KRYPTON single Design map: 50% | Originalita: 57% | Zábava: 47% | Celkem: 51% | |
Znáte dnes již klasický film o Supermanovi? Jehož představitel, legendární Christopher Reve, zemřel v roce 2004. Nebo nověji, americký rodinný sci-fi seriál Smallville? Jenž má už pět sezón. Kde hraje mladého Supermana výborný Tom Welling. Tak určitě víte, jaká je to shoda s názvem této modifikace. A pokud ne, tak vám to vysvětlím. Název Krypton měla rodná planeta Supermana, z níž byl tento pozdější hrdina poslán jako nemluvně, na planetu Zemi v kosmické lodi. Tím jakákoli podobnost mezi touto modifikací, filmem a seriálem končí.
Tento počin pochází od našich západních sousedů, tedy z Německa. K mé škodě, byl celý v němčině, takže jsem mu vůbec nerozuměl. Ti, co tedy tento jazyk ovládají, nebudou ochuzeni. Protože sem tam lze několik textů ve hře nalézt. Pouze hlavní menu před spuštěním hry je anglicky. Jediné, co jsem z příběhu zjistil, je jakýsi projekt Stargate - že by šlo o totéž, jako ve stejnojmenném seriálu? Přiznám se, že tento mod mě mile překvapil, a to z důvodu své malé velikosti, po nainstalování 54 MB. Neboť občas nabídne mistrně nadesignované levely. Dále nové textury, hudbu a modely zbraní. Nebo několik video sekvencí. Čímž chci říci, že tento kousek si vaši pozornost, stejně jako moji, rozhodně zaslouží.
V úvodním intru spatříte Gordona Freemana, jak jde nočním městem k budově. Zde ho Barney uvítá a vy jste tak uvnitř, kde vám budou vysvětleny a ukázány cíle vaší mise. Po skončení promítání se máte dostat k přistavěnému vrtulníku na střechu. Ještě než tak ale učiníte, tak vám doporučuji si přenastavit ovládání jednotlivých kláves. Neboť by se vám při původním nastavení tento mod špatně hrál a ovládal. Z vrtulníku posléze o něco později seskočíte padákem a spatříte, asi pohledem vašich očí, objekt, do něhož se máte infiltrovat. Zároveň oním pohledem postřehnete přítomnost nepřátelských sil a jejich těžké zbrojní výbavy. Taktéž se jedná i o pořádný začátek této modifikace, v níž jsou uvedeny i jména tvůrců. Celé to trvá asi dvě minuty.
Poté jste už naplno vrženi přímo do hry, a vaším prvním úkolem je se poměrně netradičním způsobem nějak dostat dál. A opatřit si nějakou zbraň, pro, pokud možno, bezproblémovou, eliminaci vašich prvních protivníků. Protože v případě, že byste vyvolali příliš mnoho hluku, tak by byl spuštěn poplach a vy byste se tak dostali do téměř neřešitelné situace. A to tedy nesmíte dopustit! Ale není to myšleno příliš vážně. Po eliminaci všeho živého, si zpřístupníte dveře a jednu minutu budete čekat na jejich otevření. Projdete tak dál a ocitnete se přímo uvnitř nepřátelského komplexu, v němž vás čeká hodně práce a problémů. Podotýkám, že zde se zdržíte podstatnou dobu. A dokud nebudete mít vše hotové, tak vás tu čeká pobíhání na jednom a tom samém místě. Než se vám podaří, dostat se dál...
Logických hádanek je v této hře poměrně mnoho. Už na samém začátku jsem byl postaven před několik úkolů, např. naleznout číselný kód, popř. přístupovou kartu. A pro její získání je třeba použít další předměty. Později dojde i na kvádry, ty je potřeba dostat na určené místo. Také vás čekají úlohy s uplatněním získaného předmětu k jeho dalšímu využití. Např. tak, že jej vložíte na určené místo. Čímž uvedete do chodu různá zařízení. Dojde i na skákací pasáže.
V tomto počinu budete i svědky originálních a neotřelých nápadů. Zmíním alespoň jeden. Výtahem sjedete dolů a najednou nemáte žádné zbraně. Tak co teď, řeknete si. Navíc po chvíli chůze v koridoru mostů a schodišť na vás protivníci zahájí palbu. Tudíž vám nezbyde nic jiného, než se dát na útěk a chopit se vysoko u stropu ovládacích střelných věží. A všechny v celém areálu postřílet. Tento okamžik se mi moc líbil. To samé se ale nedá říci o zbylé náplni hry a jejím provedení.
Něco málo k designu map, jestliže to začalo v potemněle osvětlené ulici, tak v průběhu hraní se ocitnete na mnoha nevšedních místech. V různých podzemních komplexech, pavoučích doupatech, bludištích a chodbách, v prostředí typickém pro dimenzi Xen, nebo jiných venkovních lokacích. Každá další úroveň má, dá se říct, jinou architekturu a díky tomu je většina úrovní propracovaných do nejmenších detailů. Hodně neobvykle působila i úroveň s pyramidami, v níž vás čeká zneškodnění Nihilantha. Do některých úrovní se dostanete pomocí neobvykle provedeného teleportu. K tomu se lze vždy vrátit a rovněž si lze vybrat jednu z planet, kam jste následně teleportováni. V těch vás vždy čeká eliminace tuhých potvor, buď klasickým nebo hodně originálním způsobem. Na každé planetě musíte najít a sebrat vzácný symbol ve tvaru disku. Teleportační zařízení je v tomto modu mimořádně působivé a originální, že překonává dokonce i způsob teleportace z původního HL.
Ze zbraní máte v této hře některé původní, raketomet, muškomet, páčidlo, a výbušniny. Další jsou už lehce poupravené, pistole, samopal a brokovnice jsou nové. Vašimi protivníky, na nichž si můžete tyto zbraně vyzkoušet, jsou všichni důvěrně známí z původní hry. Párkrát uslyšíte rytmické hudební melodie, ty po dobu několika sekund dotvářejí skvělou atmosféru v místech, kde na vás protivníci zaútočí, nebo když se k nim přiblížíte.
Zdraví si lze dobýt z původního automatu nebo z lékárniček, ty jsou ve hře k nalezení na pár místech. Jako třeba různé bedny a tak. K bednám mohu říci ještě to, že jsou v modifikaci prakticky nerozbitné. Neboť se mi nepodařilo žádnou rozmlátit páčidlem, či je rozstřílet jinými zbraněmi.
Tato modifikace ale není ušetřena od různých bugů. Já jich tu našel mnoho, za normálních okolností se na ně nedá přijít. Mně se to i tak podařilo, jsou to, teleportujicí se voják ze vzduchu, jenž seskočí na zem. Unikající kyselina z výtahu, i poté, co jsem ji vypnul a výtah už sjel dolů. Jednou jsem přežil pád do hluboké jámy a nemohl se odsud dostat. Za běžných okolností tento pád přežít nelze, roztříštíte se o kameny. Jízda výtahem, vždy při zastavení se nelze hnout z místa. Takže musíte nadskočit. Hrozí kolidování o různé předměty, např. když jste přímo u nějaké stěny nebo v jiném malém prostoru. Tam se tedy nelze většinou vůbec pohnout a jde to až po urputném zkoušení, či nahrání pozice.
Závažný bug, vyskytující se celkem snadno. Nastartujete k odletu malé letadlo, s nímž se má odletět. Ale to se vůbec nepodaří, protože start probíhá pouze dvacet vteřin a letadlo stejně ani nevzlétne. Nejspíše proto, že vám bude chybět palivo na to, abyste mohli aktivovat tlačítko FUEL. To palivo se ale bohužel nikde ve hře nenacházelo. Možná mnou přehlédnuto, nepříliš nepravděpodobné, protože jsem důkladně prošmejdil všechna možná zákoutí. A palivo nikde. Naštěstí se mi podařilo zmíněný problém vyřešit. A to vskutku nevídaným způsobem. To ale neznamená, že jsem byl za takovéto vyřešení rád. Právě naopak. Protože už tak bídnou zábavu tohoto modu, sráží zmíněný bug ještě níž. A to rozhodně není správné, bohužel!
Jedná se tedy o místy dobrou, nezáživnou, zabugovanou, originální a velmi zvláštní modifikaci. Ta potěší pouze věrné pařany HL modifikací, ostatním nic důležitého, v případě jejího ignorování, neunikne. Až na ten nejoriginálnější nápad, jímž je, dle mého názoru, asi ta aréna, co se vám zobrazuje v menu, před spuštěním hry. Takže vám doporučuji si o této modifikaci udělat svou představu, a to buď formou přečtením recenze nebo jejím zahráním.
|