Naprosto excelentní mod, z jehož precizního provedení jsem zůstal doslova na větvi. Nejde ani tak o vyvážený gameplay, jenž vás na pár hodin skvěle zabaví, jako spíš o neuvěřitelnou pečlivost autorů při grafickém zpracování a vypiplaném level designu. Ale vezměme to hezky popořadě.
Vendetta je přímé pokračování modu Poke646 z roku 2001, jenž získal řadu ocenění a rozhodně měl proč. Příběh se odehrával zhruba rok po zkáze Black Mesy, kdy byla založena společnost Poke646 s cílem pokračovat ve výzkumu emzáckého fenoménu. Jenže jak už to tak bývá, historie se opakuje a tak byla další invaze z Xenu nevyhnutelná. V roli řadového technika Damiena Reevese jste se podíleli na záchraně hlavního města Nation City a nakonec byli svou firmou ponecháni napospas osudu uprostřed nehostinného světa Xen. A to vás docela nakrklo. Vlastně víc než docela. Docela dost docela. Takže přišel čas někomu za to pořádně načechrat šunky. Vendetta začíná ve chvíli, kdy se vám podaří provizorně spravit teleport a dostat se do orbitální výzkumné stanice. Tady už však zjevně někdo řádil a tak jediní, komu můžete něco čechrat, jsou zombíci a pár přeživších vojáků čekajících na nevyhnutelnou smrt. A pak rychle teleportem na Zem a rovnou za svým zaměstnavatelem.
Nejsilnější stránkou Vendetty však není příběh, ba ani herní doba (okolo dvou hodin) a vlastně ani skvěle vyvážený gameplay, nýbrž technické zpracování. Grafika je to, co mě ihned po spuštění této totální konverze srazilo ze židle. V naprostém úžasu jsem sledoval, jak pověstná německá píle a preciznost (autoři modu jsou Němci) vytvořila stovky nových textur ve vysokém rozlišení (i titěrné nápisy jsou čitelné), pět zbrusu nových a naprosto skvěle vymodelovaných zbraní, nové zvuky a hudbu. Jediné, co tak z původního Half-Life zůstalo, jsou nepřátelé (zombíci, headcrabi, soničtí psi, chobotnatá prasata, elektrikáři, létající nateklo-hlavouni a vylepšení vojáci). Díky nové grafice a úžasně vymazlenému level designu oplývá hra jako celek neuvěřitelnou jemností, vysokou mírou detailnosti a vytváří atmosféru tak příjemnou, že už samotná přítomnost v ní přináší skvělý pocit z hraní. Na vesmírné stanici si budete připadat jako v System Shocku, v pozemském baru vzpomenete na Prey (hlavně kvůli stejnému jukeboxu) a až narazíte na portál skrz který je vidět na druhou stranu, možná se budete muset ujistit, že skutečně hrajete Half-Life. Tato modifikace posunula dvanáct let starý Quake1 engine, s nímž už lidi z Valve dělali zázraky, ještě o stupínek výš.
Kéž by se tým Poke646 rozhodl vytvořit plnohodnotný komerční titul, talent na to rozhodně má!
Jirka „Storm“ Nehyba - Recenze napsána a zveřejněna na fóru již dne 23. 1. 2008)
Pokračování Poke646: Vendetta nabízí stejnou záruku kvality jako jeho předchůdce Poke646. Opět hrajete za Damiena Reevese, kterému se podaří, díky pomoci jednoho z vědců, zachránit se, a teleportem se přenést na vesmírnou loď. Kde tak začíná další etapa jeho cesty za pomstou. Ta bude lemována mrtvými nepřáteli, zajímavými situacemi, lokacemi a především třemi kapitolami, celkově rozdělenými do čtrnácti map. Každá z kapitol představuje rozdílné prostředí, první se odehrává v obří kosmické lodi, druhá v ulicích města Nation a podzemních chodbách, a třetí ve výzkumných laboratořích a skladech.
I toto pokračování má kompletně nové textury a některé modely, které jsou v jednotlivých lokacích zpracovány na výbornou. Ať již se nacházíte v chodbách, skladech, stokách či ulici města nebo ve vesmírné lodi, vždy jste svědky detailně zpracovaných částí hry. A to díky nejrůznějším detailům, jež jsou pastvou pro vaše oči. Také lze nalézt, po podrobnějším prozkoumání, určité lokace, pár předmětů odkazujících buď na původní hru nebo její dva datadisky, což dobře přidává na atmosféře.
Z nových modelů z řad nepřátel potkáte vojáky a robota. Ze zbraní uchopíte většinu již známých, jejichž celkový počet se od minula zmenšil na pět kousků, a to trubku, útočnou pušku s granátometem, brokovnici, kuš a výbušninu. Z vyjmenovaných zbraní je nová pouze jedna, a to útočná puška, která v původním Poke646 přítomna nebyla.
I přes to, že vysoká úroveň designu map a textur, je ve hře přítomná po celou dobu, tak mi jako nejpovedenější část hry přišla právě první kapitola v kosmické lodi. Důvodů je více, jednak mi přišlo stylovější, že se tato část odehrávala ve vesmíru a hlavně se mi líbila její velká promyšlenost spolu s místy, kde byla snížená gravitace, a dalo se tak vysoko skákat nebo o něco dál, výhled do vesmíru. V poslední kapitole mě nejvíce zaujal tento moment, jeden teleport, či spíše brána, kdy jste v místnosti a vidíte zdánlivě průchod do další části, ve skutečnosti ale vidíte místo, které se nachází těsně nad vámi, protože onen teleport vám jej zobrazuje ještě před vstupem do něj, kam vede.
Jediný a zásadní neduh, který tato hra má, je její krátká herní doba, oproti prvnímu dílu této modifikace. Pro většinu hráčů se jedná o zábavu na jedno odpoledne, herní doba je zhruba čtyři a půl hodiny. Ovšem, uvědomím-li si, že o této hře nebylo dlouho před jejím vydáním prakticky slyšet, tak to ani příliš nevadí. Poke646: Vendetta tedy svého předchůdce nepřekonal, ale pouze na něj skvěle a důstojně navázal.