HALF-LIFE: INFESTATION single Design map: 0% | Originalita: 0% | Zábava: 0% | Celkem: 0% | |
Dnes se ve své recenzi zaměřím na starší mod s názvem Infestation. Ten ve své podstatě spojuje takřka všechny prvky, které definoval již první díl Half-Life. Očekávat tak lze sci-fi příběh, nekompromisní souboje s rozličnými protivníky, řešení rébusů pro postup vpřed nebo skákání po plošinkách v cizí dimenzi.
Po spuštění New Game se Freeman ocitá v jistém zařízení, kde po obléknutí ochranného obleku plus základnímu vyzbrojení pod dohledem neodbytného G-mana vstupuje do teleportu. Jak se lze dozvědět z přiloženého textového souboru, destinací má být opět Black Mesa a primárním úkolem nalezení atomové zbraně pro destrukci celého komplexu. Zmíněný teleport vyplivne prominentního vědce ve skalách mezi agresivní nepřátele z Xenu. Na nějaké přemýšlení nemá čas, stačí kropit dotěrnou havěť olověnou sprškou, posbírat pohozené střelivo a hurá kupředu! Záhy nastupují na scénu vojenské jednotky, případně jejich technika a adrenalin v Gordonově těle stoupá do závratných výšin. Díkybohu za solidní zásobu střel do raketometu, s jehož pomocí lze pokořit i silnější potížisty. Následuje chvilka oddechu na doléčení, případně vyřešení nutné hádanky a řežba může pokračovat v interiéru.
Akční stránce nelze prakticky nic vytknout, zvláště díky dostupnosti kompletního arzenálu a drtivé většiny nepřátel z původní hry. Hráč není ochuzen ani o laškování s latexovými vražedkyněmi, jenž je možné poškádlit smečkou kousavých snarků. V závěru nesmí chybět tužší souboje s pestrou směsicí nepřátel, ale díky solidní palebné síle lze ustát každou konfrontaci se ctí, třebaže na několikátý pokus…
Zpracování map také není špatné, i když občas se hráč neubrání pocitu, že část lokací je navržena poněkud disproporčně (např. Freemanovo ubikace hned na začátku). Mezi osvěžující prvky uvedu různě veliké bedny, které skrývají nejedno překvapení nebo vcelku věrohodně vytvořené ukazatele. Překvapil mě i příjemný výlet na Xen obsahující různé levitující/rotující plošinky, kde je třeba správné načasování pro hladký postup. Kromě šplhání po skalách je však nutné si hlídat pevnou půdu pod nohama! Mnohokrát během hraní zafungují skriptové situace, kdy se znenadání poblíž teleportují další vetřelci s cílem zadupat vaší maličkost do země, případně slaňují vojenské posily do zdánlivě vyčištěné oblasti. Vyjímečně lze narazit i na vědecký personál s ochrankou, ale žádná významná kooperace s nimi se zpravidla nekoná. Zvuková stránka modu nevybočuje z normálu.
Logické zádrhele jsou solidně navrženy – nesmí chybět obsluha zařízení, práce s tlačítky, prolézání šachet nebo manipulace s předměty. Také je nutné dát si bacha na probíjející elektřinu, která v kombinaci s vodou umí pocuchat ego nejednomu teoretickému fyzikovi. Po lokacích jsou umístěny bonusové předměty (léčebné prostředky, silnější zbraně, apod.), ke kterým je třeba se nějak dostat – takže než rozmlátíte všechny dřevěné bedny v okolí, popřemýšlejte, zda by se nehodily k dosažení jinak nepřístupného místa se zásobami!
Z výše uvedeného je zřejmé, že Infestation představuje oldschoolovou záležitost, která potěší každého příznivce takřka permanentního prstu na spoušti, ale též přemýšlivého řešitele puzzlů. Souboje s lidskými i vetřelčími oponenty jsou zdařilé, zbraní je tuna a přestože zpracování map není vždy ideální, hraní pěkně odsýpá a člověk se nijak nenudí. Takže jednoznačně doporučuji další návštěvu Black Mesy v kulisách této modifikace.
|