ISSUES single Design map: 57% | Originalita: 57% | Zábava: 60% | Celkem: 58% | |
Další modifikací, která se mi dostala pod mou přísnou ruku, je Issues (Záležitosti). Mé zběžné hodnocení vypadalo velmi slibně. Modifikace má vlastní hezké menu, začínající intro, svůj Hazard Course a hlavně jeho velikost činí po rozbalení cca. 120 MB, což již dopředu naznačuje vcelku slušnou délku hraní. Vše je to sice hezké, ale i přesto se může stát, že by byla tato modifikace stejně zábavná jako vynášení odpadkového koše (řádně naplněného dva týdny starými vyhnilými odpadky). A tak jsem si promnul své zarudlé oči a započal ve hraní...
Příběh je prostý. Bylo vyvinuto velmi vyspělé extra-dimenzionální zařízení umožňující překonávat čas a prostor. Toto zařízení se však vymklo kontrole a než ho mohl jeho vynálezce Dr. Trobech opravit, byl vtáhnut do neznámé dimenze. Vy jako Gordon Freeman ho máte hledat ve všech možných dimenzích a nestabilních prostředích, kde smrt je pouze vysvobozením, a přivést ho živého zpět.
Musím hned na začátek prozradit, že je hra opravdu dost chaotická. Opravdu jsem nevěděl, oč běží a nemohl jsem se zbavit pocitu, že mrhám svým drahocenným časem. Avšak po chvilce hraní (a přečtení readme) bylo vše jasné. Hra je jakýsi mission pack do Half-Lifu. Skládá se z několika epizod, přičemž každá epizoda obsahuje několik map. Nejlepší na tom všem je to, že každou epizodu dělal někdo jiný. Mohlo by se to zdát jako nevýhoda, ale naopak. Každý autor odvedl na své epizodě skvělou práci, a tak se vám nemůže stát, že se budete při nějaké z nich nudit. Každá z nich je plná nečekaně tuhých chvilek a okamžiků, kdy je také třeba zapojit tu naši šedovitou kaši v lebce, a některé obsahují i humorné hlášky či situace, což zajisté potěší. Co je však nejdůležitější - každá z nich má úžasný design. Některé epizody překonávají svým designem a texturami i původní Half-Life, a to je už co říct (mimochodem Issues obsahuje i High Definition Pack - čili modely s vyššími detaily z Blue-Shiftu)! A kam tedy zavítáte? Tak třeba zabrousíte do Francie v roce 1918, kde vás příliš vřele neuvítají nebo naopak do budoucnosti, kde z vás mít radost rovněž nebudou. Vše vyjmenovávat nemá cenu, jelikož hra je poměrně dost obsáhlá a já si pamatuji sotva třetinu. Je také důležité podotknout, že se ve hře nachází i epizoda z prostředí Xenu, která však není kompletní. Proto autoři vytvořili jakousi dělící minimapku (cca 5x5 m, a i tak si na ni dali záležet) s omluvením, že si onu nekompletní epizodu můžete zkusit zahrát (portál vlevo), avšak ji nelze dohrát. Můžete pochopitelně pokračovat dále (vkusně provedený portál vpravo). Je to opravdu škoda, protože epizoda je skvělá, a kdyby byla dokončena, jen by upevnila jinak již jistý triumf mezi mými recenzovanými modifikacemi.
Co tedy říci na závěr? Hra obsahuje celkem 20 map (včetně 2 intromap a hazard coursu), 27 nových modelů, 35 nových spritů a 67 přídavných zvuků. Je prostě úžasné, že některé skupinky amatérských vývojářů dokáží úzce spolupracovat po internetu, aniž by se jednalo o komerční projekt, a vytvořit něco opravdu dobrého. Opravdu nebudete litovat, pokud si tuto modifikaci u nás vypalíte na CD a zahrajete si ji. Na výsost spokojen jsem i já, a já jsem přeci jen přísnější recenzent :). Issues řadím do škatulky vyvolených, kteří u mne sklidily právem výborné hodnocení, a těch prozatím moc není a troufám si říct, že ani nebude...
|