RESUBLIMATION single Design map: 30% | Originalita: 40% | Zábava: 35% | Celkem: 35% | |
Rusko prohrává válku, má málo zdrojů a jediná dobrá věc, která může všechno změnit, je malá základna na Sibiři… Pokud se k ní dostanete. Tolik asi ve stručnosti k ději této modifikace z roku 2003. Nemá jakýkoliv smysl to zde více rozebírat. Jen dodám, že autoři jsou Poláci. A shoda s konfliktem na Ukrajině? Ta je čistě náhodná. Jde o totální konverzi, které příliš nehraji, ale když už na nějakou narazím, mnohdy dokáže dost zaujmout. U Resublimation se to povedlo nekonvenčními herními postupy a slušnou variabilitou provedení.
Jde o běžný mod, který má novou hlavní nabídku, spouští se přes novou hru, na startu se objeví základní informace. Hráč má hned k dispozici samopal a vydává se do akce. Nejlépe to lze přirovnat ke klasickému Soldierovi, po jehož skončení bych mohl pokračovat rovnou zde. Nijak by to nevadilo. Změna i vyznění si o to přímo říkají. A není se co divit. Větší zkušenosti s FPS jsou též výhodou. Princip stojí na průzkumu lokalit a eliminaci nepřátel. Sálá z toho adekvátní realističnost boje, a to na obou stranách. Dále to doplňuje fyzika.
V praxi začínám v zasněžené přírodě, kde mě obklopují stromy, prostředí koncipované na míru tak, aby dělalo problém se v něm vyznat a pochopit jeho komplexní procházení. Lpící na tom, že úzkými mezerami v lesích projdu do další lokace, kde je zchátralý dům, v němž najdu jen posunovací židli. A jelikož je nutné si i osvojit herní mechaniky a přijít věcem na kloub, dá to zprvu práci. Obvyklé use na vrata, dveře, spínače, až postupně najdu i dobíjecí automat zdraví. Vypadá tu odlišně, nebo vzadu schované dvě bedny. Dále zbraně.
Základny nepřátel srší typickými proprietami podobných zápletek, takže nechybí stany, vyvýšené rampy, hangáry, výtahy, rozhledny, radarové majáky, satelity, velící místnosti, prostory pod zemí, těžká technika, ale neaktivní, více typů tanků, nádraží, oplocení. Nic nezvyklého. Fyzika je tu enormně důležitá, protože skrze ni můžu jít dál a plynule se dostat nahrávací obrazovkou tam, kam sám potřebuji. Potíž vidím v tom, že málo komu může být jasné, co má momentálně udělat. Řešení je triviální. Nápověda je na runthinkshootlive.com.
Mně se líbilo, že samotná akce si vystačí s málo hlídkujícími protivníky, které postupně střelbou do hlavy, pokud tedy dobře zamířím, likviduji, ale krom toho řeším i sofistikované úkoly, jak se někam dostat. Vylézt, přeskočit, nic nového. Vnímám jako plus celkovou diverzitu v perspektivě zdolání ze zdola, ale i ze shora. Tím je zajištěna určitá míra vertikálního uspořádání designu map, stojící tak přímo na interakci i s samotným herním alter egem. Přesměruji konstrukci blíže k ochozu, umístím na její okraj bednu a přeskočím, kam chci.
Graficky to celé působí moc hezky, dotváří ducha moderních stříleček, HUD, AK-47, raketomet, pistole. To platí i o střídání palet dne či noci, podřízené bílé barvě. Jíž je sníh náramnou ukázkou zdejších krás, občas protknutých pohledem na oblohu a sluneční svit. Atmosféra je umocněna konverzací s NPC, balancováním na jedoucím vlaku. Dochází k automatickému uložení pozic. Je ale důležité umět to hrát. Logické hádanky spočívají právě v již zmíněném užití fyziky. Jakési svislé tyče se dají na sebe, docílí se tím střechy vagónu.
V in-game sekvenci pozoruji průběh dění, jak se to celé odvíjí, kam mě to nasměřuje. Pohled je z notné dálky, pěkně se to celé sleduje. Jak jízda skončí, jdu opět do akce, pouze na diametrálně odlišném místě. Oblečení mají postavy stylové. Dá se lézt po vedoucích drátech elektrického vedení. Pár beden skrývá náboje, ale spíše tvoří jen neaktivní dekoraci. Dvakrát mě potkala nějaká ta technická chyba, kdy mod zhavaroval. Opětovné načtení to vyřešilo. Zřejmě kolize s otevřenými dveřmi a postavou hned za nimi.
Na konci si hráč vyzkouší ovládání vlaku, s nímž zaparkuje na nádraží. Ale hra to podává tak, že vlak pomalu jede do místa určení, přičemž na mně je, abych vyčistil blízkou oblast, a až pak převzal řízení. Je možné jet oběma směry. Doplňuje to výhybka na kolejích. Je tam dominantně udělaný most, co vede do zděných budov. V těch se jde dolů po schodech, kde jsou vylepené erotické a pornografické fotografie s obrázky. Takže nic pro mladší. Dá se to přeskákat na okraj mapy. Spínač v řídicí sekci odjistí raketu k letu.
|