KOSOVO 2000 & KOSOVO 2 single Design map: 40% | Originalita: 35% | Zábava: 30% | Celkem: 35% | |
Válka na Balkáně, co proběhla v devadesátých letech dvacátého století, skončila dost velkým neštěstím, kterým se inspiruje dvojice modifikací do Half-Life 1. Jmenovitě mapy spustitelné přes konzoli, Kosovo 2000 a Kosovo 2. Nalezl jsem link, na němž byly obě mapy k dispozici dohromady, včetně přítomných textových souborů. Bez problémů funkční na Won + Xash 3D engine. Takže je sdružuji pod jedním profilem na našich stránkách s nespočtem modů do hry.
Příběhově jde o to, že jednotky NATO byly vysazeny v příhraničním městě v Kosovu, když se najednou ocitly v obležení ruských vrtulníků. A kvůli chybě Y2K2 selhala veškerá komunikace, čímž neobdržela mírová jednotka informaci o tom, že se má stáhnout. Situace byla tím horší, že ve válečném stavu bylo více ze zúčastněných stran. A hráč to jako jediný přežije a rozhodne se své kolegy pomstít. To obnáší eliminaci dvojice vrtulníků, s pomocí získaného RPG a 2x raket.
Na začátku je hráč vržen do litých bojů, přičemž si všímá zničených domů. Jeho nynějším úkolem je pozabíjet všechny ostatní, co potká, neboť jde o nepřítele v maskáčích. Však víme. Orientace je zde ztížena, díky nespočtu cest, i kvůli tomu, že je oblast různorodě členěna. Mám tak pocit reálně odehrávajícího se válečného konfliktu. Na startu fasuji samopal, je mou povinností najít i další část výbavy. Brokovnici a granáty. Protivníci číhají ukrytí u zdi a ve tmě.
Atmosféra plyne dobře, domy vypadají adekvátně situaci. Moc hezky se na to z designérského hlediska kouká. Podotýkám, že komentuji videohru, u níž je primárním cílem zábava, jakékoliv morální hledisko tak záměrně opomíjím. Po chvíli disponuji už dostatečným množstvím střeliva a absolvování průběhu nevyhnutelného násilí si užívám. Od kulatého prvku s vodou, zdobeného vyčnívajícím sloupkem uprostřed, se vydávám schody, ke zdi s červenou barvou. Dva směry.
Tím pravým se dostanu ke schodišti, jímž pokračuji a jsem u okna s trámem pod ním. Je důležité zmínit, jak se podstata pohybu po mapě mění s tím, nakolik odlišně je to uděláno, než bývá jinde zvykem. Můžu tak z okna přeskočit na dřevěný trám a z něj na zem. Nijak to herní alter ego nezraní. A vojáka, co se dole pokoušel mi vzdorovat, odpravím jedním hozeným granátem. S tím souvisí i podlahy z prken vedle sebe, mezi nimiž je pochopitelně úzká mezera.
Mapa je nesmírně propracovaná, že s ubývajícími počty nežádoucích osob se stává v podstatě nepřehlednou. Orientační body v ní téměř nejsou, možná ty červené čáry na zdi. Postupně lze seskočit dvojicí dřevěných poklopů do nižších pater, najít onen raketomet, kdy jedna raketa je jeden zásah do vrtulníku. Minutí nelze připustit. Dá se stoupat až téměř na úroveň střech, i na jednu vyskočit. U okna je ninja bojovnice v černém. Dá se získat i klasická pistole. Dohráno.
Kosovo 2 bezprostředně navazuje na jedničku, odehrávající se druhý den poté, co hráč přečkal noc. Opět je jeho úkolem si opatřit zbraně, totožné z předchozího dílu. Jen raketomet jsem nenašel. Nevím, zda ve hře je. Jako oživení je tu kuše, vhodná na nepřátele v oknech, až dvacet sedm šípů jsem do ní měl. Dá se podplavat vodním kanálem, umožňujícím se důmyslně skrýt a překvapit je zezadu. Tma dominuje, různé světelné prvky taktéž. Je zde jeden vrtulník, na něho stačí podvěsný granát.
|