PEACES LIKE US single Design map: 50% | Originalita: 53% | Zábava: 47% | Celkem: 50% | |
Peaces Like Us je původem japonská modifikace, což už napoví, ze se nebude jednat o tradični mod v tradičním prostředí. Prostředí je sice half-lifovské, ale celý mod je pojat trosku jinak. Zakladním pilířem příběhu je situace, kdy lidé (tj. vědci) a obyvatelé Xenu spolu žijí v míru. Na Xenu je postaven vědecký komplex, kde kromě vědců pracují nebo jinak koexistují i místní obyvatelé (Alien slave, houndeye, a další známí z původní hry, dokonce i headcrabi – tzn. zombíci ne!). Jenomže někomu se to nelíbí a rozhodne se tento mír narušit silou. Jméno onoho „válečného stváče“ si tipněte sami. Vy jako Gordon Freeman jste jediná (jak jinak) naděje na záchranu lidsko-xeňanské spolupráce.
Jestliže Xeňané jsou vašimi spojenci potom není těžké uhádnout nepřítele. Jsou jím vojenské oddíly i specialní komanda vyslaná oním „kazisvětem“ s jediným cílem – vyčistit komplex od všeho živého. K tomu jim má sloužit i těžká technika v podobě útočných vrtulníků, obrněných transporterů, ke slovu se přihlasí i šikovně umístěná houfnice. Proti takovým prostředkům je k přežití potřeba slušný arzenál zbraní a ten v Peace Like Us skutečně je! Narozdíl od vetšiny podobně velkých modů, které to zpravidla odbydou pistolí, samopalem, brokovnicí a granáty, tak tady si vyzkoušíme kompletní sestavu z původní hry - včetně energetických a mimozemských zbraní, kterých se sice dočkáme až ke konci, přesto si s nimi užijeme! Žádná nová zbraň se v modu bohužel neobjeví.
Stejně jako absence nových zbraní trošku zamrzí i nepřítomnost nových zvuků nebo postav. Nicméně je to vynahrazeno dost originálním prostředím, kdy se například po výbuchu v komplexu dírou v podlaze propadneme přimo na xenskou půdu se sníženou gravitací a nestačíme se ani pořádně rozkoukat a už nás nahání bitevní vrtulník. Nasledný útěk, kdy se snažíme skákáním z jednoho okraje povrchu na druhý (mezi tím samozřejmě díra do nenávratna) postupovat dopředu, kde nás čeká spásný raketomet schopný poslat létajícího otrapu do věčných lovišt, dokáže pěkně rozpumpovat adrenalin v těle! Skákacích puzzlů je v PLU docela dost – dostane se i na růžové „trampolíny“, nebo lezení a následné skoky z rotujících předmětů – což už je trošku na nervy (quicksave/quickload forever!).
Velkým plusem modu jsou skriptové situace. Např. hned na začátku si v klidu procházíte chodbou, najednou za oknem slyšíte nezaměnitelný hukot a za chvilku už helikoptéra vysazuje grupu vojáků, kteří si výbuchem vytvoří cestu do komplexu. Nebo po vstupu do haly vidíte vědce, který je práve rozstřílen skupinou cca třicet metrů vzdálených vojaků a tězkých kulometů, tak tak se stihnete schovat za prekážku, kde uz se krčí trojice zděšených houndeyů a přemýšlíte, jak se z té šlamastiky dostat. Naštěstí kousek od vás je spínač, po jehož spuštění přijde velký (VELKÝ) pomocník, který se o tu sebranku postará a pomůže vám s dalším postupem. Opravdu tohle v jiném modu neuvidíte! Další co mě dojalo nebo rozesmálo byl např. zdrcený Alien Slave lomící rukama nad mrtvým tělem příslušníka ochranky, plivač (nevím přesně jak se jmenuje ta dvounohá žlutočervená potvora s chapadly u huby) spokojeně si hovící v psí boudě, nebo dvojice Ichtyosaurů, kteří na zvukový povel vyskočí z vody jako delfíni. Mimozemské potvůrky zde ovšem nejsou jen kulisami, dost často vám umožní přistup do místností s lékárnou, municí nebo jiným užitečným vybavením. Tudíž se vyplatí je následovat. Ale pozor, některé bedny ve hře skrývají i nepříjemné překvapení!
I když je příběh založen na přátelství lidí a mimozemšťanů, není úplná pravda, že si do nich v modu nevystřelíme. Po projití teleportem se dostaneme do lokace, kde musíme řešit věšinou skákací puzzly, lézt po vznášejících se objektech, hledat cestu ke spínačům, apod. A zde jsou Xeňané našimi nepřáteli, i když jejich vzhled je spíš jakási projekce – něco jako průvodkyně v Hazard Coursu. Tahle úroveň se mi moc nelíbila, dokonce jsem se jednou zasekl a musel použít návod. Vzhledově bych ji přirovnal k nekterým mapám z modu Mistake Of Pythagoras pro HL2 nebo Life‘s End (zkroucené objekty apod.). Zakončení této části je ale poměrně originální, no každopádně jsem byl rád, že to mám za sebou.
Hratelnost PLU je mírně nadprůměrná, ale příběh, originální prostředí, skriptové situace i povedený závěr jí zvyšují kredit. A právě díky těmto okonostem natěsnaným do cca 2 hodin mod hodnotím 80%
|