PORTRAIT OF FREEMAN single Design map: 57% | Originalita: 50% | Zábava: 37% | Celkem: 48% | |
Tato modifikace je zatím posledním výtvorem japonského mappera Jack Amana, který vešel do povědomí především dvěma díly série Gmans island, a který prý v současné době připravuje nový mod. Tento se od dvou dílů Gmanova ostrova v mnohém liší, autor je v některých ohledech suverénně překonal, ovšem v jiných mě velmi zklamal...
Příběh ve svém úvodu trochu připomíná původní hru. Také začíná scénkou, ve které Gordon přichází do zaměstnání, nyní jej zde pozorujete pohledem druhé osoby, podobně, jako tomu bylo v modu Todesangst. Další rozdíl je v tom, že Gordon nepracuje už v Black mesa, nýbrž kdesi v obyčejném městě a do práce se dostává přes obyčejné WC... :-).
I zde se připlete k experimentu, který neproběhne podle přání vědců a Gordon se probouzí pohledem tváří v tvář G-Mana, který mu zadá úkol vyhledat Dr. Alberta. Po mnoha peripetiích jej Freeman najde, jenže je vzápětí postřelen pracovníkem ochranky. Další vývoj událostí jsem pochopil bohužel velmi mlhavě, takže ještě dodám, že příběh z mnou nepochopeného důvodu pokračuje až za 3 měsíce, kdesi v zasněžené pláni uprostřed hor. Odkud se vydáte po G-Manových stopách... Na konci si zabojujete s obří Xenskou obludou, poté následuje ještě velká přestřelka a konec, který vám pochopitelně neprozradím. Poté můžete ještě spatřit vtipný závěr, připomínající mi trošku závěr české modifikace Vlokam.
Silnou zbraní modu je všudypřítomná originalita. V průběhu hry se povozíte na eskalátorech, projdete se po chodbě s parádní zrcadlovou podlahou, povozíte se mnoha druhy výtahů, no, uvidíte velice pěkné obrazy. Úplné nové tu jsou přístroje na doplnění zdraví a ochranného obleku, také některé bedny jsem dosud v žádné modifikaci neviděl. Design map je také povedený a patří určitě k nadprůměru.
Naopak kontroverzní je náplň hry. Během prvního hraní jsem si myslel, že je hra samý bug - dveře se neotevíraly, každou chvilku jsem nevěděl kudy dál a byl jsem nucen používat cheaty. Až poté, co jsem se dostal na stránky autora a našel tam sekci věnovanou tomuto modu, jsem pochopil, že vše je trochu jinak. Mod není zabugovaný, jenom je velmi těžký - bez cheatů nebo nápovědy si nedovedu představit, že by jej někdo úspěšně zdolal. Řešení některých problémů mají k logice velmi daleko a pokud se přes tato problémová místa dostanete, věřte, že po několika krocích opět zakysnete. Upřímně mohu říci, že jsem obtížnější mod nehrál.
Za nepřátele budete mít především Xenské potvůrky, několik vojáků budete také muset odrovnat, budete-li chtít dostat se dál. Z nějakých záhadných důvodů zde proti vám budou bojovat i pracovníci ochranky, ale pouze jeden typ. Barney bude stát jako obvykle při vás, jenže ho potkáte za celou dobu hry pouze jednou. Dva protivníci jsou zde noví - modifikovaná zombie s mnohem větší odolností a jedna červená potvora, kterou uvidíte pouze zpoza skla. Zde bych měl také výhrady, protože jsou nepřátelé dosti podivně rozmístěni - někdy nenarazíte na nepřítele během 10 minut , naopak jindy se dostanete do míst, která jsou jimi doslova narvaná... Co se týče zbraní, těch budete mít zhruba deset a nic nového mezi nimi nenajdete.
Finální verdikt je teda jednoznačný. Portrait of Freeman je modem originálním, pěkně provedeným, jen je poměrně těžký. Doporučuji ho tedy především hráčům s velkou trpělivostí a také těm, kteří si chtějí otestovat svoji schopnost dostávat se přes problémová místa. Začátečníci a fandové přímočarých akcí by se tomuto modu měli vyhnout, jelikož by je zřejmě nebavil a ucheatovali by se k smrti.
|