|
HALF-LIFE: SAVIOR COMPLEX single | Design map: 80% | Originalita: 70% | Zábava: 70% | Celkem: 73% | | |
Nevelká modifikace pojmenovaná Savior Complex je dalším přídavkem do nekonečného souboru příběhových kampaní v rámci univerza Half-Lifu. Ústředním hrdinou je vědecký pracovník Onson Sweemey, jenž v důsledku rezonanční kaskády uvízne v hraničním světě Xen a klíčovým jeho zájmem bude návrat na pracoviště v Black Mesa, jenž musel nedobrovolně opustit.
Prostředí Xenu není nikterak pohostinné a milý Onson tváří v tvář agresivním životním formám musí vzít za vděk porůznu naleznuvší části výzbroje a výstroje, se kterými má šanci nebezpečný svět nechat daleko za sebou. Páčidlo a několik střelných zbraní včetně výkonného revolveru však rapidně zvyšují jeho šance na záchranu; a zástupy headcrabů, houndeyů, vortigauntů i elitních válečníků se rázem stávají snadnou kořistí. Více pozemšťana potrápí spíš místní prostředí včetně skákacích puzzlů a nebezpečných trampolín. Několikrát je přechod na jiné místo řešen teleportací a na závěr putování je potřeba klíčový teleport zprovoznit pomocí aktivace různých prvků. Nejedná se však o nic náročného ani příliš originálního.
Nazpět v domovském prostředí překvapený človíček zjišťuje, že výzkumný komplex čelí systematickému útoku ze strany transdimenzionálních vetřelců i dobře vybavených jednotek mariňáků, kteří se snaží cizáckou agresi potírat a vedle toho vyčistit základnu od všeho živého. Nezbývá, než pozvednou zbraně i proti vlastní rase a pokusit se z nebezpečného místa dostat jednou pro vždy. Na vojenské jednotky platí osvědčené postupy jako odstřelování z dálky kuší, střelba samopalem za pohybu a hodit se jistě bude i pár granátů nalezených cestou.
Prostředí je zpracováno v duchu původní hry, hráč prochází kanceláře, laboratoře, venkovní prostory i spojovací chodby. Velkou devizou jsou naskriptované situace, kdy je komplex téměř permanentně ostřelován, hroutí se stropy, okolo vše vybuchuje a do toho se řežou mariňáci s monstry, takže příběhová věrohodnost je zaručena. Na Xenu je zase k vidění několik nových objektů a systémů, zazní i netypické hudební motivy. Nové zvuky jsem zaznamenal také během přebíjení zbraní. Závěrečný souboj jistě stojí za zmínku (navíc mu předchází pěkná skriptová událost) a finální animace je taktéž zdařilá.
Ale abych jen nechválil. Přestože se jedná o poměrně intenzivní zážitek, ocenil bych přítomnost pokročilejších zbraní, význačnějšího protivníka nebo alespoň náznak spolupráce s přeživším personálem. Vzhledem k rozsahu díla (pětice map, cca 45 minut hraní) však nelze čekat zázraky a Savior Complex tak mohu označit za nadprůměrný počin, přestože nic vskutku převratného nenabízí.
Design: 80%
Originalita: 70%
Zábava: 70%
|