LOST IN BLACK MESA single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Hlavní postavou v této modifikaci je mladý vědec Alex Jones, který uvízl v zařízení Black Mesa díky osudnému experimentu jednoho kolegy z laboratoře C-33/a – zdravíme Gordona.
Plán na Alexovu záchranu je prostý. Opatřit si základní zbraně, pobít počáteční nepřátele, pozdravit se s Barneym, přečíst si nějaké poznámky od kolegů, vyřešit pár hádanek, najít silnější zbraně, prostřílet se přes těžší protivníky, svézt se na drážním vozíku, pohlédnout do tváře G-manovi (samozřejmě přes zamčené dveře), vyfasovat nějaké výbušniny a zlikvidovat finálního bosse. Zkrátka nic neobvyklého, cca hodinka na to musí stačit.
Při své pouti Alex navštíví dva typy úrovní – zpočátku klasické laboratorní prostředí a později level, který bych nazval „On A Rail – Reloaded“, čili ježdění vozíkem po dráze podobně jako v originálním Half-Life. Každá úroveň má několik tajných míst, kde se nachází lékárny, energie do obleku nebo zbraně a munice. Po objevení takovéto lokace se na display objeví počet dosud nalezených secretů daného levelu.
Hlavním lákadlem Lost In Black Mesa je ale bezesporu nová grafická technologie označovaná jako FX. Ta poskytuje modu detailnější textury, reálnější výbuchy, stíny nebo fyziku (při chůzi lze odkopnout např. lékárnu nebo zbraň povalující se po nepříteli). Nejvíc mě uchvátily výbuchy, kdy po zmizení ohně se ještě několik vteřin vlní vzduch, což je patrné na blízkých objektech. Stíny nevypadají špatně, i když občas prosvítají např. přes stěnu. Nové jsou i skripty pro uložení/nahrání hry. Zbraně jsou bohužel ty samé jako po aplikaci High Definition Packu známého z datadisku Blue Shift.
Zajímavým momentem ve hře je rébus, kde je třeba na monitoru spojit několik energetických uzlů, aby bylo možné otevřít dveře do další úrovně. Tenhle puzzle mě mile překvapil. Jinak je možné přečíst si pár zápisků z pohozených PDA, kde jsou třeba kódy ke dveřím.
Po dohrání Lost In Black Mesa jsem poněkud na rozpacích. Na jedné straně slušný rozjezd, zajímavé detaily (puzzle, záznamy), solidní technologie a halfovská atmosféra; na druhé straně však slabší druhá půlka, málo zbraní i nepřátel a hlavně krátká herní doba. Jako první epizodě nějakého většího projektu bych neměl téměř co vytknout, ale na finální modifikaci je to trošku málo.
|