ALTERNATIVE WAY PART 1 single Design map: 40% | Originalita: 40% | Zábava: 45% | Celkem: 42% | |
Alternative Way – Part 1 představuje modifikaci založenou na tom, co by se stalo, kdyby Gordon Freeman vstoupil do komplexu Black Mesa v jiném sektoru, než tomu bylo původně. Hra dále umožňuje k vyzkoušení odlišný trénink, v němž dojde nejdříve na zombie, pak poletující alieny, následně je hráč vržen do skladu, kde má spoustu zásob, včetně léčivé komory. Stiskem trojice barevných spínačů ovlivňuje podobu probíhajícího boje s protivníky.
Gordon Freeman je svém bytě, kde se jde umýt a obléknout. Pak odchází pryč. Jeho cílem je vnitřní garáž, v níž nastupuje do zelené dodávky a jede do komplexu. Najednou ale s vozem havaruje. Na místě události popadne zbraně, páčidlo a samopal. V tunelu vidí Gargantua, před jeho očima náhle zničený. Poblíž stojí příslušník jednotek HECU. Nalevo si všimne průlezu do šachty, do níž se tak vydává. Spadne dolů do vody. V kanalizačním systému potkává potvory.
Kvalita designu jednotlivých lokací dává najevo svou sílu v tom, jak moc upomíná na původní hru. Ačkoliv si jde zcela vlastní cestou, k dosažení spokojenosti hrajícího. A to tím, že jej bez okolků hodí na proslulé koleje s drezínou. V této části lze ocenit také realističnost poškozené drezíny, visící ze zničených kolejí. Jaké ale bylo mé překvapení, když jsem se pokoušel odsud přeskočit na protější stranu tunelu. Hra s tím počítala a autor mě za to dokonce i pochválil.
Fakt, že opět jdu na kolejích, likviduji miny, prohlížím si sofistikovanost provedení větvených směrů, nahoru či dolu, to mě utvrzuje ve vyspělosti zdejšího hlavního záměru. Tomu nahrávají i zajímavé výjevy. Alien Slave ve vláčku na jedné ze zastávek, v onom velkém tunelu. To něco velmi dobře připomíná. Logické problémy s cestou dál vzdávají poctu originálu též. Mnohdy dosti rafinovaně, vědec ve výtahu, kterého odvedu jinam. Hozený granát se postará o zbytek.
Hraní Alternative Way – Part 1 ale není vždy jen čirá radost. Hráč sjede výtahem, všimne si dvou lékárniček, něco nábojů, ale čeká jej nemilosrdná akce. V té se snaží ustát atakování asi šesti se postupně zjevujících Alien Controllerů. Jakékoliv zbraně na ně mnou uplatněny, moc efektivní to nebylo. Obludy se vynořovaly opravdu hodně rychle. Klíčem bylo vhodně uložit po jednom sejmutém. A kroužit, abych se nějak stačil vyhýbat jejich zásahům. Opravdu potíž.
Zbrojní výbava zahrnuje typické kousky, zde dovedně ukryté či položené, že dá-li si herní alter ego pozor, mělo by je získat všechny. Páčidlo, samopal, pistoli, revolver, brokovnici, granáty, výbušniny, miny, kuši a raketomet. Potěší relativně vyvážené zásoby střeliva, občas se nacházející v okolních bednách. K osahání bude i exotický kousek z cizí dimenze, Snark. Jak je pouť hlavního hrdiny proložená měnícím se prostředím, bude mít i možnost se zotavit ze zranění v té léčivé lázni.
Nepřáteli tu jsou vojáci, zombie, headcrabi, vražedkyně, Alien Controlleři, Alien Grunti, červené potvůrky, Alien Slave, vrtulník a Gargantua. Rozmístění na pamětihodných pozicích, aby představovali výzvu ke vzájemnému střetnutí. Ve skladech, toaletách, vstupních sálech, chodbách, laboratořích, tunelech, vedoucí konstrukce potrubí, střežených pozic venku u skal, balkonech s krásným výhledem, v zamořených oblastech. Skriptované sekvence notně přitápí.
Uplatnění fyziky tu dostává úplně nový rozměr. To kolikrát někam přijdu, ale nedojde mi, co provést. Spínač odjistí jezdící zařízení, které odsune překážku a zavře vstup. Poničený most, napuštěná radiační kapalina, v níž utopené sudy poslouží k jejich přeskočení. V obrněném transportéru explozivní bedna, poblíž mávající postava u zapnutého obřího větráku. Každý z elementů je definicí toho, jak komplexní interakce s objekty vede k netušeným mezím v okolí.
Tato modifikace naplní každého skvělým pocitem. Má naprosto strhující konec! Sice hláška, To be Continued… Ale co, jestli vzniklo pokračování? Nevím. Je asi nějaká přepracovaná verze. Pro mě je důležité, že došlo i na klasické skákání. Úplný závěr v tomto vyžaduje trochu šikovnosti. Užil jsem si to celé náramně. Průlez šachtou, přičemž propadnutí do zelené hmoty. Je proto nutné mít více hodnot na HUDu, aby to šlo překonat. Nejlepší zkompletovaná věc do Half-Life.
|