RADIX single Design map: 40% | Originalita: 35% | Zábava: 35% | Celkem: 37% | |
Radix je název jediné mapy do Half-Life odehrávající se na palubě výzkumné kosmické lodi. Vědci zde zkoumají příšerky ze Xenu, jenomže tentokrát jejich poklidnou práci naruší postava hráče. Zkrátka a jistě - na některá tlačítka není radno sahat; to platí zvlášť o těch zajišťujících těsnost kryokomor s testovanými subjekty. A znenadání osvobozené potvůrky se ihned obrací proti svým věznitelům. Hráč se musí nejprve vyzbrojit a poté svádět boje s uniklými exempláři i vojenským komandem, poté využít pomocné ruky chlapíka v modré uniformě a nakonec opustit loď únikovým modulem.
Po stránce hratelnosti zkrátka nic překvapivého, ale rozsah modu nic propracovanějšího ani neumožňuje. Dojem na mě udělalo spíš dílenské zpracování, na kterém se podílela řada tvůrců. Vzhled je modifikován opravdu důkladně. Neustále je člověk obklopen pro Half-Life netypickými texturami stěn, přístrojů, dobíjecích panelů, beden nebo dveří; dále světelnými nápisy po vzoru sci-fi filmů a celkovým vzezřením blíže sérii Alien vs Predator než původní hře. Modely postav a zbraní však zůstávají beze změn.
Akční stránce není - kromě rozsahu - třeba nic vytknout, logické hádanky se zde nevyskytují, pokud pomineme krátkou spolupráci s příslušníkem ochranky. Mapa obsahuje nějakou tu naskriptovanou situaci i pár vtípků pro zasmání. Modifikace navíc obsahuje bonusovou mapu Rumble, která se spouští jako Training room. Zde se hráč na několik minut vtělí do kůže Gordona Freemana a stane se svědkem jedné nervy drásající události; prostě taková třešnička na dortu.
Na úplný závěr doplním, že mapa Radix je také součástí kompilace Project Quantum Leap.
|