LAST-LIFE single Design map: 47% | Originalita: 40% | Zábava: 43% | Celkem: 43% | |
Padesát map a jim odpovídající herní doba (cca 4 hodiny) – to je modifikace se zajímavým názvem Last-Life. Ale je nadstandardní počet map také zárukou kvality modu? Tím se budu zabývat v následujícím textu.
Vlastní pozadí v menu je takřka samozřejmostí u takhle velkého modu. Nejprve doporučuji projít si Hazard Course, který je nový a také překvapivě obtížný, protože se neskládá jen ze skákání a lezení. Položka New Game otevírá další z řady Freemanovských dobrodružství. V readme bohužel není ani špetka informací o příběhu. Ale jak to tak bývá, v laboratořích se něco zvrtne (a nemůže za to jen tlačítko, které zmáčknete, abyste se dostali z jedné místnosti) a vy se musíte začít pěkně ohánět (nejlépe páčidlem) jinak je s vámi konec. Jak je někdy zvykem, ochranný oblek jste ještě nestihli vyfasovat, takže proti prvním nepřátelům musíte být obezřetní. Tahle pasáž ale není příliš dlouhá, a oblek po chvíli naleznete (chráněn dvěma zombíky, ale nějak se už domluvíte). Pokračujete dál přes nepřátele složené především z headcrabů, alien slavů a zombíků. Na tyhle potvory platí páčidlo, pistole (má nový model) a brokovnice. Později nastupují vojáci a black ops (paradoxně bojují na jedné straně), na které zase platí magnum, samopal s granátometem a kuše. Výbušnin je také dostatek, takže si užijete i srandu s dálkově odpalovanými náložemi a laserovými minami. Souboje jsou na vysoké úrovni, párkrát se do boje zapojí i těžší technika jako kulomet nebo dělo. Vrtulníky nebo tanky bohužel k dispozici nejsou. Občas je třeba vyřešit nějakou hádanku pro další postup, ale nic zásadně obtížného (většinou šoupání předmětů, otevírání dveří za pomoci spřátelených postav, popř. pákou nebo tlačítkem).
Mapy jsou navrženy velmi kvalitně. Občas máte pocit, že to či ono místo vám připomíná část HL nebo datadisků, ale rozhodně se nejedná o (s)prosté kopie, jen se autor nechal jemně inspirovat. Rozlehlost prostor a střídání prostředí (laboratoře, sklady, venkovní prostory, apod.) také potěší. Když už se někde zaseknete, zpravidla je třeba někam vylézt nebo vyskákat. Možná že toho lezení v šachtách je víc než by bylo třeba, ale to by jinak nebyl Half-Life. Trochu překvapí menší účinek baterky, ale to se dá částečně řešit zvýšením jasu v nastavení.
S nepřáteli se to má stejně jako ve většině jiných modů. Žádný nový nepřibyl, ale i tak je jejich škála pestrá. Trochu jsou upraveny hodnoty zranění, takže třeba takový elektrický vetřelec, kterého ve většině modů sejmete na dvě rány pistolí do hlavy (při střední obtížnosti), je třeba i z blízka likvidovat dvojitou dávkou z brokovnice. Na druhou stranu i obyčejná pistole je silnější než obvykle, což se nejlépe projeví při souboji s vojáky. Byl jsem dokonce svědkem situace, kdy příslušník ochranky zabil dotírající vojáka na 3 až 4 rány. Samozřejmě že to funguje i pro zbraň ve vašich rukách. Je třeba zmínit, že modely nepřátel i zbraní jsou použité z High Definition Packu, i když s jistými úpravami. Například tmavší odstín u samopalu, vojáci jsou oblečeni do uniforem v barvách zelené a šedivé, apod.
Celkem mě zklamal závěr, který je poněkud překvapivý. Těšil jsem se na smysluplné využití těžších zbraní jako raketomet nebo tau kanon, ale bohužel jsem se nedočkal. V závěru si projdete soubojem s Gonarchem, i když slovo „souboj“ asi není to pravé. No nechte se překvapit. Každopádně vydržte u vtipných závěrečných titulků.
|