, ale přístupná je zatím jen jedna. Za chvíli ale budou přístupné už všechny. A vy se tak dostanete až do místa, kde si musíte spustit most na druhou stranu.
Jste v místnosti se sudem, jedovatou látkou a zapnutým větrákem, Poté, co sestoupíte po točitých schodech a proplujete vodou, se žebříkem dostanete do šachty, z níž vylezete až v místě, kde zapnete elektrický proud. Načež se seberete a vydáte se cestou zpět ke dříve zavřeným dveřím. Více vám toho ale už neprozradím, tento mod si musí každý projít a posléze si o něm udělat představu sám.
Design map je ve Smart Decoy perfektní. Různé lokace jsou do detailu propracované a mají úžasnou atmosféru. Hned v prvním skladu je samostříl, a pokud aktivujete past, tak na vás vystřelí. Dále je tu plošina, po níž lze jít a pod ní jsou dobře rozestavěné sudy a bedny. Kdy stačí pouze dobře hodit granát. Je tu tedy mnoho variant řešení a záleží jen na vás, co uděláte.
O chvíli později uvidíte pěkné skleněné dveře, jimi projdete a jste v další působivé lokaci s ponorkami. Ještě než projdete skleněnými dveřmi, můžete prohledat bedny okolo. Protivníci vás uvidí a uslyší, a budou na vás útočit, i když budou dveře zavřené. Fakt působivé. Ocitnete se i v pěkných tunelech, kde si za dveřmi v malé místnosti všimnete vody. A dostanete se i do zajímavé chodby s trubkami, celé to působí dobře. V mapě Toxic Area se nachází nádrž s toxickou látkou, ta je taktéž dobře provedena.
Logické hádanky jsou ve hře jednoduché, např. uveďte do provozu výtah a jím poté pokračujte. V některé z úrovní máte za úkol zapnout přívod elektrické energie, abyste si po aktivaci tlačítka mohli zpřístupnit dveře dál. To ale znamená, že budete muset jít, tam a zpět. V toxické sekci si musíte zpřístupnit nějak dveře, k nimž se dostanete po horní plošině a zatím svítí červeně.
Chcete vidět ponorky budoucnosti? Znáte starý seriál Strážce moře? Nebo chcete jen jinou atmosféru, než jakou znáte z původní hry? Tak si zahrajte tento mod, pokud jste jej dosud nehráli.
|