SAGHARMATH single Design map: 45% | Originalita: 28% | Zábava: 43% | Celkem: 38% | |
Tento mod je pravděpodobně prvotinou českého mapera Vladana Žlebka, který vystupuje pod přezdívkou Vlodka.Ten měl být původně spoluautorem modifikace Vlokam, avšak z tohoto záměru sešlo a Vladan místo toho vypustil do světa svůj samostatný výtvor.
V tomto modu vystupujete opět jako Gordon Freeman. Byl jste vyslán do komplexu který se jmenuje Sagarmath. Vaším úkolem je zabránit otevření dveří, které spojují Black Mesa se Sagharmathem, protože by tím byla umožněna teleportace nestvůr z Xenu na povrch Země. Na tento úkol budou navazovat v průběhu hry ještě další. Některé jsou bohužel trochu nelogické, stejně jako celý herní děj, který pro mě, popravdě řečeno, představuje mírné zklamání. Zde ještě zbývá dodat, že o těchto úkolem budete informováni ve formě textů, které se vám budou zobrazovat na obrazovce během hry.
Jak již bylo řečeno, děj hry se odehrává především v komplexu Sagharmath. Při vašem putování navštívíte mimo jiné palivovou místnost, skladiště, nějaký čas strávíte i ve větracích šachtách. Na chvilku se dostanete také skalní plošinu nebo do zatopených šachet. Design těchto map je vcelku průměrný, nápisy na zdech jsou všechny v angličtině, což je podle mě trochu škoda.
Na to, že se jedná o autorovo první dílo, obsahuje po technické stránce kupodivu velmi málo chyb. Ty se týkají hlavně přechodů mezi mapami, které jsou jednak někdy nevhodně umístěny, jednak načtení následující mapy někdy vůbec neproběhne. Tuto situaci musíte následně řešit loadingem poslední uložené pozice. Podruhé většinou proběhne přechod v pořádku. K autorově ospravedlnění je nutno dodat, že si je těchto nedostatků vědom a upozorňuje na ně i v herním readme.txt.
Za nepřátele zde budete mít povětšinou vojáky z původní hry, ale narazíte i na některé mimozemské protivníky - vaši misi vám bude chtít znemožnit Alien slave, několik Headcrabů, stropních přísavek i Houndeye - jakýsi xenský pes. Krom toho se vám do cesty postaví i několik černých bojovnic. Vyskytují se zde i samostříly, překvapivě však na moji přítomnost nijak nereagovaly, takže jsou v podstatě neškodné. Na všechny tyto zmetky budete mít vcelku ucházející zbrojní výbavu, skládající se z přibližně osmi zbraní. Tradiční páčidlo zde nahrazuje jakási železná trubka, jež byla převzata z jiného modu. Nechybí tu ani raketomet, ostřelovačka nebo granáty.
O zvucích jen stručně - hudba je převzatá z modu Statgate a tvoří ji asi tři úryvky, které se pohybují od elektronické hudby až po tvrdší kytarový rock. Jsou nevtíravé a celkem příjemně se poslouchají.
V souhrnu se tedy jedná o mod s obstojnou hratelností, průměrným designem map a také vcelku slušnou hrací dobou - na obtížnost medium jsem Sagharmath pokořil za 50 minut. Škoda je několika chybných přechodů, neuškodila by také větší míra originality a propracovanější děj...
|