THE RETURNING single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Maďarský autor Tibor Horváth vytvořil soubor 15ti map spustitelný přes konzoli klasického Half-Lifu. Pro plynulý přechod mezi mapami je vhodné změnit jejich názvy z velkých písmen na malá (např. ze "SAJ1.bsp" na "saj1.bsp", atd.), jinak může dojít k zaseknutí hry již při přechodu do druhé mapy! Pak už by vše mělo jít tak jak má.
A o čem že The Returnig vlastně je? Bez znalosti autorova mateřského jazyka, jímž jsou psané doprovodné titulky, mohu soudit jen podle herních zážitků. Ty odpovídají průměrné modifikaci klasického střihu, přílišnou originalitu ani pamětihodné okamžiky očekávat nelze. Hráčovu cestu odstartuje krátký poklidný úvod, po nalezení ochranného obleku však začíná typicky halfovské dobrodrůžo. Konfrontaci s nepřáteli mimozemského i lidského původu střídají povedené logické puzzly, shromažďování účinnějších zbraní a procházení rozličných lokací.
Akčních pasáží je opravdu hodně, za zmínku stojí především souboje s vojenskými jednotkami, případně jejich nástrahami v podobě autonomních kulometů. Ale ani Xeňané nezůstávají pozadu - zatápět vám mohou především vortigaunti, kterých je v modu přehršel. Po nějaké době jsem měl také pocit, že za každou bednou nebo každým rohem číhá nějaký headcrab. Díkybohu za slušnou sbírku zbraní (včetně těch pokročilých), se kterými jde boj pěkně od ruky.
Tibor v modu uplatnil i příjemné hádanky. Namátkou zmíním prolézání energetického pole, práce s ventily u parovodu, obsluha spínačů pomocí pistole, atd. Nejedná se o kdovíjaké terno, ale nějaká invence zde patrná je. Kooperace s vědci nebo modrými strážníky je zde dost omezená, ale několik přátelských postav potkáte. Někdy sice z úst vypouští repliky vztahující se k událostem v původní hře, které jsou vůči zdejší situaci zcela mimo.
Úrovně jsou navrženy vcelku dobře, prostředí je klasické - laboratoře, kanceláře, sklady nebo kanalizace, povedla se např. opravna vozidel. Všiml jsem si několika nových objektů, ale někdy jsem měl pocit, že by šlo ještě zapracovat na detailnosti. Zaznamenal jsem i drobné chybky v designu - místnost bez přístupu, ventilace ústící do zdi. Trochu mě mátly dřevěné bedny, které někdy jdou rozbít, ale jindy jsou nezničitelné. Hudební motivy a šikovně zpracované skriptové sekvence dotvářejí atmosféru.
The Reckoning je obstojně zvládnutá modifikace inspirovaná původní hrou. Mezi silné stránky patří především bojová část, ani adventurní prvky zde však nejsou opomenuty. Na technickém zpracování, případně závěru by se nějaké nedostatky našly, ale nejde o žádné fatálnosti. Ucházející je devadesátiminutová herní doba.
|