MISTAKE single Design map: 45% | Originalita: 40% | Zábava: 30% | Celkem: 38% | |
Mistake je další z dlouhé řady klasických Half-Life modifi... ale co to plácám.... Mistake rozhodně není klasický Half-Life klon. Příběh začíná probuzením v nevábné nemocnici a beze zbraní. První co ve hře uvidíte je tma. Tahle tma (která se téměř nedá zesvětlit gamma nastavením) vás bude provázet až do okamžiku, kdy se dostanete k baterce. Díky všudypřítomné tmě sem už v prvních minutách chtěl mod odložit. Pokud něco hodně nesnáším, tak je to hledání tmavého průchodu v tmavém rohu atd... Dobré je, že temnota netrvá dlouho. Už po chvíli se dostanete do osvětlenějších (ovšem pořád dost temných) pasáží hry. Zde musím poděkovat autorům, že v Mistake máte nevyčerpatelnou baterku. Tato sympatická vlastnost se týká také nového, dějově předcházejícího, Mistake-1. Autoři dobře věděli co dělají. Celá modifikace by se s klasickou rychlechcípající baterkou změnila a otravnou, frustrační a téměř nehratelnou záležitost. Ale to jsem odbočil.
Takže mám baterku a zkoumám, kde to jsem: škaredá, temná a liduprázdná nemocnice. Občas někde krvavý flek. Divné zvuky v dálce. Nepřátelé nikde...ostatně, stejně bych je neměl čím pocuchat. Postupně procházím komplex opuštěných chodeb a pokojů a najednou první překvapení. Jen si tak jdu a čekám, odkud konečně nevyběhne nějaká ta potvora a najednou střih. Světla zhasla a po chvíli se objevím někde jinde. Občas je to jinde opravdu úplně jinde v další úrovni. Jindy se objevím na stejném místě, které už ale vypadá jinak. Např. z depresivní zhasnuté nemocniční chodby je najednou zářivě čistá chodba jak s Chicago Hope. Ale jindy to místo naopak vypadá mnohem hnusnějc než dřív. Tyhle střihy by se daly přirovnat k halucinacím ze hry F.E.A.R. Postupem doby jsem našel nůž, ale ani pak se nějak nedostavili nepřátelé. I na ně nakonec došlo, ale extra invence se nekoná. Potkávám různé zombie. Vydrží celkem dost a porcovat je nožem chce trochu cviku. Do toho občas nacházím klíče, ale hledání odpovídajících dveří je vždy snadné. Celá hra je přísně lineární a jediná cesta vede neomylně k.......překvapivému a brzkému konci.
Hodnocení je složité. Design levelů je zajímavý, snaha vyvolat strach občas funguje, ale po chvíli už jen netrpělivě čekám, kdy se začne konečně něco dít....ale ono stále nic. Nepřátel jsem potkal jen pár. Grafika se autorům povedla - spousta nových textur, modely nepřátel jsou O.K. Ozvučení k hororovému ladění modifikace taky sedne. Tak kde je chyba? Zakopaný pes je v (alespoň mnou) totáním nepochopení co se vlastně děje. Kde jsem? Kdo jsem? Co znamenají ty střihy, vize...? Pusto prázdno.
|