RESIDUAL POINT single Design map: 40% | Originalita: 45% | Zábava: 50% | Celkem: 45% | |
Poměrně originální, neotřelý, dlouhý a zábavný, takový je Residual Point od korejských autorů. Ač se to nemusí na první pohled zdát, je tomu skutečně tak. Leccos napovídá už stylový začátek. Před zadáním New game a zvolením obtížnosti, si můžete ještě v Training Room (Steam HL1) vyzkoušet pár úrovní hry. Jedná se o jiný děj, než ten v New Game. Musím ale říct, že mě ani tolik nebavil, respektive vůbec. A proto jsem ho ani celý nehrál. V recenzi tedy popisuji jen tu kampaň, co je v položce Nová hra.
Možnost zahrát si za biochemika a projít si tak v jeho kůži incident v Black Mesa, myslím, ještě žádná modifikace do HL1 nenabídla. Nyní máte tu možnost, a věřte, že je beze zbytku využitá. Jelikož si s touto postavou, Jackem Sohnem, projdete odpovídající lokace, v nichž vaše zaměření využijete. To s sebou přináší řadu odlišností, např. bílý chemický HEV Suit, díky němuž je HUD v bílé barvě.
Jednotlivá prostředí jsou perfektně navržená, ať již jde o interiéry nebo exteriéry. A v důsledku toho není ve hře jediné slepé místo, kde byste měli pocit, že to nedává smysl. O tom vás budou přesvědčovat i občasné logické hádanky, které zde fungují podobně, jako je tomu v ostatních modech. Nedá se tedy říci, že by bylo možné nějak extra uvíznout na mrtvém bodě. Jelikož se vždy nabízí celkem jednoduché a logické řešení. Ač je pravda, že kolikrát vám hra poskytne k vyřešení daného problému poměrně nezvyklý postup - závislý na tom, zda si všimnete nebo nevšimnete konkrétního místa či dané věci. Naštěstí i v těchto případech Residual Point umožňuje zkusit či použít zcela odlišný postup. Odvíjející se od toho, kde se v té které úrovni zrovna nacházíte - krom úrovní, kde je jen jedna lineární cesta dopředu.
Nápady, na než tu narazíte, se moc často nevidí. Například střílny, lze je využít k eliminaci všeho živého. Jednoduše otevřete vrata, za nimiž jsou Alien Slave, dáte se úprkem zpět ke spínači, kterým střílny aktivujete. A pak už jen koukáte na nastalá jatka. Ochuzeni nebudete ani o možnost sejmout podobným způsobem vrtulník. Vůbec, většina šarvátek zde přítomná, je řešena poměrně zábavným a hutným způsobem. Kdy jste vždy sami proti přesile vojáků, headrcrabů -počkejte, až jich uvidíte třeba deset najednou a budou vám docházet náboje. Naštěstí páčidlo je vždy po ruce -, zombíků a jiné havěti. Další věcí, jíž jsem byl velmi potěšen, je jízda vlakem v průběhu hry. Nečekejte jen kochání se za jízdy, během ní se toho odehraje mnohem víc a o to překvapivěji to dopadne.
Souboje sami o sobě jsou zábavné i proto že, zatímco na začátku máte nábojů nedostatek, tak v pozdější fázi hry už jich máte dostatek, díky přítomnosti celé vaší zbrojní výbavy. A můžete si tak dovolit prakticky bez omezení používat granáty, kuši a výbušniny. Ty najdou uplatnění právě při střetnutí s mnohačetnou přesilou nepřátel, a to v průběhu celé hry a zvláště v závěru.
Teď něco k prostředí dimenze Xen, do níž se také podíváte. Líbily se mi modré uzdravovací komory, které se daly dobře využívat při nedostatku zdraví. Jste-li zrovna tam, kde tato komora není, tak se stačí kousek vrátit na místo, kde komora je. Lze jich využít hlavně po soubojích, kdy jste většinou oslabení a lékárnička nikde. Celkově je Xen v této hře proveden velmi neobvykle. To je patrné hlavně designem, rozlehlostí a velkým množstvím jednotlivých úrovní. Díky čemuž už tak dlouhá modifikace, nabízí další várku neutuchající zábavy, což samozřejmě velmi oceňuji.
Oblíbeným a často používaným prvkem, ve většině dobrých modifikací, jsou vědci a strážníci na otevření různých dveří a vrat. Nechybí ani zde, naštěstí jsou v celé hře rovnoměrně rozmístěni. Nehrozí tedy jejich časté a nudné využití, jako např. v modu HL: Visitors. Tady je potřeba nejdříve vědce nebo strážníka najít, chránit před útočníky a dovést na určité místo, kde vám zpřístupní cestu dál. Místy jsou tyto pasáže sice trochu obtížné, ve výsledku ale přidávají na skvělé atmosféře hry.
Z nových věcí lze všimnout, krom obsaženého High Definition Packu, upravených vědců s modrou košilí nebo černými brýlemi. Dále několika druhů headcrabů, normálních, tužších a neviditelných. Těch tužších ve hře převažuje. V podstatě jsou o něco větší (jak velikostí tak množstvím) a na střední obtížnost je odkrouhnete, s co nejmenší ztrátou nábojů, jedině brokovnicí. Neviditelný vypadá stejně jako ten druhý druh, pouze je míň vidět. Neviditelný tu je i přisátý Barnacle. Rovněž tu jsou pozměnění zombíci, jedná se jen o poupravené vojáky, kteří na vás střílí. Nelze si ale po nich vzít náboje, což zamrzí. Pozadu nejsou ani nové textury, těmi jsou otexturovaná některá schodiště, ploty, střechy a podobně. Později tyto textury excelují hlavně v prostředí Xenu, oplývající svou komplexností.
Jedná se o perfektní rozšíření původní hry, v němž si užijete řadu zábavných prvků, např. Xen, střílení ze střílen po vojácích, tanku a řadu dalších nevídaných detailů. Musím připomenout i jízdu vlakem v průběhu hry, jde o jeden z nejpůsobivějších okamžiků! A proto by neměl tento mod být nikým minut. To by asi byla jinak škoda.
|