MEL SOARING 2: STAR RANCOR single Design map: 35% | Originalita: 35% | Zábava: 30% | Celkem: 33% | |
"Naše radary detekovaly mimozemskou stavbu. Byla postavena na asteroidu a pluje směrem k nám. Rozhodně to není další Stroggská loď, ale netuším, jaká rasa tuto stavbu postavila, ani, jestli na ní stále žijí." "Takže, Mel, co si myslíš, že bychom měli dělat?" ptá se další Iron Maiden - poslouchající vedle vás. "Samozřejmě to budeme muset jít zkontrolovat," odpovídáte. "Možná se mi podaří převzít další mimozemský svět," oznamujete radostně.
Zanedlouho jste všichni sbaleni a připraveni začít svou novou misi. Když letíte směrem k asteroidu, v jedné ze svých Stroggských lodí, připomenete si dávnou minulost, kdy jste letěli směrem k Meeylark – zcela sami a připraveni převzít vládu nad malou planetou, které vládli Stroggové. Tentokrát budete čelit novému smrtícímu druhu, pocházejícím ze Xenu..
Hra má návaznost na Quake II, to vysvětluje pozadí příběhu i důvěrně známou mimozemskou rasu Stroggů. Ve stejném duchu se nese i design map. Takový futuristický háv chodeb, jednoduše koncipovaných místností, které se přímočarým stylem prochází poté, co hráč vyřídí malé várky protivníků. A že je to celkem výzva. Začíná s brokovnicí, k níž náboje nalézá u padlých vojáků, později najde revolver a kuši. Zásoby střeliva ho ale nepřesvědčují o tom, by jich bylo dostatek. Při tom všem povážlivě ubývají, spolu s tím, jakou muškou on sám zrovna oplývá. Při přiměřených vzdálenostech lze uštědřit obávanému nepříteli účinnou ránu. Krom toho nechybí aktivace výtahů a ovládacích spínačů ke zpřístupnění cesty dál.
Atmosféru to má rozhodně skvělou. Popisuji dojem z hraní na Hard obtížnost. Rozmístění sil za nepřátelskou stranu slibuje adrenalinová střetnutí, okořeněná malým prostorem k manévrování. To poskytuje dost času k promyšlení dalšího postupu, zvolení té nejúčinnější taktiky, jak nad nimi vyhrát a nenechat se jimi znechutit. Převažuje Alien Slave, Alien Grunt, Headcrab a Alien Controller. Dojde i na exteriéry a skákání po okrajích asteroidu. Možná trošku monotónní hratelnost doplněná o návraty zpět, vpády potvor do zad, či nepřehlednou orientací v prostředí. Ale nic zásadního. Jako pozadí je vidět vesmír, to zcela koresponduje s dějem.
Oceňuji fakt, že se mi povedlo modifikaci rozběhnout. Bylo nutné ji extrahovat z PAK souboru, do nichž se přídavky k hrám vkládaly. To znamenalo práci s kompatibilním programem, např. léta osvědčeným Wally Editorem – jakési starší verze. Hodí se k add-nům pro obě kultovní střílečky. A nesčetněkrát mi prokázal čest, když jsem potřeboval vědět počet map. Těch má tento titul pro jednoho hráče k dispozici pět. Vytvořil je mistr svého řemesla, Shaun [Kona] Ross. Plně funkční ve Steam verzi HL, a to s parametrem hl.exe -game mel +skill 3 +map alk03a . Postup je identický s Quake II, pro nějž vznikl první díl Mel Soaring: Hear Me Roar.
Mel Soaring 2: Star Rancor končí v jeskyni, kde dojde na finální zúčtování. Nalevo se vyjde ven a je to splněné.
|